"No Internet access"

• Hej.

Har ca. for 1 månede siden fået en ny ISP.

Det fungerede fint nok i starten.
    Men min forbindelse bliver mere og mere mærkelig.

Og vil gerne havde en laptop på mit netværk nu.
    Jeg ved at routeren fejler ikke noget. Jeg ved min laptop ikke fejler noget.

Lige for tiden virker det lidt random om jeg kommer på nettet eller ej.

Men lige nu for jeg en kedelig besked:

Netværket er ikke identificeret
    No internet access

Har søgt en masse på nettet og der fandt jeg noget om at i nogle tilfælde køre der et eller andet program i bagrunden som laver lort i det. Men det program køre ikke på min maskine.

Hvad kan jeg gøre?

Køre windows 7 64 bit Ultimate

• Når den skriver sådan noget, så er det mig bekendt fordi din computer ikke har fået tildelt en ip-adresse.

Hvilken internet udbyder har du fået dig, samt hvordan er din forbindelse til din computer?
    (er vi ude i noget ala modem/router -> trådløs router -> bærbar ? )

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

• Okay.

Jeg har 2 routers.
    Den ene glemmer vi om for nu. Det er bare en backup.

Så bruger en Linksys E4200.

Jeg har været massere på nettet med min bærbar og stationær og samtidig også.
    Forbindelse, router og computere har fungeret perfect.
    Har været på med trødløs og med kabling.

Forbindelsen er sat sådan op.
    Der er en fiberboks der er forbundet med fiberkablerne I jorden.
    Derfra har jeg et RJ45 fra internet porten i fiberboksen som går over i internet porten til min linksys E4200s internet port.

Men her inde for de sidste par dage har jeg haft lidt problemmer med at få min stationær på. Det lykkedes for det meste.

Men min bærbar han jeg bare ikke få på nu. For den der tosset besked.

har Waoo! ISP

• Har haft samme problem med Stofa, det viste sig at være støj på linjen opstået pga. en løs forbindelse i vægstikket hvorfra internet og tv trækkes ind i stuen :)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• har du upnp slået til i din router? hvis ja prøv at slå det var jeg har nemlig haft problemer med endtil jeg slå det fra i min Buffalo AirStation WHR-G125 med DD-WRT firmware.

• Det tyder på at din router ikke har fået tildelt en ip adresse fra din internet udbyder, det kan være at de har haft et udfald eller sådan noget, at slukke/tænde for den, vil sikkert have haft samme udfald.

Hvis det bliver ved, kan det være et tegn på at der er problemer med internet forbindelsen.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.