Synology DS212 NAS server

• Behovet for at lagre sine familie billeder, video optagelser fra ferien syd på, og vigtige dokumenter stiger stadig i det danske land, og heldigvis hører producenterne af netværksdiske dette behov. Synology ligger i hvert fald ikke på den lade side, og er for et stykke tid siden kommet med en ny version i deres populære DiskStation NAS serie. Her på Tweak.dk har vi tidligere kigget på flere forskellige produkter fra Synology, og vi ser bestemt frem til at se om der er noget nyt og spændende i kassen vi har modtaget.

Læs testen her:

http://www.tweak.dk/review/Syn…DS212_NAS_server/1325/1/1

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2012/review/1325/tweak_dk_Synology_DS212_NAS_image08.JPG]

.

• DS Finder, understøtter altså Wake On Lan :) Bruger det selv på min DS1010+

"Wake it Up and Power Down
    Power your DiskStation on or off with DS finder. No need to walk in front of the server, or be seated before a computer to power off the DiskStation. A tap on DS finder is all you need. If your DiskStation supports Wake on LAN (WOL), DS finder grants you the freedom to turn on your DiskStation whenever needed.
    "

• Har lige sagt farvel til de andre "bogmærker", dvs sider som opdaterer med for meget facebook, smartphone og tablet-relateret indhold. Og knapt så meget PC-relateret indhold her på det sidste, så smertegrænsen blev vist lige nået for mit vedkommende....

Holder fast i Tweak - fortsæt det gode arbejde - i er sgu de bedste! :)

• DS Finder, understøtter altså Wake On Lan :) Bruger det selv på min DS1010+

"Wake it Up and Power Down
    Power your DiskStation on or off with DS finder. No need to walk in front of the server, or be seated before a computer to power off the DiskStation. A tap on DS finder is all you need. If your DiskStation supports Wake on LAN (WOL), DS finder grants you the freedom to turn on your DiskStation whenever needed.
    "

Sørme så, jeg fandt det bare ikke (Synes egentlig også det er lidt gemt af vejen eftersom man først skal gemme som favorit, lukke app'en helt ned og så registrere den at NAS'en kan være offline.)
    Jeg retter testen, og tak for feedback! :9xo

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

• hehe, jeg kan se PsY kom mig i forekøbet mht. WOL-funktionen :)
    Men ellers en uedmærket artikel.
    Jeg har selv en DS210j med DSM 3.0 og kan da godt se at jeg hellere må få opgraderet især så jeg kan køre de nye aps :)

• Troværdigheden af dette review daler altså en hel del, når skribenten mener den manglende ydelse "måske" skyldes hans egen PC.
    Jeg tvivler på nogen vil købe denne NAS ud fra dette review.
    Når dét er sagt, så er selve artiklen såmænd helt i orden.

Få en af de andre skribenter til at køre nogle benchmark med den, og opdater selve review´et.

• Troværdigheden af dette review daler altså en hel del, når skribenten mener den manglende ydelse "måske" skyldes hans egen PC.
    Jeg tvivler på nogen vil købe denne NAS ud fra dette review.
    Når dét er sagt, så er selve artiklen såmænd helt i orden.

Få en af de andre skribenter til at køre nogle benchmark med den, og opdater selve review´et.

Ganske forståeligt, jeg har også tænkt på at sætte en laptop til for at se om det kan forbedre ydelsen / formatere min stationær. Der er bare travlt i privaten lige pt, så det kniber med tiden :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2