Stille CPU Køler

• Jeg leder efter en meget stille CPU Køler. Selvfølgelig skal den køle bedre end den som sidder i nu, for god ordens skyld (i5, 1155), men lyd niveauet er det vigtigste. Vil højest gå op på 400.
    Skal helst ikke veje så meget, da jeg ikke vil have noget kan gå galt, hvis jeg nu skulle flytte pcen. Kan også være nogen kan monteres fast på en anden måde, så det ikke bare hænger på bundkortet. Men ved jeg ikke, derfor jeg skriver her (:

• Er lidt bange for vandkøling. Hvis noget går galt, er det min fejl ergo ingen garanti ):

Nu er det jo et lukket system, så chancen er utroligt lille medmindre du udøver vold på det ;) Og hvis det er ikke ledende væske der er i systemet er det ikke meget andet end kosmetiske skader der sker, har selv haft overpøset mit gfx uden der skete det mindste.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• vil også lige nævne at vand i en pc som regel aldrig ødelægger pcen man skal bare tørre den ordentligt bagefter :) har prøvet det på en bærbar som stadig lever i bedste velgående :)

.-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

.-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

• Har Corsair så ikke en model, som er tilsvarende til den Antec ? Jeg kan bedre lide Corsair end Antec. Har endda fået ombyttet en af deres RAM klodser, som jeg selv havde ødelagt! (: Så ville føle mig mere sikker hvis det var Corsair, da jeg kender og elsker det.
    Hvordan er lydniveauet på den slags vandkølings metoder ?

• det er Asetek som lave AMD's, Antec's, Corsair's, Intel's og PNY's vandkøling løsninger, kan du se hvis du køre Musen op på "Partner Products" på deres side Asetek

Asetek laver ikke alle Corsairs closed loop vandkølere, H60, H80 og H100 er lavet af CoolIT, hvis man kigger på kølehovedet/pumpen, kan man se ligheden.

H50 og H70 er modellerne lavet af Asetek.

EDIT: jeg er i øvrigt enig, hvis køleren ikke må veje for meget så er en closed loop vandkøler et fornuftigt bud, da highend luftkølere har en tendens til at veje ret meget.
    Hvis du alligevel overvejer en større luftkøler kan du prøve at kigge på caseking.de, de har et større udvalg af Thermalright kølere til en rigtig for nuftig pris: LINK
    Jeg har selv en Thermalright Silver Arrow som jeg har købt hos dem, det er en rigtig god køler som ikke siger så meget, men den er enorm.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

Rettet en gang, sidst af RTM ().

• Skal vægten af en køler altid lægges på bundkortet? Er der ikke nogen, som lægger presset på noget andet i stedet?
    og lige til sidst, en 1156 passer vel også på en 1155?
    forstår ikke en skid tysk, så ville være ret besværligt at bruge den side ):

• ja 1156 passer til 1155 :)
    den blæser der fulgte med min vantage kunne altså køre 2000+ rpm så den kan skam godt larme :D
    "Skal vægten af en køler altid lægges på bundkortet?" hvad mener du med det?

• Har fået frarådet tunge kølere, da de kan knække bundkortet, hvis man flytter på pcen. Så jeg går ud fra, at det er fordi den er fastgjort til bundkortet. Det er grafikkort ikke, mener jeg. Jeg er aldrig inde og pille, så jeg ved det ikke. Jeg forhører mig bare (:

• Skal vægten af en køler altid lægges på bundkortet? Er der ikke nogen, som lægger presset på noget andet i stedet?
    og lige til sidst, en 1156 passer vel også på en 1155?
    forstår ikke en skid tysk, så ville være ret besværligt at bruge den side ):

CPU kølere låses fast til bundkortet, så nej hvis du vælger en luftkøler er det som du selv er inde på ikke en god ide at vælge en større en af slagsen hvis du ofte transporterer din computer.

Om de direkte kan brække bundkortet er jeg nu ikke helt sikker på, jeg ville nok være mere bekymret for at det der holder den fast går i stykker og den falder af inde i computeren.

Mht. caseking, så har de også en engelsk knap så du behøver ikke at kunne tysk (bare læs produktbeskrivelsen andet steds).

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.