Uforklarlig fejlsammenhæng ...

  • Hej alle ;)


    Jeg har lige fået min nye corsair ssd 3 series på 120gb, og sat den i en af mine pc'er. Jeg har skiftet harddisk mange gange før, og i denne pc sad der så ingen harddisk i forvejen. Efter at have tilsluttet alt, tændte jeg, men pc'en lavede et nummer, jeg har set før...


    [Specs]


    I7 960 @ stock, ASUS p6x58d premium, gainward gtx 560ti 1gb gs, corsair xms3 ddr3 2x2gb 1600mhz cl9...


    lige så snart jeg tændte, begyndte den bare at tænde og slukke uafbrudt ind til jeg slukkede for strømforsyningen, uden noget signal på skærmen. Nærmest som en brummen, hvor alt lige akkurat nåede at starte og så slukke for så at starte igen....


    Som sagt har jeg haft det problem før med præcis samme pc tidligere på året. Sidst skulle jeg blot reset cmos og så opdatere BIOS, men denne gang hjalp det ikke at resette cmos. Jeg hev et ram ud af gangen, og så kunne den starte men uden skærmsignal. Jeg lagde også mærke til at DRAM_LED knappen på bundkortet, og prøvede at holde knappen nede, hvilket skulle justere rammene så de var kompatible med mb'et, og så startede den, uden skærmbillede, ind til jeg gav slip igen.


    Jeg researchede lidt på nettet, og prøvede at hive 8pin stikket ud fra mb'et, fra psu'en. Derefter kunne jeg så starte igen, men stadig intet skærmsignal. Jeg satte så 8pin stikket i igen, og prøvede at starte, og nu kunne jeg starte, men STADIG uden skærmsignal... Det skal lige siges at jeg tvivler på det har noget som helst med harddisken jeg satte i at gøre, da den sidst gjorde det ud af ingenting. og pc'en har ik været tændt i en månedstid.



    Beklager alt teksten, men skulle have det hele med ;) Tak på forhånd. :rules:

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Tror ikke du rigtigt har andre muligheder end at prøve med anden cpu, ram og bundkort, da det lyder som en af de 3. Eller RMA bundkortet og krydse fingrer.

  • Jeg ville nok lige prøve en anden psu, har oplevet noget lignende, hvor psu'en var ved at dø.




    Off-topic: Hvad laver den reklame for gummisko i denne tråd.

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Jeg har nu prøvet med en ældrere psu, og det virker sgu! Skulle desværre også skifte gpu'en ud til et lidt ældrere et, da jeg kun havde et enkelt pci-e 6 pin stik til rådighed med den "nye" psu... Tak for hjælpen. :cheers:

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1