Dual GTX 560 forvirring

  • Hey alle.


    Som alle andre i verden, synes jeg også det er et godt tidspunkt at overveje ny PC, så tænker på at smide 2 GTX 560 i hvad jeg nu køber (planlagt pris 8-9000,-). De fleste steder jeg har kigget, kan man dog kun vælge mellem single 560, 570 eller 580.


    Mit spørgsmål er derfor, er det rimeligt ligetil at smide et ekstra 560 i maskinen hvis man kun har købt den med et kort, og et andet kort ved siden af?)


    Og hvordan er performance med 2x 560 vs 1x 580?
    Har set at spil som BF3 er godt optimeret til det, men hvordan er det mere generelt med ydeevnen?


    Håber der er nogen der har tid og tålmodighed til at hjælpe endnu en uvidende med at få en fed PC:)


    Vh.
    Cubebrothers

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    hvis du vil købe en computer, skille den af, såden at du bryder garantien?


    hvorfor ikke bare samle selv?


    Det kommer vel an på hvor du har købt den, så længe de ikke sætter et klistermærke eller noget hen over kanten på lågen, så kan de jo heller ikke opdage det? :)

  • Hvis du køber en færdigsamlet og vælger at smide et til grafikkort i, så skal du være meget opmærksom på om strømforsyningen kan klare det ekstra kort og om bundkortet overhovedet understøtter SLI/Crossfire.


    Det passer heller ikke helt at der ikke er nogle derude der sælger computere med grafikkort i SLI eller Crossfire her er er par eksempler:
    ¨http://topdata.dk/group.asp?group=305
    http://topdata.dk/group.asp?group=305
    http://www.sharkgaming.dk/gamer-computere/mighty-shark.html


    Alle omkring 8.000-9.000 med SLI eller Crossfire :)


    Angående det med 560 SLI mod 580 så kig her - http://www.google.dk/search?q=…dd2e5dc3&biw=1920&bih=994

  • Hmm, kan godt se, at det her selvfølgelig afhænger af en hel masse komponenter.


    og rasm401i, din kommentar har fået mig lidt til at overveje at samle selv. I hvert fald må der være nogle penge at spare, og hvis jeg kan få noget kvalificeret rådgivning herinde fra, burde jeg være i stand til at samle skidtet selv. Det er mest Motherboard og strømforsyning jeg er i tvivl om.


    Så jeg tror jeg lukker denne tråd og laver en ny tråd for at finde ud af hvad jeg skal smide i en byg-selv PC efter jeg har researchet lidt mere.. Det må være den bedste løsning.


    Tak for den hurtige hjælp til mit lille spørsmål dog:)


  • Du skal ikke regne med at fordi du samler selv, så kommer du til at spinne guld på det, fordi det gør du ikke hvis det overhovedet bliver billigere.


    Der hvor du skiller fårene fra bukkene ved at samle selv, er fordi du ved lige nøjagtig hvilken hardware, som er kommet i din nye maskine og du vil få flere muligheder for at udnytte de forskellige indstillinger i bios til OC samt et bedre afstemt setup pris/ydelses forhold.


    Færdigsamlede maskiner har kun ganske få steder hvor de kan spare lidt penge overfor et selvsamlet system, og det er valg af bundkort, PSU og ram. Normalt vil det ikke have meget at sige, men forskellen ligger i hvis du vil hive alt den power ud af systemet, som det reelt kan via OC, så kommer et færdigsamlet system ofte til kort. Ikke at et færdigt system er dårligt, men vil du have det allersidste med, så skal man altså selv lave benarbejdet og bruge den tid på at finde de rigtige dele og sætte sammen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Det kommer vel an på hvor du har købt den, så længe de ikke sætter et klistermærke eller noget hen over kanten på lågen, så kan de jo heller ikke opdage det? :)


    Det er lige gyldigt hvor du har købt den, klister mærket har intet med garantien at gøre. Det er af hensyn til firmaets forsikring at den skal sættes på og du bryder derfor ingen garanti ved at åbne dit kabinet. Hvordan skulle man ellers kunne rense den for støv? ;)


    Har i øvrigt oplysningerne fra mm-vision.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Det er lige gyldigt hvor du har købt den, klister mærket har intet med garantien at gøre. Det er af hensyn til firmaets forsikring at den skal sættes på og du bryder derfor ingen garanti ved at åbne dit kabinet. Hvordan skulle man ellers kunne rense den for støv? ;)


    Har i øvrigt oplysningerne fra mm-vision.


    Så det er ligegyldigt at der står "warranty void if removed"? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Så det er ligegyldigt at der står "warranty void if removed"? :D


    Det var hvad de sagde til mig inde hos mm-vision, og må gå ud fra at de ved hvad de snakker om siden de sælger samlede pc´er og har gjort det i en del år efter hånden. Han påstod at det galt alle, men det ved jeg selvfølgelig ikke om er rigtigt. Det ville jo være selvmord hvis du sælger en pc der ikke kan renses, tjekkes eller lign.



    Lidt lov omkring det, http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-360.htm

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 3 gange, sidst af dasjap ().