Indlæg af cubebrothers

    Jeg er ikke meget for at vælge 570. Den ligger en del lavere i de benchmarks jeg har fundet de sidste par dage, hvor jeg har undersøgt det, og synes efterhånden 2x GTX 560 Ti (SLI) ser rimeligt frækt ud. Er måske lidt manipuleret af denne lange artikel: http://www.guru3d.com/article/…e-gtx-560-ti-sli-review/1 Men den ser ud til at have testet det rimeligt objektivt.


    Så tror jeg er låst fast på det.


    Så er det bare om i7 er meget bedre end i5? Personligt føler jeg mere for i7, men det er ikke baseret på nogle fakta eller noget, så der kunne jeg godt bruge noget rådgivning.


    Endelig så planlægger jeg også at købe en SSD ved siden af og smide på. Hvor meget har man brug for i en SSD? Er 60 GB nok til Windows 7 og en 4-5 spil?

    Hmm, hvis det ikke giver nogen mening at starte med et 580 og så gå over til to senere hen, begynder jeg lidt at være interesseret i 2x 560 eller 2x 560 ti (som i Komplett.dk 8K), Da så vidt jeg har set, ligger de over hvad en 580 giver, og for samme penge ca.



    En anden ting er, hvor stor er forskellen mellem i5-2500K og i7-2600K? Ud over gaming skal computeren også bruges til lidt photoshop, men ud over det tror jeg ikke der er så mange krævende programmer jeg vil smide på den.

    Hej. Jeg skal også til at have nyt legetøj.


    Jeg har tænkt mig at have en computer med i7-2600K og et enkelt GTX 580 til at starte med. Regner så med, at om nogle år, kan jeg evt. tilføje endnu et og køre SLI. Det er de eneste krav jeg har


    Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal bygge selv eller købe samlet, da jeg aldrig selv har samlet en pc før, og jeg ikke synes at kunne opnå store besparelser på de ting jeg skraber sammen til en pc. (og jeg har ikke rigtig nogen anelse om ting som stømforsyning er tilstrækkelig, eller om kabinettet er stort nok)


    på den anden side, har jeg fundet frem til:


    http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99113&type=pcsystem


    Problemet med den, er at så vidt jeg har forstået, kan det motherboard ikke rigtigt køre SLI, da det kun har en pcie x16 og en x4, så hvis jeg smider et andet kort i den, vil jeg ikke kunne udnytte det fuldt ud.


    Hvor billigt kan det laves, hvis det skulle være byg selv, og kan det betale sig for en der ikke rigtigt har rodet andet med sin computer end at udskifte et grafikkort dengang det stadig hed PCI?



    Håber der er nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej:)


    Vh.
    Cubebrothers

    Hmm, kan godt se, at det her selvfølgelig afhænger af en hel masse komponenter.


    og rasm401i, din kommentar har fået mig lidt til at overveje at samle selv. I hvert fald må der være nogle penge at spare, og hvis jeg kan få noget kvalificeret rådgivning herinde fra, burde jeg være i stand til at samle skidtet selv. Det er mest Motherboard og strømforsyning jeg er i tvivl om.


    Så jeg tror jeg lukker denne tråd og laver en ny tråd for at finde ud af hvad jeg skal smide i en byg-selv PC efter jeg har researchet lidt mere.. Det må være den bedste løsning.


    Tak for den hurtige hjælp til mit lille spørsmål dog:)

    Hey alle.


    Som alle andre i verden, synes jeg også det er et godt tidspunkt at overveje ny PC, så tænker på at smide 2 GTX 560 i hvad jeg nu køber (planlagt pris 8-9000,-). De fleste steder jeg har kigget, kan man dog kun vælge mellem single 560, 570 eller 580.


    Mit spørgsmål er derfor, er det rimeligt ligetil at smide et ekstra 560 i maskinen hvis man kun har købt den med et kort, og et andet kort ved siden af?)


    Og hvordan er performance med 2x 560 vs 1x 580?
    Har set at spil som BF3 er godt optimeret til det, men hvordan er det mere generelt med ydeevnen?


    Håber der er nogen der har tid og tålmodighed til at hjælpe endnu en uvidende med at få en fed PC:)


    Vh.
    Cubebrothers

    Hey alle. Her er endnu en tosse, der ikke rigtig kan tage en beslutning uden at høre sig lidt om andres meninger.


    Jeg skal have en bærbar, der skal erstatte min gamle stationære om min endnu dårligere laptop.


    Budgettet er omkring de 7k


    Den skal bruges til studiet, men også til gaming i ny og næ. Jeg spiller wow, men vil også kunne spille rigtige spil uden at skulle se på lag og laveste settings. Altså en gedigen comp uden at være for dyr.


    (OS er ligegyldigt, så længe det er det billigste man kan få til maskinen, da jeg alligevel har Windows 7 gratis, så længe jeg studerer.)


    Jeg har kigget på en MSI, http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=369044, men efter at have kigget lidt på tweak ser det ud til, at man bør være lidt forsigtige med dem.


    har også kigget på http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=667051. Er dog i tvivl om hvor meget dårligere den er. (HD er langsommere og grafikkortet virker en tand dårligere)


    Hvad siger i? og er der monstro noget bedre derude jeg har overset?


    Venlig Hilsen Emil

    Jeg har hermed konkluderet, at min gamle gaming pc er ude af stand til at fungere længere.
    Jeg overvejer derfor, at købe en ny fix stationær pc, men jeg gider ikke ofre alverden for den.


    jeg har sat mig en maxpris på omkring 5k.


    jeg har desuden kigget på denne pc:


    http://topdata.dk/product.asp?product=5910





    jeg er åben overfor en masse kloge indlæg, som vil hjælpe mig i min søgen :)

    Hey.


    Min gamle comp er ligesom alle de andres, noget værre lort.


    Jeg er på udkig efter en, som kan køre de fleste spil i dag tilfredstillende (før gamede jeg wow med 1 fps)


    Jeg havde tænkt mig noget a lá DENNE


    Dog har jeg selv nogle dele fra min gamle comp, som jeg vil genbruge, hvis det kan betale sig...


    Kabinet, DVD-drevet, (400W strømforsyning), og så selvfølgelig min skærm.
    Ved ikke om strømforsyningen må ofres...


    Hvad mangler jeg af dele, før jeg kan få en comp op og køre, og kan de findes billigt nok?


    Jeg kan nok finde ud af at samle dem selv, hvis det bliver nødvendigt, men jeg satser ikke på OC...

    Mystisk:S Nu fik jeg endelig downloadet patchen, men under installationen afslttede den pludselig sig selv!:S præcis som spillet selv, når det loader..


    nogen, der kender til det?

    og så er det jo bare surt, at ens EA downloader heller ike virker (problemer med core.exe :S)
    Så må hente den på normal vis..


    BTW. prøvede lige det med video.con filerne, men det virkede ike.


    Og så holdt jeg øje med den, og fandt ud af, at den stoppede præcis ved 37%, hvis det kan hjælpe nogen:) )

    Jeg er som mange andre en stor BF2-fan, men siden patch 1.12 (ja, ved det er længe siden) Har den ikke villet starte. Hvis jeg kørte den kom menuen frem, så trykkede jeg på "Start BF2" og derefter kom den der box med "2-logoet" frem, og så forsvandt den. ´Så viste skærmen sort, hvorefter det ser ud som om den sluker i et kort øjeblik, hvorefter den viser sort igen. Og så komer det mystiske: Så kommer skrivebordet frem!:S og ingen BF2 ting kører nede på proceslinien, og der sker heller intet.


    Før troede jeg så bare, at det var mit grafikkort, der var noget galt med, men nu, hvor jeg har fået et GeForce 6800, er den mulighed udelukket.


    Er der nogen, der har oplevet noget lignende eller har en ide om, hvad det kan være?


    Kan godt uploade min DxDiag, hvis det kan hjælpe nogen..?

    Hej, har en ven, der har det sjove problem med sin computer, at hver gang han går ud af et rigtigt spil, så går musen helt op i venstre hjørne, og hans tastatur skriver vist uendelig mange totaller, men er ikke helt sikker på det sidste.


    Ved nogen af jer hvad der kan være galt, og hvordan det kan fjernes.
    Han har oplevet det med Counter Strike: Source og Lego Star Wars. Nok også nogle andre, men er ikke sikker.