Sony DSC-HX9V

  • Hej
    Jeg har næsten lige fået mig et, Sony Cyber-shot DSC-HX9V
    købte så, NP-BG1 FG1 Battery For Sony DSC-HX9V H55 H9 H20 WX10
    for at ha et ekstra batteri til det, men til min overraskelse, kunne jeg kun tænde det, den sagde med det samme, at det ikke var et orginalt batteri, og slukkede derfor lige efter.


    kan man gøre noget ved det, eller kommer jeg til at købe orgianlt batteri ?

  • Hejsa.


    Kan desværre ikke hjælpe dig med batteriet, men vil egentlig stille dig et par spørgsmål i stedet.
    Jeg regner nemlig med at købe det samme kamera til at tage en masse billeder og videoer
    af vores barn vi venter til november.


    Ud over det med batteriet, er du så ellers tilfreds med kameraet?
    Både medhensyn til billeder og videooptagelse.


    Min svigerfar har nemlig HX5V-modellen, og det er sgu et lækkert kamera.
    Meeeen. Det er jo ikke fedt at købe det samme som ens svigerfar.
    Man skal da have noget der er bedre. :T


    Så jeg regner med at købe HX9V'en sammen med et 32GB SD kort.


    Har du SD kort i dit, og i så fald, hvilken class er det?


    Jeg regner med at købe dette kort:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4916650


    Det er et Class 10 kort som vist nok er det hurtigste der laves for tiden.

  • nej.. der er nok ikke rigtigt noget at gøre, kommer så til at købe mig et orginalt batteri, hvis jeg skal har et mere...


    bare i orden.
    jeg skal da prøve at sige lidt... men kan nok ikke sige så meget endnu, har næsten lige fået det, så har ikke brugt det meget.
    men har opdaget at kameraet selv slår fra efter ½ times video, har ikke nået at prøve meget mere, det fylder så ca. 5 GB. for den ½ time.
    men du skulle nok vælge en anden ram blok, sætter du video kvaliteten til maks fylder det 28 mb. pr. sek. selv om der kun står maks 24 mb. pr. sek.
    inde på edbpriser.dk
    det laveste er så 9 mb. pr. sek. så er det 1440x1080 pr. sek. så det link du kom med der,
    det ville så ikke være hurtigt nok, så det ville kun blive til 1440x1080 video.
    du skal nok op og ha et kort der skriver med 30 mb. pr. sek.


    Det er class 10, jeg købte det her, http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=473345 der var et pris fald, da jehg købte det, var tilfældigt.



    synes det er lidt mærkeligt... har ellers brugt et Canon 7D, men ville lige ha mig et, der ikke var så stort, men jeg skal da lige vende mig til at bruge
    det!
    for når man komme fra det, føles det meste som noget værre lort...
    så ved da ikke, hvor meget jeg kommer til at bruge det, havde ikke tænkt meget over det, på mit 7D kigger jeg altid gennem den lille optik, på Sony skal
    man kigge på den skærm der er på bagsiden af kameraet, det kan jeg nu ikke lide.. men nok bare fordi jeg er vant til at kigge i gennem toppen.
    læste det skulle kunen tage 10 billeder per sek. men jeg har ikke opdaget, hvordan det fungere endnu, men mon ikke jeg finder ud af det.
    kommer nok til at kunne sige noget mere om det her af dagene, skal da prøve at huske at skrive noget mere til dig om det.

  • Hmm ok, troede faktisk det Class 10 jeg har linket til var hurtigt nok.
    Men kan da godt se, at der kun står 15MB/s.


    Men så forstår jeg ikke helt den "Class" inddeling.
    Hvordan kan et kort med en skrive hastighed på 15 MB/s være i samme "Class 10",
    som et kort der kan skrive med 45 MB/s?!?


