ci kort ca modul?????

  • Jeg har faaet en mindre fladskaerm og betaler intet for kanaler. Derfor burde jeg stadig kunne se gratis kanalerne.
    Men saa skriver mit tv at jeg skal indsaette ci kort?
    Jeg har laest det er et CA modul, er der nogen der kan lede mig videre? Uden at jeg skal ringe til tdc? :D

  • Er det YouSee du har?
    Eller ikke har..


    Er TV'et sat til et antenne-stik i væggen, eller til din egen antenne?


    Hvis du ikke har nogen pakker, ikke engang den mindste, vil du ikke kunne se noget
    på kabel TV delen (DVB-C).
    Havde du en af pakkerne hos YouSee, ville disse kunne ses uden et CA modul.
    Det er kun deres ekstrakanaler og TV-pakker så som TV1000 og Canal+ der kræver
    at du har et kort i et CA modul.


    Gratis kanalerne (DR HD, DR1, DR2, DR Update osv.) kan du se, hvis TV'et har en DVB-T
    tuner.


    Så hvis vi skal have meget nemmere ved, at hjælpe dig, så skriv hvilket TV du har.

  • CA kort er til betalingskanaler på enten kabel eller antenne tv.


    Er du sikker på at de kanaler du prøver at se er gratis?


    Og at du har valgt antenne kanaler?


    EDIT: Damn bubbi var hurtigere

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Jeg har absolut intet betalt og var heller ikke min plan til at starte med. De andre på kollegiet har boxer, jeg håbede at jeg kunne se dr1 og tv2 samt måske dr hd og det er gratis kanaler.


  • Det ser ud til at jeg har en dvb-t tuner og bør kunne se programmerne. Det kabel jeg kobler mig til er et ganske almindeligt antenne kabel og er også det kabel som bruges hvis jeg skal have kabel tv.
    Jeg har altså ikke en gammeldags stueantenne, men et kabel til kabeltv som jeg ikke ved om kan bruges til stue antenne.

  • Jeg vil foreslå du anskaffer dig en ordentlig antenne hvis du vil se TV.


    Noget á la denne:
    http://www.av-cables.dk/divers…mini_antenne_3082_da.html


    Der vil du kunne se DR's kanaler.
    Du vil også kunne se TV2 ind til d. 11. januar.
    Efter den dato bliver TV2 til en betalingskanal, og du vil ikke længere have mulighed for at se den gratis.


    Det skal lige siges, at de kanaler du kan se gratis, er de samme som du kan se via din computer,
    fra DRs hjemmeside.


    Så en anden løsning kunne være, at sætte din PC til dit nye fjernsyn, og så se TV den vej igennem i stedet.