bundkort / grafik issues

  • Hejsa herinde


    Jeg bliver snart temmelig gråhåret af det her xD, så håber at i kan hjælpe lidt til, med at få løst mit problem..


    Jeg har kørt fuldt AMD system, altså AMD CPU, bundkort med AMD Chipset og Radeon Grafikkort HD 5770
    Har så efter megen snak frem og tilbage fået købt mig et GeForce GTX560TI som erstatning for mit Radeon


    Efter jeg lod WIndows 7 selv afinstallere drivere til grafikkortet og installere de nye til det nye kort, var der absolut ingen problemer, alt kørte skide godt, hurtig afvikling af grafikken, selv i Flash-spil, her på Facebook, Zombie Lane bla, kørte grafikken bare godt og stabilt


    Windows gik hårdt ned her forleden dag og en ominstallering måtte til, dette blev gjort, alt installeret igen, chipset, lyd, netværk og alt det der, windows fik sig selv opdateret og jeg fik alle driverne opdateret, incl de sidste nye til chipsettet


    Nu kører grafikken af HT på Facebook i Zombie Lane, den hakker og har slet ikke styr på noget, hvis jeg trykker på detalje knappen, og grafikken bliver kornet og grumset, kører det hurtigt igen...
    Andre spil såsom GTA IV, Dead Island, Left4Dead2. CSS osv kører det som det skal uden problemer selv med alt på max


    Min gamle opsætning så således ud :


    OS: Windows 7 Ultimate 64bit
    CPU: Amd Phenom II 965BE cpu
    Bund: Asus Crosshair IV ROG bundkort
    GFX: Radeon HD5770 TwinFrozr II
    Ram: 8GB 2000MHz Corsair



    Min nuværende opsætning er:


    OS: Windows 7 Ultimate 64bit
    CPU: Amd Phenom II 965 cpu
    Bund: Asus Crosshair IV bundkort
    GFX: Asus GTX 560TI grafikkort
    Ram: 8GB 2000MHz Corsair

  • Det kan jeg naturligvis prøve


    Men nu er Windows jo ominstalleret, og grafikdriveren er hentet fra nVidia og Chipsettet's driver er hentet fra Asus altså i en sidste ny version....


    Men jeg er ganske overbevist om at der må have lagt en rest fra det gamle Radeon kort da det blev afinstalleret og nVidia driveren installeret, og jeg tror at denne rest har været med til at det bare kørte hurtigt og grafikken blev hurtig afviklet

  • Så har sweeperen været i brug, og der er installeret nVidia drivere fra deres hjemmeside chipset drivere fra AMD's hjemmeside og stadig samme problem

  • opdater din flashplayer til sidste nye fra adobe.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Nu er det yderst sjældent at det er tvingende nødvendigt at reinstallere windows 7 (det er ikke windows 98 ), så jeg tænker lidt at der må være en sammenhæng med det og de problemer du har nu (måske en hardware fejl).


    Så jeg syntes at du skal kigge på at teste computeren igennem, med noget generel fejlsøgning(kopieret fra en anden post jeg lavede):


    Først og fremmest tjek op på hvad temperaturen ligger på for din CPU og dit grafikkort, for CPU kan du se det ved at bruge programmet coretemp for grafikkort kan du se det via GPU-Z.
    Du skal teste både ved ingen aktivitet og ved høj aktivitet, du kan stressteste cpu med programmet prime95, grafikkort kan du stress teste med programmet furmark.


    Hvis du ikke har erfaring med hvad der er rimeligt osv, så rapporter numrene her, så kigger vi på det.


    Ellers så bør du teste dine RAM, det kan du gøre med programmet memtest86+, det program kører udenfor windows, så du skal enten smide det på en usb nøgle eller brænde det på en CD (afhængigt af den variant du vælger).


    Hvis der stadigvæk ikke er fundet nogle fejl, så prøv at teste din harddisk, med det program som fabrikanten af harddisken stiller til rådighed på deres hjemmeside.


    Stadigvæk ikke noget? opdater windows fuldstændigt hvis det ikke er gjort allerede og hent nyeste drivere osv. (fra de respektive fabrikanters hjemmesider, ikke windows update).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Hejsa


    Yes ved at det er yderst sjældent at windows skal reinstalleres :)
    Jeg har for ikke så lang tid siden købt ny kabinet, for at få plads til mit grafikkort, da det gamle case var for lille og det blev alt for hurtig varmt inde i kassen :)


    Jeg har altid haft problemer med at skifte kabinet, da min Windows altid har ville gå ned under flytningen, også selv om jeg har sat alt korrekt sammen igen, min uheldighed har varet længe sådan ca lige fra win98 til nun hvergang en flytning blev lavet crashede windows under opstart igen


    Jeg får lige tjekket hvad temperaturene ligger på, har testet hardware og memtestet systemet uden fejl, mine harddiske er også uden fejl, men til gengæld temmelig gamle, der skal nye til =)


    Alt er opdateret, sidste nye Java, sidste nye Flashplayer, nyeste drivers både til grafikkort, north / southbridge, lyd osv
    windows er også fuldt opdateret


  • Jeg tror faktisk jeg har fundet fejlen.....


    Kørte en Furmark og 10 sek efter gik den ud idle temp ligger på de 30 grader og blæser kører ca 14%
    Under furmark blev den efter hvad jeg så 52Grader og så skete der ikke andet end at skærmen slukkede


    Jeg tror jeg mangler strøm mere power på plus linjen det skal jeg lige have undersøgt for der er også flere blæsere i dette kabinet end i det gamle hvor jeg havde to har jeg nu 7

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvilken strømforsyning har du? er det en Kina model? :roller:


    Jeg har en Silent Giant på 550W men den leverer kun 35A på plus siden og kan læse på kassen til GFXkortet at det gerne vil have 38A som minimum


    Så ny PSU skal der til finder mig en 1000W Modular PSU og naturligvis med kræfter nok til at drive system og evt extra gfx kort :)

  • ja det er psu det galt med når temp på psu ryger op over 35 grader falder amp på psu mellem 27-30amp på 12volt
    du skal have psu som klare 60amp som minimum ved 50 grader
    her er forslag
    seasonic x760-860
    http://www.hardwaresecrets.com…-Power-Supply-Review/1169
    her kan du læse om x850 som nu hedder x 860
    den kan trække over 1000watts og er fuld modullær
    http://www.mm-vision.dk/produk…sp?varenr=6121245&menu=pc
    http://www.mm-vision.dk/produk…sp?varenr=6121244&menu=pc

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts


  • Se det vidste jeg så ikke engang at når temperaturen steg så faldt amp'en på PSUen :)
    så blev jeg lidt klogere


    Hvis jeg nu render med X850'eren er der så power nok til evt et grafikkort mere i maskinen ? eller skal jeg se efter noget endnu større ?


    Nu er Windows også begyndt at skabe sig med at min videodriver pludselig stoppede med at virke og blev genoprettet, det er sket en 3 gange nu ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    SeaSonic er noget af det bedste du ka få, så 850watt skulle længe være nok, os hvis du vil køre SLi senere end el. ha noget større :razz:


    Jamen så bliver det en X850er som der ryger i indkøbskurven :)