ps3/tv problem

  • Hej jeg har et problem, når jeg skal se film eller spille, og tænder min ps, siger mit tv at video tilstanden ikke kan vises. ved at rykke lidt i hdmi kablet bagi kommer billedet frem. kan så kun kører i laveste opløsning. prøver jeg andet. siger mit tv at video tilstanden ikke kan vises. når jeg så ser film i laveste opløsning, eller spiller, kan der komme sort skærm, i ca 2sek, så kommer der billed på igen. har prøvet at reset min ps, men har ikke hjulpet.
    kan jeg være så heldig at mit kabel er gået i stykker, eller kan det være mit tv, eller måske min ps. alle muligheder er der jo. idet jeg jo heller ikke kan skifte opløsning


    mvh Kim

  • Kunne godt lyde som om at enten HDMI kabel eller port i enten TV eller PS3 har taget skade. Jeg vil foreslå dig at låne et HDMI kabel af en ven eller kollega og teste det - husk ikke at gå over de 5? meter med de billige kabler. HDMI er simpelthen ikke bygget til de lange afstande.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • mange tak for svaret, vil jeg forsøge mig med, men underligt at det lige med et skulle være stået af. eller andet. men tak for svaret, vender lige tilbage med et svar om det virkede

  • OPdate opdate..


    Som lovet ville jeg skrive tilbage når jeg havde fundet problemet.. Da HerrMansen kom med et super forslag forsøgte jeg, med at låne et kabel af en kollega som vr købt i Hifi klubben.. Og vupti, så kunne jeg lige med et køre meget bedre opløsning end hidtil. og nu står billedet knivskarpt.


    Så afsted med mig og købte et kabel i Hifi klubben...


    Tak for det råd. :)

  • Pas på Hi-Fi klubben. De prøver nok at prakke dig de der super dyre guldbelagte kabler på dig som koster 2-300kr meteren. Det er KUN hvis at du overstiger de "par meter" at du behøver bedre kvalitet (da de bibevarer signalet udover hvad HDMI standarden er bygget til) at du kan finde nytte i dem. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |