Indlæg af hojlind

    Jeg har tidligere oplevet af andorids kontaktprogram kan tage op mod 40-50 mb og mere, og jeg ved at der er guider derude der kan afhjælpe dette problem, det er i hvert fald værd at tjekke hvor meget dine apps bruger. Det kan også hjælpe at slette din cache en gang i mellem, hvilket kan gøres ved at hente et program på market.

    Det kommer meget an på hvilken dongle du køber vil jeg vove at påstå, uden at vide særligt meget om det. Alle dongles sender jo automatik et signal ud for at gøre andre enheder opmærksomme på at den findes, i hvert fald så længe den er sat til at være aktiv, for eksempel hvis den er sat i computeren. Må man spørge hvad dit projekt går ud på?

    AFAIK så må man med en OEM version kun installere den et sted, og der binder den sig til dit bundkort således at du ikke kan foretage hardware ændringer. Hvis du vil installere den version et andet sted så er du nød til at afinstallere den.


    almindelige versioner derimod mener jeg du må installere på op til 3 forskellige computere hvis du har home edtion, dog kan jeg tage fejl da dette er taget fra hukommelsen, men ellers kan du jo prøve og hvis ikke den giver error så må du nok godt :) ved i hvert fald at en OEM nøgle giver en error hvis du installere den på mere end en computer :)

    det er den rigtige Simon :) men sidder i mørke jylland på kursus baerbar!
    Jeg har aldrig haft smartphone før, jeg forstår ikke hvordan man gør! Roote? hvad? Jeg er helt væk! Hjælp tak.

    At roote er at låse din telefon helt op således at du kan gøre præcis hvad du har lyst til med den :) det giver dig for eksempel muligheden for at ligge custom ROM's på som er lavet af communitiet, dette betyder at der er fjernet ting og opgraderet andre ting, det gør også at du kan få versioner af android på din hero du normalt ikke ville kunne få :)


    en god start hvis du har lyst til at rode med det er at gå ind på XDA-developers.com da de er det ledende forum indenfor modding og hacking af smartphones.


    Jeg kan desværre ikke tilgå XDA lige nu, så jeg kan ikke lige give dig et par links, men når jeg kan vil jeg lige redigere mit indlæg :) hvis du ikke gider vente kan du selv gå ind på XDA og finde din telefon, den ligger så vidt jeg husker under legacy forummet. Derfra kan du gå ind på android development subforummet, hvor du vil finde en masse gode tutorials til at roote og lægge en ny ROM på din telefon :)


    Held og lykke med det :)


    Ninjaedit: Her er et lint til en tråd med absolut alt du har brug for :)
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=797740

    Der er ingen grund til at bruge tid på google, derimod skal du bare ind på xda-developers.com som er det ubestridt bedste forum når det kommer til udvikling og hacking af smartphones. De har et kæmpe udvalg af forums til næsten alle telefoner, og alle de guides du finder omkring root af din telefon er altid skrevet af nogen der virkelig har styr på det :) Hvis jeg var dig ville jeg gå ind på den side og så læse lidt om det der :) jeg har ikke personligt prøvet med en desire hd, men er fast bruger derinde med min HD2 :)

    Hej PsyCho


    Jeg er personligt langvarig bruger af XDA, hvor jeg har været fast bruger siden jeg fik min HTC Touch Diamond tilbage i tidernes morgen. Det er en genial side og hvis du følger de instruktioner der er til punkt og prikke så kan du være helt rolig :) jeg var personligt også nervøs første gang jeg skulle lægge en HSPL på min Diamond (WM version af root) og havde da også noget af et sug i maven da jeg skulle gøre det med min HD2 ;)


    Jeg kan kun anbefale at du lægger en custom rom på, da disse mere eller mindre altid er hurtigere end HTC's roms, af den grund at de har strippet alt unødvendigt ud :) Hvis du er i tvivl om hvordan du skal gøre så følg dette link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=529062 :) Jeg har ikke selv haft en magic men har lige kigget på det hurtigt, og kan se at du er nød til at finde ud af hvilket bundkort du har, dette er der også guides til, og alle de guides du skal bruge skulle gerne være samlet i det ovenstående link :)


    Held og lykke med at flashe din nye rom og fortæl gerne om hvordan det går :D

    Det bliver i hvert fald interessant, dog tror jeg at den telefon meget nemt falder ind i et nichemarkede, da folk jo uden problemer kan tilgå facebook på alle måder med almindelige smartphones. Det er en telefon som kun vil blive købt af folk der har problemer med at leve uden facebook for mere end 10 minutter af gangen. Hvis den skal blive en success, er de i mine øjne nød til at gøre mere end at integrere facebook i den.


    Hvis vi tager et kig på HTC's egen "facebook telefon" nemlig HTC ChaCha'en, så kan det ses at den ikke har nydt særligt meget success. Hvis facebook vil lave en telefon som rent faktisk får success, så tror jeg at de er nød til at fokusere på den overordnede oplevelse, for eksempel ved at sørge for at der sidder noget hardware i telefonen der kan køre den uden de mindste problemer (ChaCha havde for eksempel en relativt langsom CPU hvilket er noget af et turnoff), ikke så meget fordi at det er noget som folk der ville købe denne telefon ville kigge på, men mere fordi at vi i dag er vant til at alt kører flydende, så om vi ved hvorfor eller ej er ikke relevant for ejerne af en telefon, og det ville uden tvivl kunne mærkes hvis det ikke var tilfældet.