Volume Control Software

  • Hey Tweakere,


    Jeg har et problem med mit OS, Windows 7.


    Min lydstyrke er alt for kraftig. Min mixer står på 2% og på trods af det er flash film online meget høje, dem kan jeg ikke skrue ned for. Selv andre ting såsom Winamp er høje. Jeg har Winamp på 4% lydstyrke, og det er meget passende. Jeg skal skrue kraftigt ned overalt og nogle steder er det ikke engang nok.


    Jeg har allerede undersøgt eventuelle drivere og systemindstillinger. Næste step er at finde noget software der kan klare det.


    Jeg leder efter noget software der ligesom windows xp kan ændre lydindstillingerne mere frit. Er det noget i kan hjælpe med?

  • Hvad for noget lydsystem har du?

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Kom med dit lyd-setup.
    Lydkort, højttalere mm.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Alså som både GK & Grus skriver ska vi lige ha lidt oplysninger om hva det er for et lydkort og alt det ellers er det ik meget vi kan hjælpe med jo.

  • Undskyld jeg ikke har været tilbage til tråden her. Jeg har ikke modtaget nogen mails om besvarelserne.


    Mit lydkort er et MAYA EX5 USB.
    Mine høretelefoner er et par Sennheiser HD 595.


    Jeg tror ikke der er mulighed for at manipulere hverken lydkort eller høretelefoner, det var derfor jeg spurgte til 3. parts software.

  • Undskyld den lange forsinkelse. Jeg havde ikke fået nogen mail om dit svar.


    Programmet der styres helt parallelt med Windows egen volume kontrol. Der er ingen ekstra mulighed for modificere lydniveauet.


    Ellers tak for forslaget.


    Hvis der er andre der har ideer til software der kunne hjælpe så sig endelig til.


    I Windows XP var det intet problem da der både var en 'wave' slider og en 'master' slider. Med andre og kunne man modificere intensiteten af den ene ved at stille på den anden.


    Jeg så lige hvordan jeg kan abonnere på tråden, det er hermed gjort.