nyt gfx billigt, brugt?

  • Hmm tror jeg har gjort et elendigt gfx koeb denne gang >( saa meget for at lave impulskoeb uden lige at tjekke foerst.
    Uanset saa koerer det stadig ikke fantastisk, men tror ogsaa det kan have noget at goere med mine ram, maaske harddisk. Saa snart at der skal traekkes en masse paa samme tid, saa kan den ligesom godt lige lave et lille lag paa 0,25 sek. Det er lidt, men frustrerende og stort set det samme om jeg koerer hoej eller lav grafik og sker naar der er intense kampe.
    Mit mobo er et pis et fra asrock og det kan ikke bruge mere end 3gb af mine 4. Kan mobo i sig selv vaere en god idé at skifte? Sku da mene min duo core e6600 sku ku goere sit job. Finder lige mobo info senere, er paa job.


    Du kører x64 OS ikke? Prøv at se om du har en setting i bios kaldet memory hole remapping og skift den til hvad den ikke står på - diasable/enable.
    Du bør lave en genindstallering eller først rense med ccleaner og driversweeper hvorefter du indstallerer nyeste gfx driver.
    Opdater BIOS til seneste og skriv lige konkret hvilken model det er.


    Dit gfx er ikke toppen nej, men du skulle kunne køre spillet med nedsat grafik. Jeg ville springe på et af de hd5870 eller hd4890 der er blevet tilbudt herinde i stedet for det nuværende, men prøv først de andre forslag til løsninger.
    Den cpu er ved at være liiidt sløv, så den ville jeg endnu engang foreslå at skifte ud med en kraftigere.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • generelt kan man sige at det er det svageste led der holder den tilbage. som du selv er inde på kan det være alt fra cpu til operativsystem, hdd eller ram.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • lyder lidt som et ram problem. som i når den skal tømme Ram for data for at få plads til ny data. så får du nemlig de små lag spikes som du snakker om det kan du hurtigt finde ud af. ved pille en ram blok ud og se om det sker oftere. hvis det gør så skal du ha flere ram. hvis ikke skal du nok kigge andre veje..


    Edit hurtig test 2 vs 4 core variere mellem 4 og 15 FPS i identiske systemer hvor CPU'en er den eneste forskæl...



    Der imod hvis du bruger AFFTINITY funktionen i windows så kan du fandme se en stor forskæl på helt op til 40 FPS. men hvem slukker også lige for 2 kærner inden de skal spille bf3 ?. så kan man jo selv bedømme. PS er ved at lave en grafisk benchmark posten den når jeg er færdig med den

    https://kit.com/nyvang101/nyva…lestation-drone-simulator
    Case - Nzxt S340 Elit White.
    CPU - Intel I5 8600k (5.1Ghz. Oc)
    [b]Bundkort - Asus Rog Maximus x Hero Bundkort.

    Ram - Trident z Rbg 3200Mhz.
    Gfx - nVidia Gtx 1080Ti Fe.
    Cooler - Deepcool 240 Ex-White.

    M.2 - Samsung 960 Evo 256.GB.
    HDD - WD 2Tb -
    SSD - Corsair Force GT 128.Gb.
    PSU - Corsair Rm850x

    [size=12]

    Rettet en gang, sidst af Dopess ().

  • Har aflæst min PSU med multimeter. 12v udgangen viser kun 11,75 ingame, nogle gange var den helt nede på 11,30 men det var ikke ingame.
    Det kan vel sagtens være problemet. Desuden sku grafikkortet kræve en ret så stor PSU.

  • Nu ville det være rigtig fint hvis du lige skrev hvad din PSU, var for en fætter ?.


    Normalt skal en PSU på 12 volts linien, ligge et ganske lille stykke over de 12 volt. Det skal den kunne opretholde, selv under et ganske voldsomt pres hvilket vil sige mellem 90-95%. Hvor den ved 100% pres vil ligge på de 12 volt stabilt gennem en længere periode. Det er sådan man tester for at skille fårene fra bukkene, fordi alle komponenter bliver kørt lige til grænsen eller lidt derover.


    Du skriver heller ikke hvor gammel din PSU er ?, noget af det kan skyldes alder, da en PSU kan miste helt op til 20% af den ydeevne, allerede det første år hvis den har været kørt hårdt. Så du vil altid opleve en nedgang i ydeevne over tid, samme som at sige din PSU bliver slidt.


    Du kan bruge dette program til at teste din med


    link


    SÅ skal du helst have 100-150 watt i overskud, både grundet usikkerhed i kalkulationen, samt tage højde for at en PSU yder allerbedst ved en belastningsgrad på 80%.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.