hjælp til ny gamer bærbar

  • ja ved godt der var mange tråde om emenet men startede en ny!


    jeg er på udkig efter en ny gamer bærbar da jeg rejser meget og gerne vil kunne game ind imellem, jeg har ikke fulgt med på HW fronten så aner sgu ikke hvordan de forskellige gpu og cpu rangerer i fohold til hinanden længere, (i kan se i min sig hvad der var "The shit" sidst jeg rodede med HW.


    mit budget er rimelig fleksibelt så i første omgang tænk ikk på prisen(snakker ikk 30k, men går ud fra man kan få noget rimeligt til 8-15k men gode input om hvad der skal være i den (intel/amd, Nvidia/ati, hdd/ssd) og gerne link til aktuelle bærbare vil jeg sætte stor pris på.


    og da jeg skal rejse skal den være rimelig transportabel, dvs ikk noget med 19-21 tomme og 6-7kg monstre, helst ikke større en 15"



    gi gas tweakere!

  • Hvilke spil regner du med at spille på den? nye eller primært lidt ældre spil?
    Regner du med at computeren er tilsluttet strøm når du spiller eller er det på batteriet (evt. kombination)?


    Jeg har ikke undersøgt det godt nok, men jeg syntes den her laptop fra Samsung ser rigtigt interessant ud: LINK
    Det er ikke det vildeste grafikkort, men det burde kunne klare en del spil alligevel om end ikke på max grafik osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Kiggede lige lidt rundt, og fandt denne:


    http://www.mm-vision.dk/produk…00020&gruppe=PCnotevision


    Jeg må sige at det er et utroligt kraftigt grafikkort i den. CPU er også i den gode ende, samt skærm og SSHD!


    Der er lidt meninger om den her:


    http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=24&tid=633660
    ¨
    EDIT: Det eneste der lige er, er at den er en smule større og tungere end normale 15.x". Den vejer 3 kg, hvorimod en "normal" på den størrelse vejer omkring 2.5kg.

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

    Rettet en gang, sidst af Spixe ().

  • regner kun med at game når der er strøm i nærheden, og skal kunne trække nye spil, MW3, (D3 hvis det nogensinde kommer), Batman, den skal gerne kunne køre alt hvad jeg smider i den, også gerne om 2 år. det eneste jeg ved med sikkerhed at den aldrig vil komme til at køre er WOW :)


    og lidt anbefalinger ang. ssd eller hydrid ssd, og hvordan de lige skiller sig ud vil være dejligt..


    har kigget på den MM vision, laver de ok computere? eller står de af efter 1½-2 år ligesom zepto havde det med...

  • er også den de har i deres topmodel, mente mere om i tror der er nogen væsentlig forskel eller eller om de 1500 ekstra er penge ud af vinduet? (er ellers nvidia fan), og om i ved noget om der er forskel på varmeudviklingen på de 2 gpu'er?

  • Nu er Medion mest discount og ikke så kvali, desværre. De har ellers super priser. ;)


    hfriis - Jeg ville aldrig betale 1500,- mere bare for den lille opgradering. Det er virkelig lidt det 580M er bedre. :)


    Derudover så ser det ud til HD6990 faktisk yder bedre.


    http://www.tomshardware.com/re…90m-crossfire,3022-5.html

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • hvor ser du at 6990 er bedre?


    min fejl 580 bruger mere strøm, men kun i 3d mode(som nok også er det mest relevante)

    Sådan ca i hver eneste test på siden jeg linkede til? ;)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • har lige brug for lidt råd ang. om man skal bobbe den NB2590 op til 16gb ram i stedet for de 8gb der sidder standard, burde 8gb ikke være rigeligt? og har desuden snakket lidt med dem og man kan få en i72760QM for ca en tusse ekstra, er pengen ikke givet bedre ud der...?? det er en 2,4ghz istedet for 2,0 samme thermal design power og samme L3 cache.

  • jeg har ikke lige læst hele tråden men hvilken grafikkort endte du med ? :)
    og ja 8gb ram er rigeligt skyrim bruger kun 2gb.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • beholdte HD6990M, holdt mig til denne liste hvor det stort set yder ens..


    http://www.notebookcheck.net/M…Benchmark-List.844.0.html


    så har storset købt den standard, NB2590, dog med bluetooth og så med en 2760QM cpu istedet for den 2630 der sad i.


    de skulle have en tusse for cpu upgrade, og ved ikk om det er dyrt eller ej. men vil nu mene at en 2,4ghz cpu vil være klart at foretrække frem for en 2,0ghz