motherboard problem

• Hej håber der er nogen der kan hjælpe med et bundkort problem

Har lige fået mit MB tilbage fra RMA og har sat det hele sammen når jeg booter hænger den og returnere en fejl.
    04 pch initialization before microcode loading.

Den når aldrig at starte op men viser bare sort skærm uden strørm til mus og keyboard. Systemet er dog "tændt" alle blæsere kører osv.

Jeg har checket alt sidder som det skal og søgt lidt på nettet uden at blive klogere.

Nogen der har en ide til hvad skulle være galt ?

bruger

Asus maximus gene-z IV
    2500k
    H80 køler

• Har de lavet nogen reperationer i forbindelse med den RMA, eller har de sendt bundkortet retur til dig fordi der ikke var noget galt med det?

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

• har du prøvet en ordentlig bios reset...du ved med batteri og psu afkoblet, osv..

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Formoder du har googlet på fejlkoden?

Men ellers så er det bare rigtig træls med sådan nogle problemer, for det kan i og for sig også være alt muligt andet end bundkortet.

Har du testet med kun én ram-stang, én HD og så kører grafik over det indbyggede kort i CPU'en?

Men hvis du ikke kan få nogen boot på nogen måde er der desværre kun at smide det tilbage i hovedet på dem.

Men prøv lige at høre, hvad de har lavet i første omgang.

• Har du mulighed for at prøve med en anden PSU? (hvilken PSU er det i øvrigt?)
    Man må jo næsten antage at de har testet bundkortet, så det er ekstra surt at få den tilbage i hovedet.

Tjek også at der ikke er noget der kortsluttet, det kan som regel være et løst kabel mellem bundkort og kabinet.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

• Min PSU er en Corsair AX850, har lige haft boardet ude sat stock køler på CPU og skiftet til min gamle PSU HX520 + 1 ram klods også haft kun det slået til uden for kabinet bare med boardet stående på en papkasse det gav samme resultat så tror slet ikke de har testet det er en ommer.

• Når du nu sender det til RMA igen så beder du lige om noget kompentation du skal ikke være bange for at bruge store ord, så kan du være heldig at der i det mindste kommer lidt godt ud af det, goodluck har selv været igennem 1 RMA sag hvor bundkortet røj retur 3 gange.

1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU