hej tweakers jeg vil lige høre om der var nogen der har erfaring med et p6t bundkort og den oc prgram TurboV..
Hvor meget kan jeg skrue op for frequency og hvor meget volt skal jeg give på samme tid ?
er ik en mester til det oc der
Nogen der kan hjælpe ?
Tak på forhånd
oc i7 og p6t
-
-
Har std køler på og den blev højst:
core0: 62 grader
core1: 49 grader
core2: 55 grader
core3: 51 graderi orhos programmet uden oc
-
Prøv dig frem, det har jeg gjort med mit ROG II og TurboV. Mener bare du skal holde dig under 1,25v.
-
Prøver mig frem nu
og synes det går meget okay
fra 2.66 til 3.15 ghz og det køre stabilt efter orthus
med std køling.. kommer højst på 63 grader lige nu
-
Du skal nok ikke gå meget højere op med std køling, ville være synd at smadre cpu´en
-
har den på 3274 mhz nu
og det klare den fint med orthus
med en max på 64 grader
tror du ik den kan klare 3.3 ghz ? så det vidste fint
?
-
Hvilken cpu er det?
Nu er turboV ikke den bedste måde at overclocke ens system på det er noget nemmere at gøre i biosen.
-
det er en i7 920 2.66 ghz og det med bios kan jeg ik så godt finde ud a
men synes min computer er meget mindre stabil efter oc ? men den har kørt orthus i 30min uden at have fejl ?
-
Orthos køre kun med 2 tråde så den er ikke velegnet til quad og højere, prøv med prime95 (version 25.1 eller højere) eller LinX
-
Slap a så blev det straks værre 79 grader kom den op på med prime95 men hva må den højeste være for at køre stabilt hele tiden ?
-
Vil ikke råde dig til at gå højere end 75 over kortere perioder, ville holde den under 70 hvis det er et oc du har tænkt dig at køre med.
Test evt med http://www.ocbase.com/perestroika_en/index.php?Download
Vælg linpack testen, dog skal du nok skrue lidt ned på dit oc inden du prøver.
-
Okay tak skal du ha
Vil gerne ha den til at køre stabilt hele tiden
og ja havde også i tankerne den sku være under 70grader
Tweak er en kanon hjemmeside, altid søde og rare mennesker der hjælper en
tak skal i have drenge!
-
den bliver max 69 grader da jeg tog den der OCCT test i 5min
med ocet til 3ghz ;)...
Nu har jeg ik så meget forstand på det program men hvis der er fejl i ocen kommer der så en advarsel som i orthos ? -
-
har prøvet prime95 der går den helt amok
kommer næsten op på 80 grader
-
Ja Intel stock køler er slet ikke god nok en cpu med en TDP på 130watt, men selvfølgelig for lige at tjekke med lidt oc er den "ok",
for noget mere permanent oc så ville en anden køler være af højeste prioritet -
okay tak
-
Den regel med 75 grader maks holder altså ikke mere og især ikke på de store 130 watt TDP I7 processorer.
Det er slet ikke unormalt at sådan en cpu loader ved 90 grader med box køleren.
Næsten alle I7 920 D0 processorer skal kunne køre minimum 3,6 ghz med fornuftig volt på en box køler.
Det er uden tvivl en god ide at udskifte til en anden køler hvis man vil overclocke, men en box køler er som sådan fin nok til lettere overclock.
-
så det vil sige den må bare ik kommer over 90 grader eller hvad ? forstår det ik lige
-
Oprindeligt indlæg af Rasmus66
Den regel med 75 grader maks holder altså ikke mere og især ikke på de store 130 watt TDP I7 processorer.Det er slet ikke unormalt at sådan en cpu loader ved 90 grader med box køleren.
Næsten alle I7 920 D0 processorer skal kunne køre minimum 3,6 ghz med fornuftig volt på en box køler.
Det er uden tvivl en god ide at udskifte til en anden køler hvis man vil overclocke, men en box køler er som sådan fin nok til lettere overclock.
Kan den virkelig godt klare 90 grader over længere tid? Syntes bare jeg har hørt at de ikke har godt af at komme over de 75, men kan selvfølgelig være jeg tænker på en anden cpu