Køb af Bigtower

  • Hej jeg vil til at ud og investere i et BigTower, da jeg godt vil have lidt mere plads :9xo


    Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge, men designet betyder en del... hvad vil i forslå?



    jeg kan godt lide disse:


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=605770


    &
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=649659

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Lækre kabinetter, specielt det storm trooper. Det CM HAF X er også meget godt. Jeg synes du skal gå ind i se lidt på caseking.de. Nok det sted med flest kabinetter. Nogle af de bedste kabinetter er nok Corsair Obsidian 800, Lian Li p80. Næsten alt fra Antec, Lian Li og Coolermaster bliver man glad for.


    Og Silverstone TemJin selvfølgelig

  • Find dig et Chieftech Dragon BigTower - der er sgu noget plads i.


    Har selv moddet mit, så det kan holde 2 * 480 rads uden på, og et 480 TRI-SLI inden i.


    Og der er stadig massere af plads.

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Hmmm...
    Jeg har ikke forfærdelig mange penge, men jeg opgraderer min PC lidt hen ad vejen, og så tænke jeg at hvis jeg købte et Bigtower kabinet, ville det jo holde rigtig mange år?
    så vand køling osv. må der meget gerne være mulighed for :9xo


    det jeg godt kan lide ved Nzxt Phantom, er det mega "rene" design, men Cm storm trooper er pga. fan styring display, håndtag, og 99% af alle Mobo's....


    jeg skrev så men mest for at høre ved i syntes var gode kabinetter, eller om dem jeg linkede til var gode :thumbsup:

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • kabinetter er jo lidt af en smagssag osse, når man lige kigger lidt ud over hvilken størrelse "svinet" skal have, samt at den kan tilfredsstille de krav, man har til den.


    Jeg kan egentlig godt lide den fra Nzxt, som du har fundet, fordi den er lidt "skæv" i det og ikke som alle andres kabinetter, den er noget for sigselv og har personlighed.
    Normalt er jeg til rene linier uden alt for meget blingbling, og har været rigtig glad for mit gamle Antec P183 indtil det blev skiftet ud med et Lian Li, som kommer til at holde i mange år endnu.


    Jeg ville nok tage skridtet fuldt ud og vælge enten den hel røde udgave eller den rød/hvide, så har du sgu noget, som ikke mange andre har. Blæser styring har det osse hvis du kigger under udvidet info.


    Kabinettet har en unik udformning og en del kanter/skæve vinkler, så skal den altså osse have en farve med knald på.


    Kabinettet får mig til at tænke lidt i retning af Alienwares kabinetter, noget som er anderledes og som taler for sigselv.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Corsair Obsidian 800 er no mest til vandkølning...


    vil du vand eller luft køle? :)

    Jeg er nu ganske glad for mit, selvom det kun er på luft. :)
    Har proppet 3 blæsere i toppen, så der kan komme lidt luft igennem det store rum.
    Temperaturen er ikke meget højere der inde end i rummet det står i.
    -Kan kun anbefale det.
    Men det har selvfølgelig ikke nogen super-cool-thansen-stil over sig.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Corsair Obsidian 800 er no mest til vandkølning...

    Kabinettet er da godt selv uden vandkøling. Fantastisk meget plads at arbejde med og nem kabelføring.

    Quote

    det jeg godt kan lide ved Nzxt Phantom, er det mega "rene" design

    Næsten alle Lian Li kabinetter følger et "rent" design uden for meget lir. De er dog ofte lidt dyre. Det specielle ved Lian Li er at alle deres kabinetter er fuldt aluminium. Det er dog ikke alle deres kabinetter, der føles lige robuste (i forhold til stål kabinetter), men de holder.

    Quote

    så vand køling osv. må der meget gerne være mulighed for :9xo

    Så er Corsair 800D næsten det optimale valg. Det er lidt dyr, men du får også så meget i det.


    Du kan også kigge på et Coolermaster Cosmos S. Det er et ældre kabinet, men det rummer plads til alt du kan finde på markedet, og der kan sættes en 360 radiator i toppen, eller med lidt kreativitet i fronten af det. Så bliver det endda stadig solgt masser af steder

  • Næsten alle Lian Li kabinetter følger et "rent" design uden for meget lir. De er dog ofte lidt dyre. Det specielle ved Lian Li er at alle deres kabinetter er fuldt aluminium. Det er dog ikke alle deres kabinetter, der føles lige robuste (i forhold til stål kabinetter), men de holder


    Kasper


    Nzxt laver osse kabinetter i 100% aluminium foruden i stål.
    De har skabt sig et godt navn på funktionalitet, kvalitet, anderledes design og lave det, som andre producenter ikke rigtig tør gøre, nemlig gå imod strømmen og lancere noget originalt og helt anderledes.


    Eneste top producent som bare kommer tæt på er Coolermaster med 2-3 af deres serier, men det er jo "kun" lavet i stål og tungt som bare fa****.


    Jeg sad faktisk og tænkte på Cosmos S da jeg lavede mit andet indlæg, men ganske som med Obsidian 800 serien, så mener jeg at den først kommer til sin ret og viser sit fulde potentiale, når der bliver smækket noget vandkøling i den og helst i store mængder, fordi der er virkelig alt den plads man kunne ønske sig.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Nu har jeg sidder i godt 5 timer, og læst/set anmeldelser af diverse Kabinetter...
    Jeg er rimelig sikker på at det bliver Cooler Master Storm Trooper, da den eneste ulempe jeg kan se ved det, er at jeg ikke så nemt kan lægge min ekstern-hdd på kabinettet.



    nem transport(håndtag)
    "skuffe", genial til lan :hb:
    sikring af mus
    4-way SLI/CF
    designet!
    XL-ATX osv.
    godt solidt
    fan/led controller
    kan nemt moddes til at holde, 480 rads foran i kabinettet, da jeg alligevel ikke bruger vildt mand HDDs


    alt i alt totalt gennem ført efter min mening ;)



    :thumbsup:
    med hensyn til custom-vandkøling, skal jeg så ikke ofre over 2k for at få noget ordentlidt? :O
    så meget vil jeg ikke ofre, nu hvor luft er nok :D

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • Quote

    med hensyn til custom-vandkøling, skal jeg så ikke ofre over 2k for at få noget ordentlidt? :O

    Jo det koster lidt knaster. Du kan jo gå ind og se lidt på coolerkit.dk, coolbits.dk, caseking.de. Sådan en 480 radiator som du nævner koster fra 600-1000. Det er nok også mest for sporten de fleste laver vandkøling, men det er stadig bedre hvis man gør det ordenligt.

  • Det er også for sporten jeg godt kunne tænke mig at gøre det ;)
    men jeg er kun 15, så jeg flyder ikke i penge...

    AMD Phenom II X6 1100T@3.4GHz & Arctic Freezer 7 Pro Rev.2 - HIS Radeon HD 6870 -

    4*4GB 1600 MHz HyperX RAM - Cooler Master CM Storm Trooper- Energon 750W

    Corsair Force 3 Series 120GB - Seagate 7200RPM 1TB - Windows 7 64-bit


    AMD E-Series E-450 - ATI Mobility Radeon HD6470 500GB 7200RPM

    1x4GB 1066 MHz - Windows 7 64-bit

  • har du ikke et fritidjob? :D


    jeg er da 16 og har nok penge ;)


    men ja vandkøling er da også for at det skal se fedt ud, men jeg er da også glad for at man kan smide cpu'en lidt højere op:) og så at den er lydløs :D