Systempartition for lille

• Hey

Min windows partition har vist sig at være for lille :( Har lavet den på 30 GB og det er åbenbart ikke nok, for windows æder alt min plads.. Synes det er lidt mystisk for hvis jeg ryder op og fjerner f.eks. 500 mb så går der en dag også er den fyldt ud igen uden jeg har gjort noget !

Nå men anyways.. Er der en måde jeg kan gøre partitionen større på uden at formattere ? Man kan jo desværre ikke forøge pladsen i diskhåndterings værktøjet der er med windows, når det er en system partition :(

Har i nogle forslag?

~D

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

• Jeg mener det er blevet nævnt flere gange herinde at Windows absolut ikke er henrykt over at man forstørrer/skrumper systempartitionen - går ud fra at det er noget driver/lowlevel kernel stads.

Anyway - du skal nok ud og have fat i noget ala. Partition Magic, som startes fra BIOS (via en cd eller usb stik) som så kan ændre størrelsen på din(e) partitioner.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Jeg fandt faktisk en løsning på det. Det kan lade sig gøre, endda gratis med programmet EASEUS Partition Master .. Det kan hentes i en gratis udgave på deres hjemmeside .. Har nu testet det ved at tage noget plads fra en anden partition (og det er over to diske i et RAID 0 system) og flyttet det over på min systempartition og det spiller bare !

Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet