Et alternativ til Netgear VVG2000?

  • Hey,


    Jeg er kunde hos Fullrate med en 30/2 forbindelse. Da jeg opgraderede fra en 20 Mbit forbindelse til 30, sagde Fullrate, at jeg var nødt til at skifte den trådløse router fra ZyXel Prestige 2602HW-DIA til Netgear VVG2000 for at kunne få de 30 Mbit. Jeg går ud fra, at det har noget at gøre med Netgears specs i forhold til ZyXel.


    Af forskellige årsager skal jeg bruge en trådløs router både på mit kontor og i stuen. Jeg har forsøgt at finde Netgear VVG2000 på nettet, men det virker ikke som routeren sælges direkte til slutkunderne. Jeg har også kontaktet Fullrate, der ikke sælger routeren i løssalg.


    Jeg aner ikke hvad det præcist er i specs på Netgear, der betyder, at jeg kan trække min 30 Mbit, men har I nogle ideer til en alternativ trådløs router, der lever op til de samme specs, så jeg udnytter forbindelse som ved Netgear?


    På forhånd tak.


    /Rocco

  • heheh... det underligste jeg har hørt. De siger du skal skifte til nyt udstyr, men du får det ikke tilsendt


    Prøv liiige at smutte på speedtest.net og tjekke din hastighed. Hvis den er 30 mbit der skal du sq ikke skifte :)


    Medmindre du får en trådløs ved fullrate, så skal du købe en seperat router og sætte fullrates apparat i bridge mode. I såfald arbejder den kun som modem og ikke som router

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Er det fordi det trådløse i vvg2000 ikke er godt nok at du vil have en anden router på?
    Men grunden til at du skal have den netgear i stedet for zyxel er fordi du skal køre vdsl istedet for adsl for at få de 30 mbit eller op til :)

  • Hey - tak for svar.


    Beklager jeg vist har formuleret mig for upræcist.


    Jeg fik Netgear routeren hos Fullrate. Grunden til at jeg skal bruge en trådløs router mere er, at min PS3 og Yousee boks ikke kan logge særligt stabilt på det trådløse netværk jeg har i lejligheden. Da det ikke giver mening at trække et kabel over 40 meter og bruge en switch i stuen, vil jeg gerne have en router nr 2 i stuen (og så forbinde PS3 og Yousee med kabel fra stuerouteren).


    Jeg kan ikke sætter to routere på det samme netværk på samme tid, hvilket betyder, at jeg ville miste det trådløse netværk når jeg går over på stuerouteren, hvis ikke min stue-router ikke også er trådløst. Derfor tænkte jeg naturligt at købe en router magen til den jeg fik fra Fullrate, men det kan som sagt ikke lade sig gøre.


    Derfor er jeg ude efter en andet model router, men med de samme specs (eller bare specs, der sikrer, at jeg stadig kører 30 mbit i stuen).

  • Jeg må indrømme at jeg syntes det lyder som en rigtig dårlig løsning, hvis du skal til at skifte rundt mellem at have den ene dslrouter tændt eller den anden(som du køber) (hvilket reelt vil være det du skal gøre, du kan kun tilslutte et modem til din dsl forbindelse (gælder også routere med dsl modem indbygget)).


    Udover at der ikke er det store udbud af VDSL2 routere, er der også en mulighed for at signalet er ringere ved den anden stikkontakt, så forbindelsen fungerer ringere der eller slet ikke.


    Du kan rodde med at benytte WDS til at udbredde dit oprindelige trådløse netværk, men ærligt talt det er også noget gøjl.


    Efter min mening er det et rigtigt godt tidspunkt at kigge på at få trukket et kabel.


    Nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener med at det ikke giver mening at trække et kabel, men du behøver i hvert fald ikke at tænke på problemer med for lange kabeltræk, standarden foreskriver op til ca. 100m (300fod).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet 3 gange, sidst af RTM ().



  • Og dog du kan faktisk sætte et accespoint/router op tættere på du skal bare sætte det samme netværksnavn og så holde kanalerne adskilte, feks hvis du sætter din netgear til kanal 1 kan du sætte den anden til kanal 6-11 og så skulle dine enheder gerne roame automatisk over på det accespoint med det kraftigste signal. Men det forudsætter jo så stadig at det bliver forbundet med kabel til netgear routeren.

  • Hvis du bare ikke vil trække det kabel, er der også muligt at indkøbe en eller flere trådløse repeatere; så kan du nå trådløst frem til dine enheder med er stærkere signal - men det bliver selvfølgelig aldrig så godt som kabel ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]