GFkort upgrade, DX11 help

• Jeg har denne maskine http://h10025.www1.hp.com/ewfr…c=en&product=4119564#N333
    Den inde holder et tweaked GeForce 260 GTX, med ekstra rám og 216 cores, det er et DX10 kort.

Jeg synes det er et super lækkert kort og det kører kanon.
    Men jeg vil gerne udnytte DX11 bedre og søger derfor en upgrade, det skal som minimum levere samme performance i DX11, som mit nuværende gør DX10, jeg spiller starcraft 2 og wow, har planer om diablo 2 og har tænkt mig at købe det nye crysis!

Jeg har selv kig på et GeForce GTX 460, men ved ikke om det er overkill i forhold til mit ønske og behov?

Nogle kloge hoveder, der har lidt input? :)

Oprindeligt indlæg af rasm401i
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622613 450w

det er måske lidt overkill til dine spil, men crysis ville være glad for det:)

din psu burde kunne klare det:)

Det vil være lige med bagenden i vandskorpen, at den kan klare det, Zotac speccer godtnok kortet til 450 W, men Nvidia anbefaler minimum 500W (dog tæller Zotacs rating mere end Nvidia) og der er en del ting i den computer(2 harddiske, tvkort og wifi).

Problemet er naturligvis ikke værre end at du risikerer senere hen at skulle opgradere strømforsyningen til en der kan lidt mere.

Hvordan ser det i øvrigt ud med antallet af 6-pin grafikkort stik fra PSUen? de fleste kort kræver 2 stk, men man kan dog benytte omformere fra 4pin molex.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

Rettet en gang, sidst af RTM ().

• Jeg har lige checket og der er 1 ekstra 6-pin ledigt og så sidder der et i det nuværende grafikkort, så burde det ikke kunne klare det?
    Eneste jeg ved er at hvis psu halter har det effekt på ydelse, kan det ellers være 'skadende' så vil jeg hellere sigte efter et der kræver mindre men stadig har tilsvarende ydelse med mit nyværende om muligt? ( stadig DX11 )

Oprindeligt indlæg af rasm401i
    der sker ikke noget ved at dine ting for for lidt strøm ;)

Det er så ikke helt korrekt, computeren kan blive ustabil og man kan risikere at strømforsyningen brænder af (HP burde dog bruge en PSU af en rimelig kvalitet der har beskyttelse imod det), hvis PSUen brænder af kan man risikere at andet dør samtidigt.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

• hvis psu'en brænder af pga. den ikke kan levere nok strøm har hp da et seriøst problem...

dit system ville nok ikke kunne starte op og blæsere og den slags ville heller ikke kunne køre, det har jeg oplevet med min gamle psu... og den virkede stadig bagefter, den kunne bare ikke tåle vand så den virker desværre ikke mere...

• OKay ud fra jeres post har jeg nu bestilt det forslået kort, linket længere oppe!

Jeg vender tilbage når der er kommet med posten og fortælle hvordan det ser ud med ydelse osv.

Angående psu, checkede jeg HP's side med beskrivelse af komponenterne i min maskine, den psu har en sikring der gør den lukker sikkert ned, hvad end det så betyder, måske nogle af jer kan forklare det bedre?

Men ja, så snart kortet er kommet, installeret og updated melder jeg lige retur heri tråden og tak for hjælpen indtil videre :)

• jeg tror du må købe en ny psu du kan brænde hele pc af,selv om der siking der lukker den ned det er på alle moderne psu idag hvis det er hp , kan kun levere 25 ampere du skal have mindst 40ampere på 12 volt til det grafikkort
    køb 650 watts du skriver du har budget på 1500kr

http://www.compumail.dk/vare-o…p?varenummer=43642&type=0
    her der ati 6850 som ikke kræver så meget strøm men er billig 1045kr
    http://www.compumail.dk/vare-o…p?varenummer=31305&type=0
    det er den bedste strømforsyning til prisen 53 ampere på 12 volt
    du skal bare finde 200kr mere 1700kr ialt
    du er kørende ud i fremtiden med strøm til større grafikkort
    hvordan er performance på det ati 6850 i forhold nvidia 560 ti i crysis 2
    og andre spil
    jeg har 6850 det kører bare flydenede i crysis 2 og call of duty og andre spil bruger 1400x900 som passer til fleste skærme
    man se hvordan ens cpu scalere i forhold grafikkortet
    det var mit forslag men om det taget for gode varer ved jeg ikke

mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

• jo jo men du skal tage højde for overhead dvs 10-15 ampere

dvdbrænder pioneer 215bk

• hvad for hvad de tabeller er opgivet med psu i fri luft
    hvad sker der når psu er i kabinettet tempaturen stiger
    en test med psu på 45grader dvs ampere falder med 5-til 15 ampere på 12 volt
    dvs igen du skal ha psu der 45ampere på 12 volt skal kunne give 50-55 ampere

dvdbrænder pioneer 215bk

• Der burde da ikke være noget problem, når det nye bruger mindre end det gamle :)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

• til madz
    kik på hardwaresecret der står masse om det
    under strømforsyninger
    det heller ikke for skæg skyld at psu fabikanter bruger eletrolykonsator som tage 105 grader
    jeg har fundet et link
    http://futuremark.yougamers.com/forum/showthread.php?t=83568
    se punkt 2

dvdbrænder pioneer 215bk

Rettet en gang, sidst af doitttt ().

• Jeg synes ikke at kunne finde noget om ampere under punkt 2 kun noget om varme og voltage? Men det korte jeg har bestilt, det som er linket længere oppe, bruger ifølge liste både mindre Wat og ampere, så min umiddelbare logik siger mig mit system burde kører "bedre"!
    Men som sagt kortet kommer mandag, så melder jeg retur når jeg har testet, så må vi jo se om det er ren lykke, eller jeg skal har hjælp til at finde en god psu :)