problemer med netværk

  • Hejsa...


    er bgyndt og ha et problem med vores netværk herhjemme... det er begyndt efter fruen har fået ny bærbar.
    har en Draytek 2800G router og har lagt mærke til når hun åbner hendes pc så mister jeg forbindelsen til nettet, derudover skal hun hver gang ind og oprette forbindelse til det trådløse netværk, jeg kører forresten kablet til routeren.

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kasper1233
    Prøv at sætte mac address security på og tilføj bærbaren så den genkender den hver gang.


    er det inde i routeren ???

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    er det inde i routeren ???


    Ja. Kender ikke routeren så kan ikke lige svare på hvor, men kig under wireless security eller lignende.

  • Jeg har svært ved at se hvad ændring af mac filtrering skulle gøre godt for, det er en stort set ubrugelig funktion, der kan spoofes af folk der ved nok om det.


    Hvis jeg skulle forestille mig hvad der sker, så kunne det være at din kærestes computer er blevet sat til at dele forbindelsen og af en eller anden grund deler IP adresser ud til computere på netværket.
    Det kan du tjekke ved at undersøge hvilken IP adresse din computer har når du har problemer og så sammenligne med hvad du har af IP når det virker normalt.


    Det kan naturligvis være rigtigt mange ting, så det ville være rart hvis du kan fortælle lidt mere om dit netværks opsætning.
    Dvs. hvilke enheder er der på netværket og hvordan forbinder de til hinanden, hvilken internet udbyder har i osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hejsa...


    er bgyndt og ha et problem med vores netværk herhjemme... det er begyndt efter fruen har fået ny bærbar.
    har en Draytek 2800G router og har lagt mærke til når hun åbner hendes pc så mister jeg forbindelsen til nettet, derudover skal hun hver gang ind og oprette forbindelse til det trådløse netværk, jeg kører forresten kablet til routeren.


    Det første jeg tænker er IP adresse konflikt. Så kig netværks forbindelserne igennem og vær sikker på at de begge er sat til DHCP, ved IP og DNS.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Der kører min spillemaskine, som er tændt 24/7 stortset.........og så fruen bærbar+ en ipod touch.
    Der er ikke ændret noget i hendes netværk, den er sat op som windows gør det standard, hvilket i øvrigt er win7 64bit på begge maskiner....i-net forbindelse er en 10/1 fra TDC
    min maskine kører kablet til router, alt andet er trådløst.


    Glemte lige at sige, at min maskine kører med en defineret LAN ip....


    og fruens er sat op til automatisk ip

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Glemte lige at sige, at min maskine kører med en defineret LAN ip....

    Så er det nok der fejlen ligger, hun har "tager" den ip du har haft tildelt. Hvis hun SKAL køre med fast IP, så sæt den til en der er uden for den range din router uddeler i.


    Hvis det ikke giver mening, så skriv lige hendes ip her.


    /ask


  • Så er det nok der fejlen ligger, hun har "tager" den ip du har haft tildelt. Hvis hun SKAL køre med fast IP, så sæt den til en der er uden for den range din router uddeler i.


    Hvis det ikke giver mening, så skriv lige hendes ip her.


    /ask
    problemet var der også inden jeg bad min spilmaskine om at bruge en bestemt LAN ip... så var et forsøg på en løsning ;)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Der kører min spillemaskine, som er tændt 24/7 stortset.........og så fruen bærbar+ en ipod touch.
    Der er ikke ændret noget i hendes netværk, den er sat op som windows gør det standard, hvilket i øvrigt er win7 64bit på begge maskiner....i-net forbindelse er en 10/1 fra TDC
    min maskine kører kablet til router, alt andet er trådløst.


    Glemte lige at sige, at min maskine kører med en defineret LAN ip....


    og fruens er sat op til automatisk ip


    Hvis det er sat op som du beskriver så er det fordi routeren ikke ved at du har fast defineret LAN ip, der er to ting du kan gøre.
    1. Sætte din egen pc til DHCP som fruens bærbar også i din router sætte dens DHCP server op til at låse den ip til dit netkorts MAC adresse.
    2. forsætte som du gør nu, men gå ind i routeren og flyt dens DHCP range så den IP du selv bruger ikke er med


    Så skulle det gerne virke fint :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2


  • Hvis det er sat op som du beskriver så er det fordi routeren ikke ved at du har fast defineret LAN ip, der er to ting du kan gøre.
    1. Sætte din egen pc til DHCP som fruens bærbar også i din router sætte dens DHCP server op til at låse den ip til dit netkorts MAC adresse.
    2. forsætte som du gør nu, men gå ind i routeren og flyt dens DHCP range så den IP du selv bruger ikke er med


    Så skulle det gerne virke fint :)

    Tak for dine foreslag, kræver vist lige jeg læser dine løsninger et par gange... :) for skulle jo gerne lige finde frem til de rigtige ting i enten router eller min Pc. men tak for dine råd:)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Tak for dine foreslag, kræver vist lige jeg læser dine løsninger et par gange... :) for skulle jo gerne lige finde frem til de rigtige ting i enten router eller min Pc. men tak for dine råd:)


    Ellers må du sige til, kan godt lave et par guides og forklare det bedre hvis du smider info omkring hvilken router (model/mærke) du bruger samt windows versioner på de to computere - min post der var lidt hurtig og lavet fra min gamle XP så kunne ikke lige huske hvordan det nu så ud i f.eks. Win7 :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Ellers må du sige til, kan godt lave et par guides og forklare det bedre hvis du smider info omkring hvilken router (model/mærke) du bruger samt windows versioner på de to computere - min post der var lidt hurtig og lavet fra min gamle XP så kunne ikke lige huske hvordan det nu så ud i f.eks. Win7 :)




    En udførelig guide kunne være lidt lækkert :))
    Begge maskiner kører win 7 64bit.
    router er en Draytek Vigor 2800G
    http://www.draytek.co.uk/support/downloads.html

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • En udførelig guide kunne være lidt lækkert :))
    Begge maskiner kører win 7 64bit.
    router er en Draytek Vigor 2800G
    http://www.draytek.co.uk/support/downloads.html


    Well prøv følgende :)


    Din PC

    • Start
    • Kontrolpanel
    • Netværks og delings center (hvad det nu hedder på dansk :) )
    • Tryk på "LAN forbindelse" ( sidder lidt under globusen oppe til højre)
    • Tryk på "Egenskaber"
    • Dobbelt klik på "Internet protocol v4"
    • Sæt den IP du vil have som fast og gateway til den IP som din router har (sikkert 192.168.1.1)
    • Luk alle bokse ned på "Ok" og "Luk"

    Router

    • Log ind på din routers config side
    • Gå ind under "LAN"
    • Tryk på "General settings"
    • Her skulle der gerne ude til højre være et punkt med "DHCP Server Configuration"
    • Denne skulle der gerne være hak i "Enable" :)
    • Neden under der står der "Start IP address" - denne skal være +1 i forhold til den du har sat på din egen computer. Så hvis du har sat din egen PC op med 192.168.1.10 så skal "start ip address" som minimum være 192.168.1.11
    • Tryk "Ok" for at gemme
    • Genstart din router

    Når den er færdig så følger du nedenstående trin :)


    Fruens PC

    • Samme som med din egen - du skal bare her sætte den til DHCP ved IP og DNS
    • Genstart PC

    Det her er den hurtige og den nok nemmeste lige at sætte op - da jeg ikke lige kan finde en brugervejledning til den router der, så måtte lige finde et screenshot af den :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Tusind Tak for for den fine vejledning.....det prøver jeg lige senere når jeg har fri fra job :)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350