Format C.. ikke andet!

  • Hey! Jeg skal til at lave formatering. Har lavet en partion med partition magic 8 på 30 gb hvor min data er flyttet over. køre foresten winXP pro sp1 på engelsk.
    Nu vil jeg så formatere, ved at smide win cden igen og vælge at formatere cdrevet og derefter installere xp igen ( igen igen igen....) Men sletter den så også min partion (e drevet) ?? Og kan jeg være 101% sikker på den ikk gør? For jeg flipper totaaalt ud hvis al min data blir deleted!! :boxed:

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • En af mine venner sagd det skete for ham.. Det er derfor jeg er nervøs. Ved ikk om jeg skal vente så, og skaffe en lille HD jeg ka smide det over på for en sikkerheds skyld... =/ Drejer sig kun om 11gb.

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • yup den sletter kun den partition du beder den om og ikke den anden.
    Gjorde det for et par dage siden havde også lidt sved i hænderne der er sg 140Gb på den anden med backup og det hele :razz:

  • Hmm, har aldrig været ude for den sletter forkert partition, og har stort set altid kørt med et delt drev, hvor Windoze lå på den ene del ...


    Det kan nærmest kun gå galt, hvis man vælger forkert drev, imo ;)

  • nu har jeg kørt med win XP og 3 drev i MEGET lang tid, og jeg har ALDRIG oplevet at den har slettet/formateret en anden partitionen end den jeg beder om i xp installation...

  • Det sker ikke, med mindre man selv vælger den forkerte partition Jeg tager aldrig backup af mit D: når C: skal have en omgang.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Det sker ikke, med mindre man selv vælger den forkerte partition Jeg tager aldrig backup af mit D: når C: skal have en omgang.


    Samme her ...


    Har dog dokumenterne, eller backup af dem på et andet drev ... SKyldes ikke så meget det andet, mere at have dem på en anden disk, hvis en skulle gå kaput !


    Men formatere forkert partition kan man komme til, hvis man da sådan lige sidder i Dos .. eller noget er byttet om, så det kan hænde .. Men er alt som det skal være, så går det normalt ikke galt ! ...

  • Ok tak ska i ha :) Så må det vel være min ven der klokkede i det da han formatede hehe :D
    Ja så nu skal der formates :P hehe

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Hmm kom lige i tvivl.. Valgte at installere XP på C drevet, me nden sagde denneher meddelelse bagefter som jeg ikk var sikker på om jeg sku acceptere..


    Håber i ka læse det, man skal ha lidt skarpe øjne ( undskylder for skod cam) ;)
    http://www.carstone.frac.dk/pc.jpg
    og det samme pic igen
    http://www.carstone.frac.dk/pc1.jpg

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CarStone
    Hmm kom lige i tvivl.. Valgte at installere XP på C drevet, me nden sagde denneher meddelelse bagefter som jeg ikk var sikker på om jeg sku acceptere..


    Håber i ka læse det, man skal ha lidt skarpe øjne ( undskylder for skod cam) ;)
    http://www.carstone.frac.dk/pc.jpg
    og det samme pic igen
    http://www.carstone.frac.dk/pc1.jpg


    Hvis jeg ikke tager fejl, så spørger den om du vil convertere til NTFS ... Det har du umiddelbart valgt i forvejen .. for ellers plejer man at vælge "leave current...." As fas as I know !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Hvis jeg ikke tager fejl, så spørger den om du vil convertere til NTFS ... Det har du umiddelbart valgt i forvejen .. for ellers plejer man at vælge "leave current...." As fas as I know !


    Mit system er ntfs ja. Men var bare i tvivl om den spurgte om jeg ville installere xp oven på c drevet.. uden at formatere :) Men det var ikk det den ville sige så? Ka bare tryk videre så formatere den c og installere xp ?

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CarStone


    Mit system er ntfs ja. Men var bare i tvivl om den spurgte om jeg ville installere xp oven på c drevet.. uden at formatere :) Men det var ikk det den ville sige så? Ka bare tryk videre så formatere den c og installere xp ?


    Umiddelbart ja ... Men vær sikker på du har taget den rigtige partition

  • Det virkede også heelt fint :P Tak for the help :)

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

    Rettet en gang, sidst af CarStone ().