CPU og GPU køler

  • En H100 køler sådan en 2500k ide 30. og prime95 test kommer den på max 45. Så vil da mene der er meget at kunne OC med hvis du vil det. Hvis det var mig vil jeg droppe vandkøling. så heller få et bedre grafikkort.

  • Du vil nok kunne havde den computer i længere tid. Nu ved jeg ikke hvad opløsning du køre. Men du kunne jo købe 1 til 560ti og køre sli. Jeg vil mene at pengene er bedre brugt på den måde. Det er kun hvis du vil OC vildt at det andet vil være en kæmpe fordel.

  • 5 GH??

    5Ghz MAX MAX MAX MAX MAX MAX med H100 ville jeg aldrig gå så hjødt på såda en cooler. da en ikke har extre performance der kan sparke ind hvis noget går galt. og 5Ghz med H100 er at presse den men bliv du nu bare ved med at ignorer de ting jeg skriver. men lad være med at komme tilbage på Tweak.DK eller andet forum når det går galt.


    Køb en H100 og Oc den til 4,5 top. alt andet er sqda bare for at blære sig. der findes ikke et spil der bruger i nærheden af 4Ghz anyway. hvis det er for at smadre dine venne i Load time når i sider i lan så køb et par SSD i steden for.

  • ved godt at de skriver at det ikke er ledende men lidt fysik og lidt selvstendigt tænkning modbeviser det. selvføllig er det ledende.

    Nu er tråden ved at være lidt død, men bliver lige nød til at kommenterer her.


    Godt nok har jeg ingen erfaring med vandkøling, men jeg ved at vand i sig selv ikke er ledende. Det er alt det snavs skidt og mineraler der er i vandet dog.


    Så når man bruger demineraliseret vand (som man vel gør i kølersystemer?) så er det en fysisk umulighed at ødelægge sit system gennem væde kortslutning.



    Edit: Samtid synes jeg måske at du burde slappe lidt af med alt den dommedags prædiken.
    Ganske vidst ville 5Ghz være et unødvendigt OverClock, men det er bestemt ikke en umulighed.
    Især da flere rent faktisk har lavet 5Ghz OC på luft. (Dog med DH14 og deslige)


    Men ikke destro mindre synes jeg det sætter en præcedens for at det skulle være muligt med en H100. Omend det stadig kommer an på om han har fået en god Chip. Så længe han ikke hopper direkte til 5Ghz og holder øje med Coretemps så kan det jo ikke gå værre end helt galt.