Pumpe spørgsmål

  • Hej alle.


    Jeg er helt ny til vandkøling, så derfor har jeg nogle spørgsmål.


    Har haft kig på et bay res med pumpe i (XSPC X2O 750 Dual Bay) (http://www.coolerkit.dk/xspc_x…ir_pump_rev_2-p-1367.html). Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til på nettet er det et ganske pænt res med en udemærket pumpe.


    Men nu står jeg i den situation at jeg skal køle både CPU og 1x GPU. Så her kommer spørgsmålet: Er denne pumpe stærk nok til at kunne drive vandet hurtigt nok rundt til 1x CPU og 1x GPU? Og hvad hvis jeg nu opgraderer til et Crossfire setup, kan den så også trække det rundt?


    Hovedet jeg skal bruge til CPU er EK Supreme. Vandblokken til GPU er ikke ude endnu, da jeg kører med 7970 (så derfor venter jeg også lidt.)


    Tube bliver nok 3/8" bedre kendt som 10mm/13mm.


    Jeg er stadig meget ny, så hvis der er et lille trick eller tips der er relateret til sagen, må disse meget gerne også gives :)


    På forhånd tak :)


    PS: Glemte lige at tilføje at hele setup'et skal i en 600t white, så derfor vil jeg gerne have bay res med pumpe i, for at spare lidt plads.

  • jeg har selv en XSPC X2O 750 Dual Bay, den køler godt nok kun min cpu, men jeg er ikke i tvivl om at den kan trække vandet et par hoveder mere :)
    jeg bruger en lidt mindre xspc pumpe til mine gfx, det virker ikke til at der er meget modstand:) (bruger http://www.coolerkit.dk/ek___fc6970___acetal-p-1697.html og http://www.coolerkit.dk/ek___f…acetal_nickel-p-1782.html)
    og på cpu køre jeg med en ek supreme på cpuen, og 3/8" slanger i hele systemet :)

  • Tak for svaret :) Nu går der godt nok lige en stykke tid før jeg har mønt og sådan til vandkøling, men det er 100% noget jeg skal lege med. Jamen så må jeg næsten prøve at få det sat op, med den ene pumpe og så give udmeldinger når jeg når såvidt :)

  • hvis det skal gøres lidt billigere så kunne du vælge en af dem her, istedet for fullblok? :)

    Har faktisk godt kigget lidt på dem, men elsker det look en fuld blok giver. Og siden vi nu er i emnet, kan jeg vel benytte lejligheden til at spørge videre til disse mindre blokke til GPU.


    Køler de lige så godt? Som i nok kan forstå har jeg mit HD 7970 (som et bestilt idag), meget kært allerede, selvom jeg ikke engang har det i hænderne endnu. Jeg vil jo også meget gerne have køling på ram og de andre komponenter på kortet, og her ved jeg så ikke om en almindelig noise-less heatsink kan klare det trick? har set en del "mods" hvor de bruger disse heatsinks, men puha, jeg er jo ny til vandkøl, og er da nervøs for om jeg får tingene kølet rigtigt. Hertil vil jeg gerne lige hurtigt tilføje at jeg godt kan se det er "sværere" at montere en fuld blok, end sådan en lille snedig satan ;)


    Men ja, køler disse blokke lige så godt, og hvad med de andre komponenter på kortet? :)

  • hvis jeg var dig ville jeg købe det her http://www.caseking.de/shop/ca…eme-HF-360-Cu::15889.html de har også mange andre
    Vandkøling er også meget billiger i tyskland hvor Caseking ligger. de sender også til DK og det er faktisk ikke dyrt at få sendt sådan et kit.
    det koster 1.553,66 DKK + max 100 kr i forsendelse. og jeg vil helt klart mene at EK er bedre kvalitet..
    De har også mange andre kits og tilbehør. men det kan du jo selv kigge på.
    Jeg har selv handlet hos caseking mange gange og kan godt anbefale dem

  • Dopess


    Tak for linket, vidste faktisk ikke at det kunne betale sig at handle det i tyskland :)


    Mit "problem" er bare at jeg meget gerne vil have bayres, da en 600T ikke just er et fulltower, hvor man kan lege med lige hvad man vil. Tror jeg er meget hæmmet af plads, derfor kiggede jeg meget efter bayres med en pumpe i.


    Efter at have læst op på det er du ikke den eneste der mener EK er bedre kvalitet ;)


    Men i hvertfald, tusind tak for linket :)

  • en del af de små gpu blokke køler bedre end fullblok :) men de køler jo ikke ram eller ser lige så godt ud :D


    nu kender jeg ikke en masse til 7970, men med stort set alle andre kort er små heatsinks nok til at køle ram osv. ;)

  • Har også hørt om de små ram kølere falde af, så det vil jeg helst ikke rode med ;)


    Kan også se at coolerkit er begyndt at forhandle EK's 7970/7950 full blok samt bagplade, så alt er all fine and dandy!


    så glæder man sig bare til at man få penge nok til at købe alt det vand svineri, så jeg kan få det smidt i kassen! :)

  • Full Cover or no Cover !!!


    det bliver ikke mere simpelt end det.


    hvis jeg var dig ville jeg holde et loop til CPU og RAM og et loop til GPU'Er


    jeg har altid kørt med det på den måde. men det er nok lidt en smags sag.



    hvis man skal ha vand køling skal der ikke spares. hvis man vil spare så kør luft.