Router til streaming af HD film

  • jeg skal bruge en router til at stream hd film fra min PC til min Ps3, gerne trådløst, samtidigt skal det være en router der er logisk at styre - ikke som min nuværende "LevelOne WBR-6000" skod router ! hvor der ikke findes den mindste form for support eller vejledning! :P

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • Drop HD stream trådløst. Det bliver aldrig rigtigt godt.


    Når det er sagt så kig efter en d-link eller linksys, de virker som de skal - også sammen med andet udstyr.


    /ask

  • det var umiddelbart ikke det svar jeg håbede på, men trods det så har jeg en kammerat der fortæller at hans airport extreme klarer det mere end udmærket, syntes bare at 1300,- er i overkanten for hvad jeg vil bruge på mit hjemmenetværk nu her

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • gennem lidt grundigere gennemlæsning er jeg kommet frem til at Tweak forummet svar er melle D-link Dir-655 eller 855 så jeg tror jeg har fundet hvad jeg er kommet efter, prøver dog lige med en airport her til aften og smider lige et svar på hvordan den performer på mit 70mbit net trådløst

    ASUS P8Z68-V LX, Socket-1155
    Intel® Core i5-2310
    Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9
    PNY GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA
    Corsair SSD Force Series 3, 60GB
    2.5" Seagate Barracuda® Green 2TB



    Steelseries Apex Raw

    Steelseries Diablo III


    Steelseries Siberia V2 Green Edition

    2x HPw1907v

  • det var umiddelbart ikke det svar jeg håbede på, men trods det så har jeg en kammerat der fortæller at hans airport extreme klarer det mere end udmærket, syntes bare at 1300,- er i overkanten for hvad jeg vil bruge på mit hjemmenetværk nu her


    Jeg vil tillade mig at give jacob ret, Netgear burde også være fint.
    En klassiker ville være en dir-655, den har både gigabit og en fornuftig pris.


    Problemet med wifi og dlna streamere, er at wifi kan svinge ret drastisk i båndbredde, så for at kompensere skal streamerne kompensere ved at gemme data i et mellemlager (buffer), i øvrigt hvis jeg husker ret har PS3 den begrænsning at det kun er 802.11g wifi (dvs. 54Mbps, hvilket reelt er omkring de 21Mbps, hvilket full hd film godt kan komme op på i bitrate).


    Kabel holder 100%, fordi det er stabilt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Ja, mange ting kan nok streames trådløst, men det er MEGET afhængigt af placering af router.


    Hvis din kammerat har held med at streame HD materiale trådløst, så spørg lige ind til hvad det er for materiale og hvor meget det er pakket ned. Jeg kan i hvert fald se at 720p som regel fungerer på trådløst net, men med 1080p begynder det at knibe gevaldigt og det går helt galt med 1:1 blue ray rips og lign.


    /ask