Kan Creative aurvana 3 in anbefales eller ej

  • hej tweakers


    hej har nu haft min creative ep630 in ear høretelefoner i omkring 2 år. Da jeg fik dem var jeg meget overrasket over hvor godt de spillet. jeg synes dog at bassen overtog lydet så det var lidt svært at høre sangen helt tydeligt, dog så synes jeg at de er dejlig all-round høretelefoner som man erstatte de originale hovedtelefoner som medfølger med enten telefonen eller mp3-afspilleren.


    Jeg har nu bestemt mig for nogle nye, men jeg ved ikke hvilken jeg skal vælge. mit buget er på 800 kr. jeg har kigget på creative nyeste in ear nemlig creative aurvana 3 in ear som kan fåes lidt over 800 kr over edbpriser.


    jeg høre mest musik, som techno, rap hip/hop, men også pop. som beskrevet tidligere har jeg kigget på de nye in ear fra Creative, men blev lidt skræmt væk på grund af at der ikke er så meget bass. jeg er meget for bass og dem jeg har (ep630) der er der meget bass, men også fordi min musiksstil indeholder meget bass/ beats. men hvis in ear høretelefonerne fra creative har en bedre bass end dem jeg har og på en balanceret måde således at det ikke overdøver selve stemme/tonerne så vil jeg rigtig gerne købe dem.


    og er der nogen der har prøvet dem evt og hvad er jeres mening om dem er de værd at købe og får man meget lyd for pengene som den tidligere gænger jeg har


    hvis i har andre forslag med hensyn til in ear høretelefoner til 800 kr der passer bedre til mig efter mit musik smag, men også at bassen skal være dyb uden at forvrænge og stille billede fra tonerne/ stemmeførelsen må i meget gerne komme med kommentar og forslag ville lige sige ethar også kigget på denon fra hifikklubben til 699 , men har kun erfaring med creative derfor ved jeg ikke om det passer min stil og høretelefonerne skal primært bruges til mp3-afspiller og mobil


    på forhånd tak for hjælpen

  • Det har jeg og det er derfor jeg nævner at jeg blev lidt skræmt med hensyn til konklusionen om at bassen ikke helt var iorden

  • Nu er det mig der har skrevet testen og må sige at de er ret basssvage... Jeg hører lige som dig også meget "bass musik" såsom Dance, House og lignende... Og de spiller altså ikke særlig meget bass... Selv ved musik der har meget bass spiller de ikke særlig overbevisende...


    Hvis det er et most med fed bass så ville jeg ikke købe Aurvana 3 da de ganske enkelt ikke har særlig meget af det, men der i mod er mere lavet til at spille klart og rent :)

  • Nu er det mig der har skrevet testen og må sige at de er ret basssvage... Jeg hører lige som dig også meget "bass musik" såsom Dance, House og lignende... Og de spiller altså ikke særlig meget bass... Selv ved musik der har meget bass spiller de ikke særlig overbevisende...


    Hvis det er et most med fed bass så ville jeg ikke købe Aurvana 3 da de ganske enkelt ikke har særlig meget af det, men der i mod er mere lavet til at spille klart og rent :)

    okay på den måde, hvis man ville have in ear høretelefoner til mit formål med meget bass til blandt andet techno/ hip hop hvor bassen er vigtigt uden at det forvrænger og ydelægge musikken hvilken ville du så anbefale til den prisklasse. havde faktisk kiggede på nogle denon fra hifiklubben til 699 men har slet ikke styr på lyd og frekvenser. så er faktisk ny på det område

  • Puha jeg har heller ikke meget styr på hvad der holder eller ej når vi snakker in-ear hovedtelefoner... Men denon plejer også at være meget "lyse" i lyden hvad jeg ved så måske heller ikke det bedste valg... :)


    Kig eventuelt på mærket Ultimate Ears... Mener de sælges under Logitech her hjemme, ellers så tjek edbpriser... De kan i hvert fald spille dybt sådan nogle Ultimate Ears ;)

  • Puha jeg har heller ikke meget styr på hvad der holder eller ej når vi snakker in-ear hovedtelefoner... Men denon plejer også at være meget "lyse" i lyden hvad jeg ved så måske heller ikke det bedste valg... :)


    Kig eventuelt på mærket Ultimate Ears... Mener de sælges under Logitech her hjemme, ellers så tjek edbpriser... De kan i hvert fald spille dybt sådan nogle Ultimate Ears

    okay dem prøver jeg lige at kigge efter. det jeg leder efter er en slags opgradering til mine altså gode og fyldig lyd, men med god bas der ikke ødelægger stemmeførelsen

  • Hehe ja kan jeg godt se... Men prøv at kig på Ultimate Ears så, de kan det hele ;)

    det har jeg, men fandt ikke nogen fra edbpriser. kender du nogle billige hjemmesider. ved ultimate ears får man lyd for alle pengene og hvad med mærket shure? har hørt de også skulle været et godt producent har fundet in ear nedsat fra 1000kr til 800 kr den her snakker jeg om:
    http://www.headaudio.dk/entry-level/shure-se215-black-nyhed


    og har kigget på de her ultimate ears: http://www.headaudio.dk/in-ear-iem/ultimate-ears-600vi


    når har jeg slet ikke styre på frekvens, men kan du se hvilken der er bedst og har du styr på hvilken man får mest for pengene. selvom det skal være en dyb bass skal den ikke overtage lyden således at man ikke kan høre sangen blive sunget, hvis du forstår hvad jeg mener. synes selv at det er ærgeligt at de ikke er i butikkerne så man kan prøve dem, ellers så ville det gøre det hele nemmere.

  • ville også lige sige at der er en volumeknap ved ultimate ears dog så har jeg ikke en ipod eller iphone så det bliver primært på min nokia smartphone eller
    e mp3 afspiller

  • undskyld de mange beskeder lige efter hinanden.


    har søgt nærmere på den shure model jeg har linket i forrige indlæg og kunne få den for 699, hvor modellen der hedder 115 kan fåes til 799, hvor andre hjemmesider koster de helt op til 1300. kan lige linke til alle de tre in ear høretelefoner, så kan du vurdere hvilket der bedst.


    Shure se 115


    http://www.wupti.com/Produkter…sound-isolating-blaa.html



    Shure se 215


    http://www.wupti.com/Produkter…er&utm_medium=partnersite



    Ultimate Ears 600vi iPhone


    http://www.headaudio.dk/in-ear-iem/ultimate-ears-600vi



    ville lige sige at synes at der er mikrofon i nogen af dem da jeg ikke kommer til at bruge dem ret tit. og de to forskellige hjemmesider er billigst på hver især de to forskellige høretelefoner for mærkerne er ikke på edbpriser

  • Kender ikke mærket Shure, så kan ikke udtale mig om, om de er noget værd...

    når okay, det ville gøre det hele meget nemmere hvis der var nogle butikker man kunne prøve dem. men valget står som sagt mellem ultimate ears og shure


    Adel