Intel vandkøling - RTS2011LC

  • Intel har deres nye Sandy Bridge E processorer udladet at tilføje en standard køler, efter som processerne er ekstrem high end, så ofte bliver køleren alligevel udskiftet derfor har Intel i sammenarbejde med Asetek lavet en vandkølings løsning der kan bruges til LGA2011, LGA1155, LGA1156 og LGA1366 socket. Asetek er et stor dansk firma inden for computer køling der er med til at lave køleenheder til nogle af de store firmaer som tilbyder computer køling, som fx Corsair, Antec og Zalman. Det er Intels første vandkølingssystem så lad os se hvordan de bærer sig af med det.



    Læs testen her:



    http://www.tweak.dk/review/Int…ling_-_RTS2011LC/1331/1/1



    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2012/review/1331/tweak_dk_Intel__RTS2011LC_3.jpg]


    .

  • Det kunne have været rart hvis du, udover Noctuas populære luftkøler, også sammenlignede Intel RTS2011LC med en anden væskekøler i samme prisleje. F.eks. Corsair H70.




    Men ellers en god anmeldelse , man kan bruge. Takker!

  • Jeg ville også meget gerne have tilføjet flere til sammenligning for at få en bredere test, dette var dog ikke muligt da, vi kun havde disse to kølere til LGA2011 socket ved hånden :/


    Men jo tak da :)

  • Hej.
    Jeg er ked af at sige det, men testen er misvisende! Hvis ikke køleren er monteret i et lukket kabinet, men opstillet på et bord, som det vises på billederne, så vises ikke det fulde kølepotentiale!



    M.v.h.

  • Hmmm kan ikke se hvordan det skulle forbedre kølings evnen at montere den i et lukket system hvor der er mange andre komponenter der også varmer og derfor gør hele den generelle temperatur inden i kabinettet højere, hvis der dog er et godt airflow bliver temperaturen selvfølgeligt holdt lidt nede, men temperaturen i kabinettet burde stadige være højere end luften omkring et openair system.


    Jeg ville da også mene at det gør testen mere neutral at tage det i et openair system da et lukket system er meget afhængig af kabinettets opbygning, eksterne blæsere og det samlede airflow, derfor vil resultaterne variere alt efter hvor godt det samlede airflow er.


    Har også set et par andre test af køleren i kabinet og der er temperaturne højere.