CPU køler - LGA 1155?

  • Antec 620 Kühler eller Corsair H60.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • jeg har lige skiftet min stokkøler på min i5 2500k ud med den her http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=638849 og det var faktiks meget nemt at skifte,den blæser der følger med lamer en del når den køre på fuld blæs ( 2600 rpm) men den vil blive udskiftet med en der er mere stille (17-22 db) meget snart.
    det kommer vel også an på hvad du skal brug din com til,hvis det er vilde oc du skal teste så er der bedre køler end den jeg linker til men til hverdags brug og mini oc (4532,85mhz...103,02x44,0) klare den fint

  • Der er helt klart bedre kølere, men til prisen får du ikke meget bedre køling ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • det kommer virkelig helt an på hvormeget du vil bruge på køling.
    Jeg selv ville gå efter et Rigtigt vandkøling system.
    Luft køling ville jeg tage Hyper 212+ koster ikke ret meget (2-300 kr) og kan nemt OC 2500k og 2600k til 4,5 Ghz
    All in one systemer Corsair H100 775 kr ca
    Rigtigt vandkøling 2000 kr +
    men med rigtigt vandkøling kan du også bare skifte din waterblock når du engang skal ha en Ny socket.
    Du har mulighed for at skifte til en stører radiator eller flere efter behov. du kan køle Chipset, VGA, CPU og det larmer ikke så meget
    + at det ser rigtigt godt ud hvis lavet rigtigt.
    men det er en dyr løsning. tilgændgæl holder den også til de næste mange systemer da det enligt kun er din waterblock der skal skiftes ud

  • Custom vand. helt klart. men som andre skriver også den dyreste og helt klart også den "Farligeste" hvis du ikke ved noget om vand køling. LÆS LÆS LÆS LÆS og LÆS. når du har gjort så læser du lidt mere. og så er du ved at være klar til vand køling.

  • Har en antec 920 og den holder min i5 2500k @ 4.9ghz på under 70 grader full load i timer, synes jeg sq er ok for de under 800 kr den koster, men som flere andre siger, custom vand er bedre men også andre priser....der findes dog også glimrende færdige sæt, når det er sagt tror jeg nu også jeg igen vil skifte til "rigtig" vandkøling fordi det giver en friheden til at skifte enkelt dele :D

    I5 2500K
    ASRock Z68 Extreme3 Gen 3
    2x4GB G-Skill Ripjaws X 2133
    Sapphire 6950 2Gb @ 6970+
    2 x Raptor 150GB @ raid 0
    2 x 1 TB Samsung
    Corsair Carbide 500R White
    Corsair HX 520

  • Har en antec 920 og den holder min i5 2500k @ 4.9ghz på under 70 grader full load i timer, synes jeg sq er ok for de under 800 kr den koster, men som flere andre siger, custom vand er bedre men også andre priser....der findes dog også glimrende færdige sæt, når det er sagt tror jeg nu også jeg igen vil skifte til "rigtig" vandkøling fordi det giver en friheden til at skifte enkelt dele :D

    ja nemlig.


    bare husk at en stor Rad ikke giver lavere Temps. den giver bare mere overhead til at add flere kompenenter der skal kølse


    Selv med vand køling kan det aldrig lade sig gøre at komme under stue temp. Ligemeget hvor stor din rad er. men med en stor rad kan du ha flere ting kølet og stadig bibeholde en lav temp

  • Jeg låner lige tråden også :)
    Har en 2500K, hvor jeg gerne vil skifte min stock køler ud med en kvalitetskøler, hvad skal jeg vælge, har ikke planer om at overclocke til mere end 4 GHz, vil gerne holde mig under 500 kr :)

  • Jeg låner lige tråden også :)
    Har en 2500K, hvor jeg gerne vil skifte min stock køler ud med en kvalitetskøler, hvad skal jeg vælge, har ikke planer om at overclocke til mere end 4 GHz, vil gerne holde mig under 500 kr :)

    den her kan nemt køle din 2500k til 4Ghz.
    http://www.edbpriser.dk/proces…r-212-evo-id-6316805.aspx koster 242 kr. det er helt sikkert den bedste og billigeste løsning når du kun skal op på de 4Ghz. den kan også tage 4,5 Ghz. hvis du har godt airflow i din computer.