Indlæg af Blackmax

Ja jeg oprettede den faktisk først herinde før jeg blev medlem af Facebook gruppen hehe

altså en ting er at min maskine virker med kablet, men når den går i selvsving går alt ned også min forbindelse på ethernettet.

Jeg kan godt se det med MESH systemet, men jeg bor i en ret lille lejlighed hvor signalet let kommer rundt så ingen grund til at dele op i flere små enheder når en er rigeligt.

Det er bare det med at vores ISP har jo fået et skidegodt tilbud på en serie modems som i den forstand også virker upåklageligt, men dens indbyggede wifi er elendig, det går rigtig fint hvis vi logger alt af og feks kun har mobilerne på men som du kan læse længere oppe har vi 10 ting på og flere kommer til og så vil jeg godt bare have at det virker :)

Hejsa og velkommen til :)

Du kan tro jeg kan bruge det til noget, havde også spurgt på facebook forummet hvor jeg blev anbefalet den samme type router og så noget MESH netværk.

Jeg synes ikke mit behov er så stort at jeg ligefrem skal have små routere i huset for at dække forbindelsen, som det er nu kan mit nuværende modem / wifi sagtens nå ud til alle værelser og ud i haven.
    Det modem jeg er blevet udstyret med er som sådan ganske okay men når man har, remser lige op, 3 telefoner, 3 tablets, 2 bærbare (plus de løse jeg laver for folk), 2 chromecasts, en printer, så mister den lige pusten og går i selvsving.
    Derfor ville jeg kontakte min udbyder og få mit Wifi lukket på modemet og få en separat router som der kan håndtere alle disse wifi inputs så jeg ikke skal rende i pendulfart for at resette og genstarte modemet / wifi forbindelsen

Flere og flere ting bliver jo wifi baseret og eller bluetooth og jeg vil bare gerne have noget stabilt hvor jeg kan komme hjem og bum så er jeg på wifi og alt kører bare

Jeg vil hel klart tage en kig på denne Asus router og lære lidt mere om den og se om jeg evt kan finde en brugt, ikke fordi prisen er voldsom på den, men har ikke for mange midler og smide rundt med i forvejen :)

Hejsa herinde på Tweak

Godt nok længe siden jeg har været her forbi, nå til spørgsmålet.

Jeg har brug for lidt hjælp til valg af router.
    Jeg har mit internet på kabel her hvor jeg bor og dertil har jeg fået et modem med indbygget Wifi, problemet her ligger i at modemet fungerer som det nu skal men Wifi siden er total kaos..

Som det er nu med 3 mobiler, 3 tablets og to bærbare samt div på så crasher mit modem/wifi til kæmpe gene for os alle så skal den genstartes alle ting som er på Wifi skal lukkes ned / slået fra, efter 10 min tid så kan man begynde igen med at logge på en efter en...

Nu vil jeg så have mig en router som der kan håndtere alle disse wifi ting så modem kan være modem og router kan være router

Hvad vil i anbefale ? jeg er ikke så meget inde i netværk og wifi delen, min PC kører nettet via kabel men de andre her i huset bruger wifi

Jeg søger en router som er stabil, let og indstille til gaming og som der kan håndtere en masse wifi ting 10+ ting
    så søger lidt råd fra jer herinde :)

Blackmax

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    SeaSonic er noget af det bedste du ka få, så 850watt skulle længe være nok, os hvis du vil køre SLi senere end el. ha noget større :razz:

Jamen så bliver det en X850er som der ryger i indkøbskurven :)

Se det vidste jeg så ikke engang at når temperaturen steg så faldt amp'en på PSUen :)
    så blev jeg lidt klogere

Hvis jeg nu render med X850'eren er der så power nok til evt et grafikkort mere i maskinen ? eller skal jeg se efter noget endnu større ?

Nu er Windows også begyndt at skabe sig med at min videodriver pludselig stoppede med at virke og blev genoprettet, det er sket en 3 gange nu ...

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvilken strømforsyning har du? er det en Kina model? :roller:

Jeg har en Silent Giant på 550W men den leverer kun 35A på plus siden og kan læse på kassen til GFXkortet at det gerne vil have 38A som minimum

Så ny PSU skal der til finder mig en 1000W Modular PSU og naturligvis med kræfter nok til at drive system og evt extra gfx kort :)

Jeg tror faktisk jeg har fundet fejlen.....

