Indlæg af Andromeda

    Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    "Vil gerne have mere Info omkring lyd via HDMI udgangen fra grafikkortet, vil jo super gerne have 7.1 lyd og bruge onboard lyd fra bundkort, men er det bare ganske umuligt?"


    vil du gerne have billede gennem hdmi, og lyd gennem mini jack?


    Måske forkert formuleret.. Vil gerne have 7.1 lyd med HDMI fra grafikkort og til reciever, hvor der så igen kører et HDMI fra receiver og til tv.:


    HDMI GPU > reciever - HDMI reciever > tv.


    Vil på Ingen måde til at bruge Jack stik. Men så lidt kabler som muligt, des bedre.. ;)


    Men som det lyder til, så jeg nok doomed til at køre med optisk fra bundkort for at få snurrerundt lyd og dermed ikke bruge de sidste 2 kanaler der er i mit set-up. Matrix'er signalet så der alligevel kommer lyd ud af de bagerste kanaler.


    Så lige en anden ting: er onboard lydkort stadigvæk af tvivlsom kvalitet eller kan jeg regne med ok lyd fra et Asrock z68 Extreme3 gen3 kort, kan se det har noget THX certificering, men om det skulle gøre at det er blevet bedre de sidste 5 år ved jeg ikke, hvad angår onboard lyd!
    Ellers har jeg et HDA X-PLOTION DTS Connect 7.1, som jeg vil bruge.. (hvis det på bundkortet er fint, overvejer jeg at sælge det dedikerede kort).


    Andromeda...

    Har udset mig dette HDMI kabel fra av-cables.dk:


    http://www.av-cables.dk/billed…mi_kabel_5_m_3711_da.html


    Spørgsmål går derpå: der er en medfølgende mini-HDMI > HDMI dongle med til msi 560ti kortet, men kan det give fuld valuta med det ovenstående HDMI kabel: rigtige opløsning til mit Panasonic VT20 (1080p), audio return, (da det er et HDMI 1.4 kabel der linkes til)..? El. Begrænser denne dongle mine muligheder?


    Læser mig til at folk har haft problemer med HDMI sammensætningen tv/grafikkort!!


    _________________________________________________


    Vil gerne have mere Info omkring lyd via HDMI udgangen fra grafikkortet, vil jo super gerne have 7.1 lyd og bruge onboard lyd fra bundkort, men er det bare ganske umuligt?


    Mvh. Andromeda


    P.s. Og rigtig god søndag til alle.. Håber på nogle svar herinde fra, da jeg ikke har kunnet finde noget på Google der er helt brugbart..

    Morgen alle sammen.har tænkt lidt på det. Første indlæg med bud på samlet pc til 6693kr der er ALT jo samlet og mangler ikke Psu, HDD, el. Drev men kun til 1300kr mere.. Kan det svare sig at købe løs dele og samle selv når den er samlet og ikke mangler noget men er næsten klar til brug.. Kan jo nok fÅ en skilling for den gamle pc når den er samlet og er fri for at samle selv.. :/

    tak for svar..


    Kan jeg egentlig få 7.1 lyd ud med HDMI alene uden de jack 7.1 out?


    Har tænkt mig at spænde pcen med HDMI til min receiver og dernæst til min tv skærm og køre blu-ray film igennem, kan det lade sig gøre.. Kan ikke rigtigt læse mig til det..


    og hvorfor er der HDMI på Asrock bundkortet? Er det ikke kun det på grafikkortet der skal bruges, sådan at jeg køre HDMI fra grafikkort til min receiver og derfra til tv?


    Beklager jeg ikke er inde i den nye pc verden.. :/

    Tak for svar.


    Glemmer de G.SKILL ram.. og køber Corsair Vengeance 2*4GB 1600mhz. 369kr fra komplett. :) Og sparer de ca. 300kr.


    Har så lige et nok nært final spørgsmål:


    Asrock Extreme4 Gen3 el. Gigabyte GA-Z68XP-UD3P


    hvad er bedst af disse to bundkort?



    Har det ene bundkort nogle overlegne fordele frem for det andet ?


    Mvh.

    Ingen SSD endnu. Holder lige igen med HDD/SSD da jeg vil ha den billigst muligt og ikke til de priser jeg kan finde lige pt. Kom endelig med links til een god 500-1tb HDD. :D


    Er meget i tvivl om jeg får meget ud af de g.skill 2133mhz ram.. Eller om det sagtens kan gå med corsair vengeance 1600mhz til 464kr. Hva siger i? Er pengene godt givet ud til de ekstra mhz på g.skill rammene?! De kører btw. 11.11.11.30 hvor de andre har noget lavere cl. Har ikke så meget forstand på de timmings der, så kom endelig med noget nyttig viden og hvad i selv ville vælge til en gaming rig der skal kunne køre bf3 og skyrim som udgangspunkt.


    Obs. Bestiller imorgen, så kom glad :D


    Mvh.

    Synes endelig er jeg ved at pejle mig på rette spor. Her er en nok næsten final PC, indtil der skal et ekstra grafikkort på + større PSU. Mangler bare at finde en ny HDD på ca. 500GB-1TB, men de er jo ikke til at finde til penge lige nu. Here goes:


    MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC (1 GB)
    http://www.komplett.dk/k/ki.as…A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18
    1708.-


    8GB G.Skill DDR3 PC3-17000 2133MHz RipjawsX
    http://www.memoryc.com/compute…0ripjawsxcl11dualkit.html
    691.-


    intel i5 2500K
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…=INTEL&vare=563207&f=edbp
    1468.-


    Asrock z68 EXTREME4 GEN3
    http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser
    1240.-


    Cooler Master Silencio 550 kabinet
    http://www.cinemagic.dk/shop/c…ter-silencio-119201p.html
    646.-


    Samlet pris så langt: 5753.



    Er der noget der kan gøres bedre, hænger det godt nok sammen ydelsesmæssigt eller kan jeg bare starte dankortbetalingen? :)




    Bruger Min gamle Corsair vx550 PSU og et dvd drev jeg har i forvejen indtil videre, muligvis også min gamle HDD, da de priser der er lige pt. er skyhøje.


    Mvh.

    Er det bedre at holde mig til nævnte PC, eller skal jeg ofre 500kr mere og få denne istedet, dog uden mulighed for at opgradere til SLI, da hverken bundkort el. PSU understøtter det eller stadig holde mig til muligheden for SLI og spare de 500kr for denne PC!:


    Denne:


    Intel Core i5 2500K 3.33GHz 6MB Unlocked


    Asrock Z68 PRO3 Gen3 4xDDR3 ATX 2xSATA6 2xUSB3 7.1CH Lydkort, Gigabit Netkort


    2x4GB (8GB) G.Skill RipjawsX 1600Mhz CL9 DDR3 Gaming Memory


    MSI GeForce GTX570 TWIN FROZR III POWER EDITION/OC


    Western Digital / Seagate 500GB 7200RPM 16MB SATA3


    Samsung Optical DVD-RW 22x Brænder


    Corsair CX Series V2 600W 600CX Builder Series™ 80+ Cerftificeret


    Cooler Master Silencio 550, 2x120mm ULTRA Low Noise fan


    PRIS: 7194kr.


    Mvh.

    Ja det bliver vel ca 6k med det hele. Men hvad så med fragt for alle delene, det kommer jo oveni? Eneste jeg tænker fremadrettet er en given ekstra GPU. ellers skal der ikke fumles så meget. Tror nu også jeg vil have en ordentligt køler på cpu, men det blir først når jeg synes jeg bør clocke i evt. Skyrim for at få mere performance. Hvis det kører fint uden clock er der ingen grund til anden cpu køler. Skal som sagt ikke spille såå meget igen på pc men der er jo nok lige et par spil som pc'en skal klare for en bedre oplevelse, ellers primært konsollerne der bliver brugt.


