god billig pc


  • "så skyldes det nok nærmere dårlig opsætning end at AMD optimerer deres gfx til at køre på deres egne mobo/cpu'er - HVIS de gjorde det ville de jo afskære deres gfx fra et MEGET stort marked (Intel platforme)."


    Jeg antager den udtagelse var en joke, eller det er gået noget andet galt... Det er ikke grafikkortet der er optimeret til maskinen - Det er maskinen som er optimeret til grafikkortet, hvis du læste hvad jeg skrev så skrev jeg at AMD's grafikkort køre lige godt på AMD og Intel - Det er med Nvidia grafikkort i en AMD maskine 'problemerne' kommer i form af en LIDT dårligere ydelse. Kan også være fordi Nvidia som optimere deres drivere hovedsageligt til intel. Årsagen er uintressandt i denne her sammenhæng, der er resultatet der betyder noget. En rigtigt dårlig AMD maskine har nvidia chipsæt og nvidia grafikkort, det giver en maskine som ikke kan konkurere med Intel til prisen i spil.


    Nej det var skam meget lige cpu'er - første gang var det phenom x3 2,1 ghz mod en E8400 - hvor de var meget jævn byrdige i crysis med et 8800GT, men da vi brugte HD3850 512mb kortet, var AMD maskinen hurtigere.


    Og det er absolut ikke et enkeltstående tilfælde... Du kan jo læse på nettet, der er massere af test's hvor f.eks. Phenom II x6 maskinen har hurtige ram(F.eks. 1600mhz cl6 ram), windows 7 64bit - Og så viser tests at en alle anden Intel cpu er generelt noget hurtigere i spil, og det passer jo ikke.... Så vil du opdage det ofte er nvidia grafikkort der er brugt eller testsitet har udvalgt intel glade spil. Selvfølge er der også nogle mindre intelligente sites som sætter opløsningen ned til under 1980x1080... Men det er fordi de ikke er klar over at der er andre belastninger, end kun cpu kraft.. og så tror de at de på den måde udelukkende kan sætte fokus på cpu... Hvor det i virkeligheden ofte er andre ting som bliver over belastet.


    Du vil sikkert også kunne finde test af netop dette på nettet - Du må ud og søge på google, jeg tror du begrunder din udtagelse på nogle få maskiner du har prøvet, eller på nogle enkelt stående tests - Ikke ondt ment:)


    Jeg stoler så ikke på toms hardware og anatech.




  • Kølen har intet med ydelsen at gøre - Så længe du ikke overclocker, og så længe du ikke har over 25 grader i det rum hvor du spiller. Turbo mode er en tilstand CPU selv skifter til, og det har heller ikke noget at sige i den sammenheng, da det ikke er 'rigtigt' overclockning.


    Det er kun et spørgsmål om støj;-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    " og man kan ikke gøre så den tager alle 7 og den sidste "kerne". "


    uddyb:)


    I biosen har du normalt mulighed for at vælge hvor mange kerner AMD's CPU'er skal køre turbo på. Jeg ved ikke om det også er muligt med den nye bulldozer (FX-8150), men FX-8150 f.eks. kan clocke alle 8 kerner op hvis der er et behov, når den skifter til turbomode - Den kan så også nøjes med at clocke 2 kerner til en endnu højere frekvens;-)


    Årsagen til at turbomode ikke er overclockning, er at CPU'en holder sig inden for den opgivet TDP og varme afgivelse - Og det er ved en volt som CPU'en som standart er bygget til at kunne håndtere, af samme årsag er det også derfor at FX-8150 ikke altid køre turbo selvom der er et behov for det, årsagen er at den ved nogle arbejdsopgaver kan komme for tæt på TDP'en eller den tilladte varme afgivelse hvis den gør det på alle 8 kerner.


    Bulldozer's turbomode er ikke så simpel, desvære ved jeg ikke hvad jeg snakker om:-P Da jeg ikke har modtaget en FX-8150 endnu, på trods af jeg har prøvet at bestille den hele 4 steder... Men der er hvad jeg har læst mig frem til indtil nu:)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nymeister
    Der mangler ikke noget for at PC'en vil virke. Det er mit første samlingsprojekt.




    Det skulle da lige være Bundkortet som skal bruge en bios update for at køre med FX-8150, men det er der kun en måde at finde ud af - Det er ved at købe computeren, og det er ikke det værste der kan ske - Selvom det kan være irriterende:-)