mini dp til vga

  • Hej Tweak,


    Jeg har netop købt et Zotac Z68-ITX-A-E bundkort og kan se at jeg skal bruge en adapter for at kunne bruge min gamle skærm. Der er 2 HDMI og 1 mini DP på bundkortet, men kun vga i skærmen. Mit spørgsmål er om denne adapter vil virke til det? Kan mini dp på en eller anden måde sende et analogt signal ud så der kun er brug for en adapter og ikke en converter eller er jeg helt på vildspor?


    Håber I kan hjælpe.


    Venlig hilsen Lauge.


  • Mini displayport, er et helt digitalt signal, så den adaptor du linker til indeholder en chip til at konvertere signalet.


    Så den burde kunne fungere.


    Hvis du i øvrigt ikke har noget imod at vente lidt lang tid på at få varen, kan du overveje at bestille en adapter på ebay, der kan spares en del penge på den vej.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hej RTM.


    Tak for svaret. Jeg har godt set at man kan få en til halv pris på ebay, men jeg er meget ivrig efter at komme igang så jeg smutter op og køber den i pc-lager i dag. Er godt nok heller ikke stolt over at skulle slæbe det først stykke apple hardware hjem...


    Lauge