    Mvh.

    Hvad kan anbefales gerne med i5k, 560Ti, 500GB HDD, 8GB ram.?


    Har kigget lidt på game-station og Topdata.dk Synes det er svært at finde den rigtige PC til pengene.


    Er blevet lidt vild med Cooler Master Silencio 550, så det skal nok være det kabinet.


    SKAL kunne køre SKYRIM/BF3 i high settings! på et Panasonic plasma tv (TX-P50VT20E) i 1080P. Ellers er den til musik, film etc.
    Kan ikke rigtig finde ud af om jeg synes jeg vil have en pc der kan køre SLI, da jeg ikke gamer så meget på pc, men mere på konsollerne pt. vil dog gerne være lidt fremtidssikret, da jeg ikke så ofte køber pc. Sidste gang er 3-4 år siden og det var kun en mindre opgradering. Har set en PC på game-station med AsRock bundkort GEN3 SLI/CFX, der fåes med ovennævnte kriterier af hardware til ca 6600kr. Kan det gøres bedre til en billigere el. dyrere pris og med de kriterier jeg stiller uden prisen ryger meget ved siden af ca. 6k, så er det jo bare kanont.


    ------------------------------


    Intel Core i5 2500K 3.33GHz 6MB Unlocked


    Asrock Z68 EXTREME3 GEN3 2xSATA6 2xUSB3 1xeSATA3 SLI/CFX 7.1CH Lydkort, Gigabit


    2x4GB (8GB) G.Skill RipjawsX 1600Mhz CL9 DDR3 Gaming Memory


    ASUS GTX 560Ti 1GB DirectCU II Dual Fan


    Digital / Seagate 500GB 7200RPM 16MB SATA3


    Corsair TX Series V2 650W 650TX 80+ Bronze Cerftificeret NVIDIA SLI™-ready PSU


    Cooler Master Silencio 550, 2x120mm ULTRA Low Noise fan ...


    ------------------------------


    Ovenstående PC: 6693kr.


    ------------------------------


    Hvis der er bedre bud ser jeg dem gerne :cheers:


    Mvh.

    Prøver med afinstallering er lyd driver. Kan et dedikeret lydkort komme i kambollage med win7 installationen, selv om der intet er installeret udover selve win7?? jeg formatere self. partitionen inden installering. Har startet heelt fra bunden.


    Jeg er ude i at købe en ny pc, men vil self. gerne have styr på den gamle og hvad den fejler, så jeg kan sælge den uden defekter.


    Mvh.

    Har efter mange forsøg prøvet at geninstallere både win 7 og xp uden det kom rigtigt til at virke. Mener at have slettet ALT på HDD'en. Og derefter lavet ny partition til win på c drev og resten (musik, film, spil, installations programmer) på d drev.


    Pt er win 7 installeret på HDD'en og jeg kan også lige nå at komme ind i selve skrivebordet og såå blir skærmen blå/diffus og skal derefter genstarte. Har haft held et par gange at holde den kørende inde i win7 i nogle minutter for derefter ag se samme resultat.
    Kører jeg derimod i safe mode kam jeg blive så længe jeg vil uden den går ned så hvad kan indikatoren være at der er galt? Ram, grafikkort, HDD, andet?


    Hvis der er en god måde at lave udelukkelses metoder på hører og prøver jeg dem gerne.


    Det hele endte galt som tidligere skrevet i anden tråd da jeg skulle finde plads til en synkronisering af iPhone 4 og få ny firmware ios5. Tror jeg har fået slettet vigtige filer måske! På win installationen pÅ det tidspunkt, men når alt er slettet fra HDD nu, burde det jo ikke have noget at sige. Har gentagne gange geninstalleret win7 efterfølgende og umidelbart slettet hele HDD så synes det er underligt jeg ikke kan få den igang nu på nogen måde undtagen SAFE-mode.