Hurtigste image creation

  • Jeg laver image på en skole... Har gjort det via netværk, hvor 10 pc'er af gangen restorerede image fil....




    Men. Det var tungt at bære dem alle..... Nu frosøger jeg mig med USB HDD image... Det smart fordi jeg kommer ud til hver computer istedet for at jeg skal bære alle computere til mig.... Dog har jeg 2 diske og derfor kun 2 image restore af gangen.




    Jeg er egentligt meget tilfreds fordi det virker, og jeg kan have alle 5 forskellige images til de 5 forskellige slags computere på de 2 diske uden problemer...




    Men tænker bare, er der en endnu hurtigere metode? Vil helst være fri for ALT netværk relateret, fordi det kræver opsætning som man med USB undgår.... Og det er en KMPE fordel ved en ny image creation. YSB er SUPER simpelt.




    Men har i andre metoder? Måske sku jeg ofre penge på SSD? Ville det gre det hurtigere end min HDD?

  • Vi snakker images som i harddisk images ikke?


    I så fald så kommer du ikke uden om at skulle have en "disk" for hver computer der skal have imaget lagt over af gangen - medmindre som du selv er inde på, bruger netværket (hvilket kan være en sløv affære)


    Jeg tvivler på at en SSD vil hjælpe dig da destinationsharddisken jo stadigvæk er mekanisk - du læser hurtigere, men den mekaniske bliver jo ikke hurtigere så den vil bare være en flaskehals. :boxed:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • en SSD vil hjælpe meget lidt, du er stadigvæk begrænset af USB og til fil overførsel stinker det. Det er der ikke noget at gøre ved, tror ikke USB 3.0 bliver meget bedre, bevares lidt hurtigere.


    Et godt netværk med Gigabit så langt ud man kan også en hurtig fil server, så skulle det ikke være noget særligt problem at smide image på 10 pc'ere på en gang. Så det er sikkert netværket der hvor du er, der er laver problemerne for dig.


    Hvis du ikke kan lide USB så meget, så kan du i teorien bruge en image DVD i stedet for, det burde være lidt hurtigere og nemmere end USB. I at cpu'en ikke skal bruge tid på I/O via USB, da SATA controlleren vil tage over i stedet for og den er langt mere effektiv end USB controlleren.
    Ellers så er det du gør nu, nok noget af det mest effektive du kan, nu hvor LAN ikke er en løsning for dig.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg tror jeg holder mig til USB. Kan godt lide det, det er utroligt simpelt. . ..



    Netværket kræver jeg tager hver computer til et andet lokale og opstiller dem der. Det er lort rent ud sagt.



    Kan godt se det med flaskehalsen nu du nævner det. .. . Så tror jeg bare jeg vil være tilfreds med hvad jeg har, og skaffe mig ialt en 3-4 USB HDD til at gøre arbejdet. . .


    Er nemlig også sådan at jeg kan ligge flere images på samme USB disk... Så det jo utroligt nemt..... Jeg er så glad :D


    Tak for at overbevise mig om, at systemet er fint :)

  • Netværket kræver jeg tager hver computer til et andet lokale og opstiller dem der. Det er lort rent ud sagt.

    JA ok - hvis de ikke sidder på ét stort netværk så kan jeg godt se problemet :pinch:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |