Valg af medieboks, (Hjælp)

  • Hej, jeg sidder og bliver lidt i tvivl, om hvilken medieboks jeg skal have.
    Jeg har haft kigget lidt på den her, men søge funktionen mellem sangene / filmene når man skal finde noget bestemt.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=696263


    Det jeg gerne vil have er en boks, er hvor jeg skal plugge et netkabel i den så jeg kan finde den over computeren. Der må gerne være integreret plads på selve medieboksen, ellers er muligheden vel at koble en ekstern til den?


    Håber i kan hjælpe mig, har et pris loft på omkring de 2500.


    //Cyrus!

  • til under 1800 kan du købe en 10" mini pc hvor du så kan installere software du har brug for, da der er win 7 med til den pris, og både wifi og netkabel, samt 3 usb , til 2500 kan du muligvis endda få en med hdmi......kig på http://www.wupti.com bare et alternativ, der eer lidt mere fleksibelt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyrus!
    Er det ikke noget bøvl med en mini pc?
    Der skal være HDMI i den, så jeg kan koble den til fjernsynet og vise fuld HD.


    Med mindre du har brug for de ekstra muligheder, så giver det kun bøvl :).. Men hvis du har brug for de ekstra muligheder, så er det fantastisk!


    Du må lige udpensle lidt, hvad den skal bruges til ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Den skal bruges til at se film og musik videoer på fjernsynet i fuld HD.


    Så tror ikke jeg har brug for de ekstra muligheder i en minipc.



    Vil gerne have noget lign, det som jeg viser i mit link.
    Bare ikke den, for søge funktionen er ikke til at arbejde med (:

  • Rigtigt mange af de små netbooks (ikke alle dog) har ikke regnekræft nok til at dekode 1080p h.264 materiale og har ikke en tilpas advanceret grafikprocessor der er i stand til at overtage dekodningen fra CPUen.
    Så dem vil jeg anbefale dig at gå i en lang bue udenom.


    Hvis du kan undvære intern harddisk, kunne D-Links Boxee Box være et forslag, der vidst et par stykker herinde der har sådan en og er godt tilfredse med den (ellers læs nogle anmeldelser).


    Boxee box er en medie streamer, så den er beregnet til at streame medier fra en DLNA server (f.eks. PS3 Media Server, Twonkymedia, minidlna, FUPPES, mediatomb, osv.), men man kan også slutte en USB harddisk til.


    Et alternativ kunne også være noget ala Western Digitals WDTV, den findes i for mange varianter til at jeg gider at finde ud af hvilken en der passer bedst til dig, men der findes nok en med mulighed for en harddisk.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.