Kørte en Furmark og 10 sek efter gik den ud idle temp ligger på de 30 grader og blæser kører ca 14%
    Under furmark blev den efter hvad jeg så 52Grader og så skete der ikke andet end at skærmen slukkede

Jeg tror jeg mangler strøm mere power på plus linjen det skal jeg lige have undersøgt for der er også flere blæsere i dette kabinet end i det gamle hvor jeg havde to har jeg nu 7

Hejsa

Yes ved at det er yderst sjældent at windows skal reinstalleres :)
    Jeg har for ikke så lang tid siden købt ny kabinet, for at få plads til mit grafikkort, da det gamle case var for lille og det blev alt for hurtig varmt inde i kassen :)

Jeg har altid haft problemer med at skifte kabinet, da min Windows altid har ville gå ned under flytningen, også selv om jeg har sat alt korrekt sammen igen, min uheldighed har varet længe sådan ca lige fra win98 til nun hvergang en flytning blev lavet crashede windows under opstart igen

Jeg får lige tjekket hvad temperaturene ligger på, har testet hardware og memtestet systemet uden fejl, mine harddiske er også uden fejl, men til gengæld temmelig gamle, der skal nye til =)

Alt er opdateret, sidste nye Java, sidste nye Flashplayer, nyeste drivers både til grafikkort, north / southbridge, lyd osv
    windows er også fuldt opdateret

Det kan jeg naturligvis prøve

Men nu er Windows jo ominstalleret, og grafikdriveren er hentet fra nVidia og Chipsettet's driver er hentet fra Asus altså i en sidste ny version....

Men jeg er ganske overbevist om at der må have lagt en rest fra det gamle Radeon kort da det blev afinstalleret og nVidia driveren installeret, og jeg tror at denne rest har været med til at det bare kørte hurtigt og grafikken blev hurtig afviklet

Hejsa herinde

Jeg bliver snart temmelig gråhåret af det her xD, så håber at i kan hjælpe lidt til, med at få løst mit problem..

Jeg har kørt fuldt AMD system, altså AMD CPU, bundkort med AMD Chipset og Radeon Grafikkort HD 5770
    Har så efter megen snak frem og tilbage fået købt mig et GeForce GTX560TI som erstatning for mit Radeon

Efter jeg lod WIndows 7 selv afinstallere drivere til grafikkortet og installere de nye til det nye kort, var der absolut ingen problemer, alt kørte skide godt, hurtig afvikling af grafikken, selv i Flash-spil, her på Facebook, Zombie Lane bla, kørte grafikken bare godt og stabilt

Windows gik hårdt ned her forleden dag og en ominstallering måtte til, dette blev gjort, alt installeret igen, chipset, lyd, netværk og alt det der, windows fik sig selv opdateret og jeg fik alle driverne opdateret, incl de sidste nye til chipsettet

Nu kører grafikken af HT på Facebook i Zombie Lane, den hakker og har slet ikke styr på noget, hvis jeg trykker på detalje knappen, og grafikken bliver kornet og grumset, kører det hurtigt igen...
    Andre spil såsom GTA IV, Dead Island, Left4Dead2. CSS osv kører det som det skal uden problemer selv med alt på max

Min gamle opsætning så således ud :

CPU: Amd Phenom II 965BE cpu
    Bund: Asus Crosshair IV ROG bundkort
    GFX: Radeon HD5770 TwinFrozr II
    Ram: 8GB 2000MHz Corsair

Min nuværende opsætning er:

CPU: Amd Phenom II 965 cpu
    Bund: Asus Crosshair IV bundkort
    GFX: Asus GTX 560TI grafikkort
    Ram: 8GB 2000MHz Corsair

Hejsa

Da mit gamle pålidelige Liteon rom desværre forlod mig, midt i travlheden søger jeg nu et nyt drev...

Jeg er interesseret i:

DVDrom - Sata (helst sort)
    DVD-Brænder - Sata (Helst Sort)
    Bluray drev - Sata (Helst sort)

Alt med IDE interface har ingen interesse da mit bræt ikke ejer en IDE port

Gerne alle 3 drev hvis det kan lade sig gøre
    Ellers helst en DVD brænder :)

Og gerne lidt hurtigt da jeg står og skal bruge drevet :/
    Smid en sms eller giv et kald 5354 4993

Blackmax

Søger efter en HD5770 1GB GDDR5

Jeg har en i forvejen men vil gerne have en "makker" til mit eksisterende