    Sony skriver selv på deres hjemmeside at et Class 4 er nok:
    SD-hukommelseskort (Klasse 4 eller højere til film),
    SDHC-/SDXC-hukommelseskort (Klasse 4 eller højere til film)


    Men så bliver det vel noget á la dette, ik?:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4704230


    Kan godt forstå det er noget af en omvæltning at komme fra et kamera som D7 ned til
    et kompaktkamera.


    Men jeg skal bare bruge et godt kompaktkamera som er nem at have med sig,
    og som jeg kan tage hurtigt frem, hvis vi lige skal have et billede eller et filmklip af vores lille baby.


    Men du må meget gerne skrive lidt om hvad du synes om kameraet, når du har fået leget lidt mere med det.


    [EDIT]
    Nu har jeg lige læst lidt mere på det.
    Kameraet filmer i 1080p/60 i 28mbit.
    Det vil sige godt og vel 3,5 megabyte pr sekund.
    Så er det første SD kort jeg linkede til, da rigeligt hurtigt.

  • class 10 plejer også at være hurtigere, har ikke set dem under 20 mb. pr. sek. før.


    nej... det er ikke helt til at regne med! har også fået kort der ikke hed noget med "classe" der var 20 eller 30 mb. pr. sek. så man skal altid huske at kigge
    på hvad skrive hastigheden er!
    ja... fatter det heller ikke, nå man søger skal man kun kigge på en skrive hastighed, og glemme alt andet, den skal så være mindst 30 i dag.
    okay... det er måske også rigtigt... vil bare helst have ca. det hurtigest man kan få, for i mit 7D er det 90 mb. pr. sek.
    ja det ser da ud til at være et godt bud, hurtigt og rimelig billigt i forhold til hvor mange GB der er med. :)


    bare i orden... du har nok styr på hvad du har brug for.


    ja skal jeg prøve at huske...

  • det kan komme op på mere end 3,5 mb. pr. sek.
    for hvis det ellers kunne tag 10 billede pr. sek. så er det jo 10 x 3-5 mb, eller hvad de nu fylder, så 30-50 mb pr sek. der skal skrives.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BronZ
    det kan komme op på mere end 3,5 mb. pr. sek.
    for hvis det ellers kunne tag 10 billede pr. sek. så er det jo 10 x 3-5 mb, eller hvad de nu fylder, så 30-50 mb pr sek. der skal skrives.


    Det tror jeg ikke, for når du tager de 10 billeder på 1 sekund kommer der en buffer screen lige efter hvor den gemmer billederne.
    Det sagde de i hvert fald på en video jeg så om kameraet på YouTube.


    http://youtu.be/hIhTsBgIjxA?hd=1


    http://youtu.be/rR1dzvRWUdQ?hd=1

  • det er måske rigtigt... men den buffer, er så på 19 mb på det kamera, det vil satdig være et problem, hvis du tager 10 billeder i træk, så bliver det for lidt.

  • har lige prøvet at tage de 10 billeder pr. sek. det går også vildt stærkt, men når jeg nu er vadt til at kunne blive med at holde den inde på mit 7D, så er det sekundt hurtigt gået! som vi snakkede om, så skriver den bagefter til ram blokken, det er hurtigt gjort, når jeg nu har en ram blok der skriver 30 sek, men kameraet viser lige hurtigt i oversigt over billederne som små billeder, så der går lige 2 sek inden man kan tage endnu en serie.
    jeg skal snart på i ugers idrætshøjskole, hvor jeg tager det med, så kan nok også sige lidt mere der efter.

  • Hej
    jeg har fået prøvet det kamera en smule mere af.
    synes det er et godt køb, for ca. 2800 kan som sagt tag 10 billeder pr sek, men den mulig kan som sagt kun køre en gang, hvor efter den skal skrive til ram blok, så en rimelig hurtigt blok ville være at fortrække. mindst 30 mb. pr. sek.
    men det er stadig en god afløser til mit gamle Acer kamera, i ca. samme størrelse, der også kan optage HD video.
    her skal det siges at det stopper optagelserne efter ½ time, tror ikke man kan undgå det, men den kan så bare startes igen, men det skal man lige ha i baghovdet, hvis man optager video med det.


    alt i alt er jeg glad for mit kamera køb. :) synes det er rat god til rimelig billige penge, dog mest til familie og ferie brug fx. for det kan ikke helt være med sammen med mit Canon 7D, men så er vi også i en anden pris klasse.

  • Det lyder bare super..
    Det er jo et kompakt-kamera, og i den genre skulle det være noget af det bedste man kan få.


    Det kan nok ikke hamle op med de lidt dyrere spejlreflex-kameraer.


    Men jeg tror det bliver sådan et jeg snubber til at tage mange fine billeder af
    vores lille barn som vi venter til november.


    Prisen er jo også faldet lidt.
    Man kan få det nu til 2.485,- inkl porto.


    Men skal nok sørge for at købe et godt og hurtigt memory kort.
    Regner med det bliver et 32GB til at starte med.

  • ja uden tvilv, også derfor jeg valgte det. :)
    okay...


    der omkring lå prisen også da jeg købte det, det var regnet et hurtigt 16 GB SD kort, med i den pris. den var faldet til lige omrking 300 da jeg købte det hele.


    på mit kamera er der plads til ca. 1½times video.
    men så meget bruger jeg det heller ikke til video, har et HD video kemara.
    køber du de 32 GB, skal du lige tænke på, hvor meget batteriet så holder til.
    ved fra mit gamle Acer kamera, at optage video virkelig sluger batterri for et kompakt kamera.
    her til kommer, at du ikke kan lave optagelser længere end 30 min. ad gangen, så det kan ikke bruges helt igennem som full video kamera.
    så lige et SD 32 GB kort op på edbpriser.dk det koster 621 oven i.
    de har plads til mange optagelser, når man skal starte hvert 30min.

  • Kommer nok ikke til at bruge det super meget som videokamera.
    Der har jeg mit HDR-SR12 FullHD videokamera med 120GB og så er der jo også vores iPhone 4'ere.


    Så det er mest til billeder, og så måske lige et kort klip en gang i mellem hvis man lige hurtigt skal filme noget.


    Men nu må vi se om prisen falder lidt.
    Jeg køber det nok en gang midt i oktober.

  • okay... synes synes jeg da heller ikke der er nogen grund til at købe et 32 GB kort til det, havde troet det af den grund.
    jeg kan ha lidt over 1100 billeder i bedste kvali på 16 GB, og vel ikke så tit man kommer der over.
    for det kommer sq til at tage det meste af en dag at tag så mange billeder, det er hurtigt, men der bliver alligevel en del skrive tid og mange tryk!
    jeg har 16 GB til mit 7D, ikke at jeg bruger så meget så tit.


    den falder jo nok på et tidspunkt, synes det er pengene værd. :)
    men det finder du nok ud af.

  • Sony er som den eneste producent, rigtig gode til at "kode" deres batterier, så det er MEGET sjælent at et uoriginalt batteri virker i et sony kamera er nyere art.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Sony er som den eneste producent, rigtig gode til at "kode" deres batterier, så det er MEGET sjælent at et uoriginalt batteri virker i et sony kamera er nyere art.


    Det har jeg nu heller ikke så meget imod..
    Lige præcis med batterier, kan jeg godt li de er originale.


    Men kan da se der sælges masser af uoriginale NP-FG1 batterier til lige netop denne model.


    Fandt da et helt ned til 89,- :)
    http://www.batterizonen.dk/sys…Or8y6eCvqoCFYG_zAodjQGs5A


    Det får man sgu ikke et originalt batteri til. ;)
    Fandt et originalt til 389,- hos noget der hedder webfoto.


    Men skulle jeg endelig bruge et uoriginalt, ville jeg nok gå efter et GP batteri som dette:
    http://www.batterystore.dk/pro…OHx1pCCvqoCFQUYzQodC3mW3Q


  • Ja det er der, men som OP har fundet ud af, virker de ofte ikke ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM