ps3 media center

  • Jeg har problemer med, at mit ps3 media center ikke kan streame film i full hd - det hakker helt vildt.
    Jeg har lige bygget ny computer, det funkede i starten, men fra den ene dag til den anden hakkede filmene under streamingen fra pc til ps3 via media centeret..
    Nogen der har nogen forslag?


    /
    myzze

  • Streamer du over wifi?
    I så fald, så tjek lige om signalet er forringet, kan jo være du har rykket rundt på møbler etc. der så har ændret rækkevidden / signal styrken.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvilken DLNA server benyttes der til at streame videoen?


    Hvis serveren skal til at transcode video til et format som PS3en kan forstå kan det også give problemer, hvis serveren ikke har regnekræft til at gøre det on-the-fly.


    Hvis videoen er i et format som PS3en kan afspille, men med en container som den ikke kan dekode (f.eks. mkv), er der en mulighed for at remuxe videoen i stedet, det trækker ikke nær så meget tænder ud på serveren.
    Til lige netop det er DLNA serveren PS3 Media Server en af de bedste.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • jamen det er i et format, som ps3éren burde kunne klare.. meget mærkeligt, og som sagt, har det virket..
    i forhold til dlna så vil jeg mene vi er ude i DMS - kan det ikke passe?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af myzze
    jamen det er i et format, som ps3éren burde kunne klare.. meget mærkeligt, og som sagt, har det virket..
    i forhold til dlna så vil jeg mene vi er ude i DMS - kan det ikke passe?


    Jeg er ikke lige bekendt med en DLNA Server der hedder DMS, så vidt jeg kan se på wikipedia betyder det noget andet.


    Hvilket hardware er der i den computer som fungerer som server?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af myzze
    men en genstart virker desværre ikke.. øv :(


    Har du prøvet at undersøge hvilken software du bruger til at streame video? (altså server software)
    Du kan måske få et hint af at se på din PS3 og se om du kan se noget ud fra logoet/navnet der.


    Hvordan ser det ud med CPU load på din server når du afspiller film?

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af myzze
    version 1.25.1 pms.


    min cpu load er fornuftig - 42 " grader" da jeg streamede en 1080 p film .....


    Jeg håber du mener procent ;)


    Det lyder som om du bruger PS3 Media Server (PMS), men det er langt fra at være en nyere udgave, så prøv at hente en nyere, f.eks. 1.4: LINK (evt. kan du også hente den beta de har uploadet af 1.5).


    Samtidigt sørg for at den version af Java runtime enviroment der er installeret også er opdateret (enten 7 update 1 eller 6 update 29).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.