Enkelte kanaler står af H til

• Vi har et fjernsyns i stuen og i soveværelset. I stuen står alle kanaler helt perfekt, der har vi godt nok også en box, men de stod også perfekt før vi fik boxen.

I soveværelset står animal planet og tv2 sport virkeligt dårligt med masser af flimmer. Vi har prøvet at finindstille. Hvad kan grunden være til enkelte kanaler står så ringe? Kan man købe noget til at forbedre signalet?

WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

• afhængigt af tv2s og animal planets frekvenser og du bruger coax kabler, så vil jeg umiddelbart sige at der enten er et kabel med fucked shield, at kablet gå tit forbi en EM-støjkilde eller en kombination af de to

ofc. er det self hvis tv2 og animal planet sendes analogt til dit hus.

men umiddelbart, så prøv først engang at bytte antennekabel mellem de to fjernsyn, det er nok det bedste sted at starte.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Oprindeligt indlæg af Foxx
    afhængigt af tv2s og animal planets frekvenser og du bruger coax kabler, så vil jeg umiddelbart sige at der enten er et kabel med fucked shield, at kablet gå tit forbi en EM-støjkilde eller en kombination af de to

ofc. er det self hvis tv2 og animal planet sendes analogt til dit hus.

men umiddelbart, så prøv først engang at bytte antennekabel mellem de to fjernsyn, det er nok det bedste sted at starte.

Tak for rådene, hvad er shield? Altså, ved godt hvad det betyder, men hvad præcis er det?

WINDOWS 7 64
    CORSAIR TX 750W
    AOC 24"

• Er det digitalt i soveværelset også?

Her er en god gang læsning om korrekte kabler og ikke mindst stik:
    http://digitalt.tv/sadan-sikre…timale-kabel-tv-signaler/

Der kan ofte være rigtigt meget tab og mange forstyrrelser udefra hvis man ikke bruger
    de rette stik og antennefordelere.

Med shield mener han det vi på dansk kalder skærm.
    De bedste kabler er med dobbelt-skærm.
    [Blocked Image: http://www.bafnet.dk/images/50ohm.jpg]
    Skærmen er det net der sidder uden om center kablet i dit antennekabel.

• Et andet godt råd er at bruge skærmet stik også
    sådan nogle:[Blocked Image: http://www.av-connection.dk/Include/ShowPicture.asp?GroupID=4204&TypeID=0]

Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

• Nu har jeg intet forstand på det her, så ved faktisk ikke om det er digitalt, hvordan finder jeg lige ud af det?

Mit tv kabel gik bagom min computer og der er en masse forskellige ledninger. Nu har jeg kørt den uden om, men det ændrede intet.

Næste skridt må være at købe nogle ordentlige kabler. Men synes bare det er mærkeligt det kun går ud over 2 kanaler, burde alle kanalerne ikke stå ringe?

WINDOWS 7 64
    CORSAIR TX 750W
    AOC 24"

• Det bør de ikke nej.
    Kanalerne ligger stadig på forskellige frekvenser.

Hvis de to kanaler kan enten ligge højt på frekvensbåndet, eller måske lige et sted hvor
    udefra kommende støj rammer, så kan det give et dårligt billede.

Så de rigtige kabler og ikke mindst de rigtige stik har meget at sige.
    Det hjælper fx ikke at købe gode dobbeltskærmede kabler hvis du så bare sætter sådan
    en her på:
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/012011/antenne_plastik.png]

Kan se jeg har skrevet om det før herinde, så tillader mig lige at linke til den tråd:
    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=132025

• Jep, analog i soveværelset og digital i stuen.

Det er det ringeste kabel jeg har i soveværelset. Det er sat sammen på midten med en flækket plastikskærm og så har jeg også de plastikkapper rundt om stikket som Bubbi viser. Jeg prøver at købe nye stik og kabler og ser om det gør en forskel.

WINDOWS 7 64
    CORSAIR TX 750W
    AOC 24"

• Man skal også passe lidt på med antenneforstærkere.
    Har man fx MEGET støj på linjen kan antenneforstærkeren faktisk forstærke støjen også.

Der er forskel på dårligt signal..
    Det kan være støj, og så kan det være svagt signal, og så kan det sikkert også være 100 andre ting..

Men er ingen tvivl om at nye og bedre kabler/stik bør forbedre det en del.

• Ja, hvis bare det hjælper noget er jeg ok tilfreds, men lige nu kan man f.eks ikke se bolden trille på greenen når jeg ser golf. Men lyden, den fejler intet.

WINDOWS 7 64
    CORSAIR TX 750W
    AOC 24"

Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Man skal også passe lidt på med antenneforstærkere.
    Har man fx MEGET støj på linjen kan antenneforstærkeren faktisk forstærke støjen også.

Der er forskel på dårligt signal..
    Det kan være støj, og så kan det være svagt signal, og så kan det sikkert også være 100 andre ting..

Men er ingen tvivl om at nye og bedre kabler/stik bør forbedre det en del.

Hvis du sikrer dig at alle kabler i dit hus er i orden, ligeledes alle vægudtag og så sætter antenneforstærkeren på lige efter stikledningen, så burde det vel køre smooth.

Har selv haft problemet med at nogle fjernsyn virkede perfekt, mens andre ikke gjorde. Forstærker på stikledningen, skifte alle kabler i huset og købe dobbelskærmede kabler, og lige nu oplever jeg kun problemer på hd kablerne når det regner (damn you, yousee).

Jeg sidder i teknisk support, og næsten alle der ringer til mig siger altid at deres kabel er i orden, men det stadig flimrer.. Efter jeg har sendt en tekniker ud, kan jeg se, de har skiftet antennekablet til et HF-tæt kabel og bum... signal! Det kan dog også være vægstikket, og så vidt jeg ved er det ikke en pisse god idé at rode med det selv, hvis man vil undgå teknikergebyr når man ikke får det til at virke :oops:

Med hensyn til antenneforstærker.. ALDRIG køb den billigste. Det siger sig selv på mange områder, men det er så pisse vigtigt. Ikke køb den nede i Harald Nyborg - det er altid dem der står af først, og oftest slugter alt for mange dB bare ved modtagelse af signalet.. Vil man have et knivskarpt billede, kan det betale sig at ofre på udstyret (selvom du har analogt fjernsyn... så vil verden bogstaveligt talt gå ned hos dig i 2012 :cheers:)

Oprindeligt indlæg af tAshDa
    [quote]Oprindeligt indlæg af Bubbi
    (selvom du har analogt fjernsyn... så vil verden bogstaveligt talt gå ned hos dig i 2012 :cheers:)

njøh, man kan fint klare sig uden :)

Hvis man selv laver sine kabler skal man self. også være ops på at det gøres rigtigt... shield skal fx. groundes for at det virker optimalt. Det er noget som mange undervuderer, men det kan i sidste ende gøre en stor forskel på elimineringen af støj.

Eneste tilfælde jeg har haft med at skulle bruge en forstærker var da jeg boede i Australien, det var pga. husets ledninger var lort :D

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200