Opgrader fra XP til 7, fra HDD til SSD

• jeg bruger selv Mac, men min kone har en PC.
    Planen er den nu skal opgraderes men hvordan jeg lige skal gribe det an er jeg lidt i tvivl om.

Den kører idag med XP pro på en alm HDD, vi vil gerne have den over og bruge SSD og win 7.

1) Kan jeg lave et image af HDDen og lægge over på SSDen, hvorefter jeg opgradere fra XP til 7 (32 bit upgrade udgave)??

2) Skal jeg hellere lave en total reinstallering med win 7 full 64bit og hvad ville forskellen rent teknisk blive (for dyrere er det ihvertfald)??

3) Kan det passe at win 7 home premium ikke kan køre eksisterende XP programmer? Sådan ser det ihvertfald ud på MS side vedr. hvad forskellene på de tre versioner er...

• Du kan ikke lave en direkte upgradering fra XP til Win7, uden at lave en frisk installation.
    Du kan godt lave en frisk installation, også på en anden hdd en den hvor win er installeret, med en opgraderingsversion:
    Det nemmeste, (og det jeg selv gjorde da jeg skiftede til Win7 og SSD her tidligere på måneden), er at aktivere hot-swap på den port hdd'en sidder på.
    Du starter så op fra win7 skiven som normalt under installation. Når det når frem dertil hvor man kan vælge destination, piller du den gamle hdd fra, og installere på din ssd.
    Så er det bare gøre som du plejer, og du ender op med en frisk installeret og aktiveret udgave af win7 :dance:

Mere udførlig guide:
    http://www.winsupersite.com/ar…dows-7-with-upgrade-media

Skal lige understrege, at der er INTET ulovligt, eller brud eula eller andet ved det.
    Man slipper bare for at skulle ringe ind til Microsoft for aktivere den nye windows

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

Rettet en gang, sidst af Ciric ().