Intet skærmbillede?

  • Hej tweak:)


    Nu er min egen pc også gået i stykker... Når jeg tænder på start knappen tænder alle delende og alt drejer rundt og siger som det skal, men der kommer slet ikke noget på skærmen. Har nu sikret mig at det hverken er grafikkort eller skærm, men jeg har stor mistanke til rammene. Jeg prøvede at tænde først med det ene i og bagefter med det andet i, men ingen af gangene var der nogle forskel. Når jeg tænder pc'en med begge RAM i, lyser min DRAM_LED knap på bundkortet, og har prøvet at fikse det ved at holde memOK! inde, men lige så snart jeg trykker på den, genstarter min pc og vi har det samme problem igen.


    Nogle forslag hvad der kan være galt? Kan jeg være sikker på at det er rammene? -Og skal jeg så bare købe et nyt par og smide i?


    Tak på forhånd :D

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Der er absolut ingen garantier med sådan noget, det er muligt det er dine RAM, men det kan også sagtens være noget helt andet.


    Start med at frakoble alt der ikke er nødvendigt for at computeren booter, dvs. ingen harddiske, drev eller unødvendige indstikskort.


    Dernæst tjek kabeltilslutninger, ved at tage dem ud og sætte dem i igen.


    Nulstil CMOS (fjern batteri eller brug jumper/resetknap).


    Hvis muligt så prøv med anden PSU, RAM, grafikkort osv.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Ok det vil jeg prøve på...


    Har allerede prøvet med andet grafikkort, og har måske mulighed for anden psu også.. Men betyder den lysende dram_led knap så ingenting? i min bundkort manual (ASUS P6X58D Premium) siger den at den kan finde på at lyse hvis ram er indsat forkert, eller at rammene ikke er kompatible, eller som den sidste mulighed: at overclocking settings blokker for at de kan starte, men har nu prøvet at remontere dem et par gange og memOK! knappen resetter alle indstillinger man har ændret ved rammene...


    Men jeg prøver at gøre som du forslår, og så skriver jeg igen =D

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Tak for hjælpen, det hjalp at resette min cmos! <3333333 Havde lige 12 timer uden wow der, FUCK!

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Hej alle igen... efter at min pc var slukket i ca. 1 time her til aften, fik jeg samme problem igen da jeg ville tænde den, men denne gang hvor det lød som en gammel knallert der ikke kunne tænde, da den blev ved med at tænde, slukke, tænde slukke i takt med at memOK! knappen blinkede. Jeg prøvede at holde memOK! knappen inde, hvor den så bootede, dog uden skærmbillede. Lige så snart jeg fjernede fingeren fra knappen, slukkede systemet igen selv efter lang ventetid. Prøvede at resette cmos igen, og det virkede... men jeg kan jo ikke blive ved sådan.


    Nogle idéer om hvad der forårsager dette? Er det muligt at det er fugten der går ind og messer mit hardware op? Har haft store problemer med fugt udefra hele dagen, da bl.a. alle mine bøger er blevet bløde som smør som resultat af fugten.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Fugt og elektronik har aldrig fungeret godt sammen. Ved at den tænder og slukker hele tiden, kunne godt være pga. falsk strøm eller en lille kortslutning forsaget at fugt. Det jeg ville gøre hvis ellers du kan få maskinen til at fungere igen var at gå en tur ind i bios, og se på dine indstillinger til ram, får de det rigtige antal volt ?, sidder de rigtigt i soklen, evt. give dem en tand op i volt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jo altså nu har jeg jo resettet cmos 2 gange, så de får hvad default indstillingerne er sat til.. men siden da har jeg valgt x.m.p og valgt profile #1 sådan at de kører med den ratede clock speed og timings (1600mhz, cl9-9-9-24) hvor de så også får det volt profilen er lavet til: 1,65V dram-bus, 1.4v et eller andet jeg ikke kan huske. Men kan det være fordi at jeg har "overclocket" dem? Har jo egentlig bare sat dem til ratede hastighed...
    Jeg har taget dem ud og ind et par gange nu og er ret sikker på de sidder rigtigt.

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af theharbni5
    Jo altså nu har jeg jo resettet cmos 2 gange, så de får hvad default indstillingerne er sat til.. men siden da har jeg valgt x.m.p og valgt profile #1 sådan at de kører med den ratede clock speed og timings (1600mhz, cl9-9-9-24) hvor de så også får det volt profilen er lavet til: 1,65V dram-bus, 1.4v et eller andet jeg ikke kan huske. Men kan det være fordi at jeg har "overclocket" dem? Har jo egentlig bare sat dem til ratede hastighed...
    Jeg har taget dem ud og ind et par gange nu og er ret sikker på de sidder rigtigt.


    Du kan jo altså være uheldig, at dit bundkort undervolter lidt, så uanset om den står jfr. specs i bios, så kan du være ude for at de reelt får lige en tand for lidt. Især Asus/Asrock bundkort har lidt af det problem. Har du sat dem til den ratede hastighed og volt i bios, så check lige med hwmonitor og se hvordan den måler især dine volt, viser den for lidt så juster i bios, så hwmonitor viser det rigtige.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Ok det vil jeg prøve, tak :)

    i5 3570k@ 4.3GHz
    ASUS P8Z77-V
    2x MSI GTX 670 2GB @ 1010MHz
    Corsair Force 3 SSD Series 120 GB
    Western Digital Caviar Blue 750GB
    BallistiX Sport 8GB DDR3 @ 1600MHZ CL9
    Corsair HX 850

    3x Acer GD245HQ 120HZ LCD "nVIDIA Surround"
    Razer Blackwidow Ultimate
    Logitech G600
    Corsair Vengance 1500 Dolby 7.1