HJÆLP !!!! CPU starter ikke

  • Hej Tweak


    Jeg har idag begyndt at skille mit gamle kabinet af, for at flytte delene over i et nyt. Da jeg tog min CPU-køler af, sad CPUen på køleren (Den blev revet ud af det socket den sad i på Mobo). Der var et ben der blev bøjet som jeg senere har rettet ud igen.
    Jeg har nu sat CPUen i maskinen igen, samlet hele kabinettet osv. men CPU bliver ikke intialiseret ifølge Bios. Jeg kan ikke engang komme ind i BIOS på maskine, da der ikke er noget skærmbillede eller bip kode fejl. Jeg måtte læse det via ROG connection.



    Info:
    CPU: AMD Phenom II x4 965BE
    Mobo: Asus Crosshair IV Formula



    Hjælp, det er meget vigtigt at jeg forbesked om det er ny CPU, så jeg hurtigt kan få bestilt en ny hjem.


    Mvh. Martin Filholm

    - AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
    - Noctua NH-D14
    - Asus Crosshair IV Formula
    - 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
    - 500 GB Windows HDD
    - 2 TB Opbevarings HDD
    - CM GX 650W
    - 8 GB 1333 MHz ram
    - CM Cosmos II

  • http://www.youtube.com/watch?v=EdDccsbv5hA


    Denne fyr (Linus, arbejder for canadiske NCIX) har ret godt styr på alt PC relateret, og i videoen ovenover fortæller han at selvom det lykkedes en at få rettet pinden op, er det ikke sikkert at CPU'en virker igen. (I hans eksempel virker CPU'en godt nok, men det skal du ikke tage dig af, det er lige så meget held som alt andet)


    Med min viden vil jeg desværre sige at der skal en ny CPU til.


    Det er selvfølgelig træls at jeg kommer her og spreder negativ karma, men det er nok hvad der skal til, desværre.

  • Hmm. Altså den er ikke knækket af, den var bøjet lidt og jeg har rettet den ud, uden held. Hans anden tip er at rykke den af og sætte den i Socket på CPU'en, det er just ikke noget jeg har lyst til, så tror jeg bestiller en ny. :/


    Æv bæv.. Ægteskabbet mellem mit tidligere system og CM Cosmos II.

    - AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
    - Noctua NH-D14
    - Asus Crosshair IV Formula
    - 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
    - 500 GB Windows HDD
    - 2 TB Opbevarings HDD
    - CM GX 650W
    - 8 GB 1333 MHz ram
    - CM Cosmos II

  • Siger man ikke også ægteskabet er noget man skal lide for? ;)


    Desuden, ikke for at være kynisk. Men hvis CPU'en ikke starter, kan det vel ikke skade mere hvis du hiver pinden af, og placerer den i socket.

  • Nej det har du ret i, jeg har bare ide i midt hoved at den før eller senere ville dø af ligevel. Og at jeg kan se det måske kunne blive et problem, hvis at den pin satte sig fast i Socket'et så jeg ikke kunne få den ud. Så skulle jeg købe nyt mobo og Cpu.


    :)


    BTW, du ved ikke om Crosshair IV Formula kan tage en FX processer? der 300 kroners forskel på de eneste Phenom II x6 processer til salg og en FX. :/

    - AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
    - Noctua NH-D14
    - Asus Crosshair IV Formula
    - 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
    - 500 GB Windows HDD
    - 2 TB Opbevarings HDD
    - CM GX 650W
    - 8 GB 1333 MHz ram
    - CM Cosmos II

  • Det lyder godt nok underligt at den ikke vil starte igen, hvis benet bare var bukket og rettet igen, Jeg ville nok lige pille den cpu ud igen og se om det ben måske er gået skævt i og bukket helt fladt nu.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • En lille tilbage melding, fejlen på CPUen ser ud til at være forsvundet. Jeg tog CPUen af og prøvede uden heatsink. Computeren startede op, så efter en afrensning af tidligere kølepasta og noget nyt på, virker computerne nu igen :)



    :P

    - AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
    - Noctua NH-D14
    - Asus Crosshair IV Formula
    - 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
    - 500 GB Windows HDD
    - 2 TB Opbevarings HDD
    - CM GX 650W
    - 8 GB 1333 MHz ram
    - CM Cosmos II