hjælp til forlængelse af trådløst netværk

  • Hejsa folkens. Sagen er den jeg bor på en skole hvor signalet er ret ringe på min gang pga den trådlåse router står i nabobygningen. Hvad skal jeg købe for at få signalet forlænget? Det er ikke muligt at trække et kabel mellem de 2 bygninger men der er dog kun 7-10 m mellem dem. så det skal være trådløst opsat.
    Og forstår ikke helt forskellen på en range expander, et accespoint og en repeater? Hvad er det abselut mest simple at sætte op til at modtage et trådløst signal og sende det videre enten via kabel eller trådløst..


    Mange tak for jeres hjælp på forhånd, kunne være virkelig rart at få ordenlig forbindelse:)

  • http://lmgtfy.com/?q=wireless+repeater


    http://lmgtfy.com/?q=wireless+access+point


    Brug lige 5 minutter på google inden du spørger. Og uddyb det spørgsmål hvis du vil ha serriøse svar, f.esk. hvor står den router, hvor er din maskine kontra hvor du vil have et mellem led, alternativt kunne du jo købe et wireless netværkskort som kan trække noget længere end hvad normale netværkskort kan søg f.esk. på buffalo wireless kort eller lign.

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

    Rettet 4 gange, sidst af Jaiz ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renovatia


    Det kan sgu være svært, hvis han ikke lige vidste hvad han skulle søge efter...


    Han skriver jo selv keywordsne i sit indlæg?

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mentjali
    range expander, et accespoint og en repeater?

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

    Rettet en gang, sidst af Jaiz ().

  • Har skam brugt MANGE timer på google for at finde en løsning på det her, men er som en anden siger fandme svært når man ikke ved helt hvad man skal søge efter... Og hvis du nu læste mit indlæg ordenligt kunne du have set at jeg har skrevet hvor signalet kommer fra og hvor det skal modtages ydeligere at jeg ikke rigtigt havde forstået forskellen på et acces point og repeater.. Tak for morgengalde vil prøve at kigge efter et såkaldt buffalo kort.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mentjali
    Har skam brugt MANGE timer på google for at finde en løsning på det her, men er som en anden siger fandme svært når man ikke ved helt hvad man skal søge efter... Og hvis du nu læste mit indlæg ordenligt kunne du have set at jeg har skrevet hvor signalet kommer fra og hvor det skal modtages ydeligere at jeg ikke rigtigt havde forstået forskellen på et acces point og repeater.. Tak for morgengalde vil prøve at kigge efter et såkaldt buffalo kort.


    Du skriver at bygningerne er 7 meter fra hinnanden men vi vel enige om at vi ikke kan hænge en repeater midt ude i luften, derfor er det vigtigt og vide om det fordi din lejlighed ligger tværgående længere væk end hvor en eventuel repeater kan side, ellers vil du jo ikke få noget ud af at sætte en repeater, en repeater bruges til at forlænge signalen mellem A og C hvor midten mellem A/C er B og B er der hvor repeater skal side men hvis det er ude i luften gir det jo ingen mening og kigge efter en repeater, så skal du kigge efter et kræftigt trådløst netkort til din maskine samtidig med en kræftigere router eller en router med stærkere signal / eller købe størrer antenner. Og hvis det fordi du befinder dig 20 meter længere ned mellem de 2 bygning i forhold til routeren kan du sætte et acces point modsat af hvor routeren står. Altså lige overfor routeren men i din egen bygning. Og hvis det ikke er nok så kan du igen sætte en mellem accesspoint 1 og din lokation.

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

    Rettet en gang, sidst af Jaiz ().