zitech WLB2011USB 64 driver

  • som skrevet kan jeg ikke finde en gratis driver til denne usb wireless....problemet er desværre at windows 7 64 bit ikke kan genkende den, og den er jo ikke helt ny, men zitech har ikke nogen på deres side.


    andre der har en gratis løsning, for det er vidst et rimeligt omfattende problem med mange wireless kort i vista og 7 64 bit

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvis du kan finde ud af hvilken producent har lavet wifi chippen i den usb nøgle, kan du prøve at se om der ikke er en driver fra producenten af chippen tilgængeligt.


    Det ser ikke ud til at googling giver meget i forhold til det, måske kan driveren fra CDen vise nogle hints (evt, upload den et eller andet sted og så kan jeg prøve at kigge på den).


    Ellers kan du prøve med en linux installation for at se om den kan finde en driver, evt. kan windows også give lidt info fra enhedshåndteringen.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • gode råd, desværre har jeg alt det originale til den, men der er kun zitechs navn desværre....virker det her ikke med asus driver vil jeg nok gætte på realtek


    EDIT: problemet er ikke løst, kortet deaktiverer sig selv, men kan nu ses af systemet, prøver en anden driver.


    fixede selv problemet, folk nok har med andre no-name kort af den type (håber jeg ihvertfald, nu kan den genkende det...så må vi se om det virker senere)


    gik ind i kontrolpanel - enhedshåndtering, valgte at søge selv efter driveren, da den kan se der er en ny enhed. søgte i de forskellige andre mulige fabrikanter, og fandt en med samme stats som mit usb wlan havde ( 802,11B, 11mbs samt USB wireless ) og valgte asus da de er en stor producent.


    installering to en del tid, men lad det køre, tag usb stikket ud, og vent 3 sekunder og sæt det så i igen, og vups, nu kan den genkende det med det samme.


    en stor producent som D-link eller lign kunne måske også være en god ide..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet 2 gange, sidst af Fragman ().

  • Ellers kan du gå ind i Enhedshåndtering og finde hardware id'et for kortet og så google det. Så burde det ikke være det store problem at finde en driver.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra