Ny PC ca 5-6k.

  • tak for svar..


    Kan jeg egentlig få 7.1 lyd ud med HDMI alene uden de jack 7.1 out?


    Har tænkt mig at spænde pcen med HDMI til min receiver og dernæst til min tv skærm og køre blu-ray film igennem, kan det lade sig gøre.. Kan ikke rigtigt læse mig til det..


    og hvorfor er der HDMI på Asrock bundkortet? Er det ikke kun det på grafikkortet der skal bruges, sådan at jeg køre HDMI fra grafikkort til min receiver og derfra til tv?


    Beklager jeg ikke er inde i den nye pc verden.. :/

  • Har hørt at der er en fejl i Windows 7, som gør at du ikke kan få 7.1 ud via HDMI (ved ikke om det også gælder 5.1).
    Ved ikke om dette holder stik, da jeg selv kører med et stereo-setup og ikke kan teste det. Men det vil nok være en ide lige at læse op på.


    Du skal bare ignorere det HDMI på bundkortet og benytte det på grafikkortet. Det på bundkortet er så du kan benytte cpu/gpu på processoren til at lave skærmbilledet, men dette er kun noget man bør benytte til kontormaskiner og evt. HTPC'ere.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Morgen alle sammen.har tænkt lidt på det. Første indlæg med bud på samlet pc til 6693kr der er ALT jo samlet og mangler ikke Psu, HDD, el. Drev men kun til 1300kr mere.. Kan det svare sig at købe løs dele og samle selv når den er samlet og ikke mangler noget men er næsten klar til brug.. Kan jo nok fÅ en skilling for den gamle pc når den er samlet og er fri for at samle selv.. :/