HTC magic firmware update, hvordan?

  • Har en gammel Magic liggende som køre 1,5 vil gerne have den op til noget 2.x helst en rom fra HTC, så vidt jeg kan se burde den kunne køre 2.1, men hvordan pokker finde jeg lige en rom til den og får den smidt på den?


    Har aldrig brugt andet end FOTA og den siger at den ikke kan finde nyere software via dette :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • HTC har lavet om på deres sider for nyligt, så chancen for at finde den update på deres side er ret minimal. Hvis du ikke har noget helt, så hop forbi XDA og hent en hjemmebrygget rom - de er typisk også bedre end de tidlige roms fra HTC.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Problemet er bare at jeg ikke lige har leget med root før og er en smule nervøs for og gå igang med det da jeg lige har læst at flere har fået deres mobiler bricked pga det, vil jeg jo gerne undgå.


    Så hvis jeg kan få et idiot sikkert link kunne det være cool, da jeg som sagt intet erfaring har med hvad der er godt/dårligt og helt rimelig sikkert og gøre =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • vil sige at XDA guides er ret idiot sikre :) alt er godt beskrevet og som regel er der hjælp at hente ved problemer - dog er Magic en gammel telefon nu.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    vil sige at XDA guides er ret idiot sikre :) alt er godt beskrevet og som regel er der hjælp at hente ved problemer - dog er Magic en gammel telefon nu.


    Er enig med ovenstående, det burde ikke være så svært at finde noget information.
    Derudover så skader det ikke at læse godt op inden du går i gang med at opdatere det, så du er sikker på at du ikke overser noget.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Jeg vil prøve og kaste mig ud i det når jeg lige får besluttet hvilken ROM det skal være =)


    Takker for hjælpen, kom gerne med forslag til hvilken ROM som kunne være cool og få på sådan en gammel Magic, det som jeg går efter er stabilitet, gerne ekstra batteritid, ellers har jeg ikke rigtig nogle krav =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    Jeg vil prøve og kaste mig ud i det når jeg lige får besluttet hvilken ROM det skal være =)


    Takker for hjælpen, kom gerne med forslag til hvilken ROM som kunne være cool og få på sådan en gammel Magic, det som jeg går efter er stabilitet, gerne ekstra batteritid, ellers har jeg ikke rigtig nogle krav =)


    jeg er mest til de rene Androids versioner, ikke den store Sense, Blur eller de andre skins fan. Så en ren Google version, så går man som regel ikke galt i byen :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    jeg er mest til de rene Androids versioner, ikke den store Sense, Blur eller de andre skins fan. Så en ren Google version, så går man som regel ikke galt i byen :)


    egentlig også det jeg mest er til, er bare blevet lidt skræmt at det med "brinked" mobiler som jeg synes jeg har læst om i mange tråde, men må jo kaste mig ud i det =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Hej PsyCho


    Jeg er personligt langvarig bruger af XDA, hvor jeg har været fast bruger siden jeg fik min HTC Touch Diamond tilbage i tidernes morgen. Det er en genial side og hvis du følger de instruktioner der er til punkt og prikke så kan du være helt rolig :) jeg var personligt også nervøs første gang jeg skulle lægge en HSPL på min Diamond (WM version af root) og havde da også noget af et sug i maven da jeg skulle gøre det med min HD2 ;)


    Jeg kan kun anbefale at du lægger en custom rom på, da disse mere eller mindre altid er hurtigere end HTC's roms, af den grund at de har strippet alt unødvendigt ud :) Hvis du er i tvivl om hvordan du skal gøre så følg dette link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=529062 :) Jeg har ikke selv haft en magic men har lige kigget på det hurtigt, og kan se at du er nød til at finde ud af hvilket bundkort du har, dette er der også guides til, og alle de guides du skal bruge skulle gerne være samlet i det ovenstående link :)


    Held og lykke med at flashe din nye rom og fortæl gerne om hvordan det går :D