PS3 Hastighedsoptimering

  • Hej alle Tweakere!
    Kan ikke huske hvor , men har hørt eller læst at hvis man smider en ny og større harddisk i sin PS3, så vil den blive hurtigere med hensyn til reducering af loading tid i spil osv.
    Kan det passe?


    Stephan

  • Lyder ikke rigtigt nej - det eneste der kan gøre loadingtiderne er en harddisk med en hurtigere læsehastighed.



    Desuden bruger PS3'en kun Sata 150, og ikke Sata 300 eller 600 som for nyligt er kommet frem. Så du får ikke meget ud af at købe en større og nyere harddisk - det der siger mest er vidst dens cache. 16MB skulle være det optimale (eller højere)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du skal også tænke på at langt de fleste spil loader fra disken, så der har harddisken ikke noget at sige alligevel.

  • Lyder ikke rigtigt nej - det eneste der kan gøre loadingtiderne er en harddisk med en hurtigere læsehastighed.



    Desuden bruger PS3'en kun Sata 150, og ikke Sata 300 eller 600 som for nyligt er kommet frem. Så du får ikke meget ud af at købe en større og nyere harddisk - det der siger mest er vidst dens cache. 16MB skulle være det optimale (eller højere)

    Mens det måske ikke ligefrem gør den største forskel... Men diske med 7200 RPM og større cache kan give et boost, og PS3'eren kan udnytte det meste på trods af aldrende SATA standard. Det er dog begrænset hvad man får ekstra, men en 5-10% kan du godt regne med hvis du finder en disk af god kvalitet.


    Ifølge dette forum ser det ud til at give et ret så ondt boost at smide en SSD i, men det er nok ikke lige løsningen for alle :D


    Kasper1233: Det er ganske korrekt at harddisken ikke bruges meget når der læses fra DVD og BD, men der er en del spil (GT5 fx.) der anbefaler installation af data, samtidig giver det et lille boost mht. loading af savegames og spil købt på psn

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • I forbindelse med at jeg satte en SSD i min laptop, tog jeg den Seagate 7200 RPM disk på 500GB der sad i den og satte den i min PS3, jeg kan ikke mærke den store forskel ærligt talt.



    øhhhh... lol hvad? :D


    Jeg gætter på autocorrect fail :pinch:

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er dog begrænset hvad man får ekstra, men en 5-10% kan du godt regne med hvis du finder en disk af god kvalitet.

  • Wtf... Kan man ikke gøre sådan at hans ip ikke kan skrive i tweaks forum? :D


    IP blocks er rimeligt ligegyldige, det skal da kun være hvis man ligefrem er desperat.


    Jeg er mere interesseret i meningen til at vedkommende laver disse posts, det virker umiddelbart ret skummelt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Det er godt nok off topic til denne her tråd.


    Brugeren er blevet blokeret. Det er en fra Kina, der reklamerer i et væk. Og jo der er blokeret masser af kinesiske ip-adresser.


    vedkommende indsætter links til billeder der ikke virker (og derfor ikke vises), går ud fra at det er for at indsætte domæne navne for nogen der gerne vil optimere deres google page rank ved at deres domæne navn reelt bliver vist når google crawler