Computer build, omkring 6k

  • Mojn Tweaks!


    Tror det er ved at være tid til en ny computer, så ville bare lige høre hvad i havde af forslag til indmaden.


    Mit nuværende build er:
    Asus P5Q-e,
    4GB OCZ-Reaper DDR2 RAM,
    Intel Core2 Duo CPU E8550 3.16 GHz,
    Club 3D Radeon HD 4890, Corsair 650TXW,
    Western Digital Caviar Green 500 GB,


    - Men grafikkortet lever lidt sit eget liv og har efterhånden droppet af gøre mere ved det.


    Tænker at jeg kan genbruge mit kabinet, strømforsyning (650W) og harddisk.


    Men hvad ville i forslå af komponenter? Prisen skal være omkring 6000.


    Har tænkt noget i retningen af det her, men hvis i har nogle input, for og imod, osv - så gi' gas!
    Intel i5-2500K
    ASUS P8Z68
    Corsair Vengeance 2x4GB, 1600MHz
    AMD Radeon HD 6950 2GB
    Crucial M4 SSD (128 eller 64GB)


    Tak på forhånd!

  • Det du allerede har fundet ser ganske fornuftigt ud.


    Du kunne også tage et kig på de nye hd7770, men er ikke lige nået selv at følge op på dem endnu, så ved ikke lige hvor det ligger i pris eller ydelse.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg vil anbefale at vente med at købe hardware til starten af april hvor Intel's Ivy bridge kommer på markedet; dette vil være den næste generation af CPU'er med 22nm, og Intel har så vidt jeg ved lovet 15% ekstra ydelese ift. den nuværende sandy bridge.


    Nvidia's næste gen. af grafikkort udkommer også til midt i april.



    Disse opdateringer vil sandsynligvis føre til prisfald på ældre hardware, så selvom man har et begrænset budget kan det stadig betale sig at vente IMO.


    Tests af Radeon 7770 viser skuffende resutalter ift "bang for the buck"
    Kilder: kortlink.dk/ahqd, kortlink.dk/ahqf

  • Tror desværre ikke at jeg kan vente til april. Hvor meget besparelse snakker vi om?
    - Kunne selvfølgelig nøjes med at skifte mit grafikkort ud, da det er det, der ikke er helt sundt mere, men vil bare gerne have det hele nyt, nu hvor jeg alligevel er i gang.


    - synes det jeg har læst om 7770 virker en smule skuffende, så der tror jeg bare, at jeg holder mig til et solidt 6950.


    Tillægs spørgsmål: Kan min 650W PSU klare hele setuppet? og angående ram. Hvilke ville i fortrække af disse: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=585022 eller http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18


    Tak for svarende indtil videre! :)

  • Typisk falder prisen på ældre hardware 10-15% ved generationsskifte.



    Jeg har en begrænset viden indenfor PSU og RAM, så disse spørgsmål vil jeg overlade til eksperterne herinde ;)

  • du vil godt kunne tage et amd 6950 med en 650 w strømforsyning hvis du ikke vil overclocke.
    Hvis du vil kan du bare add mig over steam så kan jeg godt bikse noget sammen til dig hvis du er interesseret så bare pm mig

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().