Problemer ved at købe brugt COD ?

  • Jeg er ved at købe MW2 og Black ops som brugt til PC, de har været installeret og spillet, også online, giver det nogen problemer når jeg skal installere og børnene skal spille online ?


    Det er ikke mig men mine børn der spiller, jeg er noget nær analfabet når det kommer til spil men ved da eller en del om PC.


    Hvordan fungerer det, skal man betale ligesom XBox live ?


    Kan man oprette flere brugere på samme spil online ?


    Jeg antager at man kun kan spille når man har skiven sådan at dem der sælger den ikke bare kan fortsætte at spille med samme licens nr ?


    Beklager min uvidenhed, håber nogen har tid og lyst til at hjælpe.

  • spillene køre på steam, hvor man har sin egen bruger, hvor man kan købe spil, og når du har købt et spil for eksempel MW2 eller Black ops (også selv om man har købt det på cd) kan man logge ind på sin bruger alle steder hvor der er internet, spille spilet, og tilmed downloade det fra steam.
    kun en bruger kan bruge den licens der følger med, desværre:(

  • Hvordan kan man så låne det på biblioteket, det ville vel så ikke virke eller er det kun hvis man skal spille online ?
    Kan det overhovedet virke hvis det ikke kan komme online når man installerer ?


    Kan man gennemføre spillene flere gange ?


    Kan man have flere "saves" eller hvad det nu hedder på en steam account ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Peter1
    Hvordan kan man så låne det på biblioteket, det ville vel så ikke virke eller er det kun hvis man skal spille online ?
    Kan det overhovedet virke hvis det ikke kan komme online når man installerer ?


    Kan man gennemføre spillene flere gange ?


    Kan man have flere "saves" eller hvad det nu hedder på en steam account ?


    De er desværre ikke helt med på moden på bibliotekerne - jeg har før stødt på spil som er "one time use only" ala. steam, eller spil der kører med aktiveringer (EA).


    Steam fungerer sådan at du binder et spil til din konto når du installerer første gang - så hvem end der har haft fat i spillet på Biblioteket har fået et gratis spil. Skiven er ubrugelig (det kan du jo så fortælle personalet)


    Gennemføre spillene flere gange? Som sagt bindes spillet til en konto - ingen andre end dig kan spille spillet - du kan ikke låne det ud eller sælge det. De fleste spil har dog brugerprofiler - så ja, du kan godt dele et spil med dine venner på din egen pc, så de kan lave deres egne gemninger m.m.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ok, så forstår jeg bedre.


    Dvs de kan gemme flere profiler i COD MW2 og Black ops så drengene kan spille på hvert sit niveau (ikke samtidig selvfølgelig) ?


    Er det helt gratis at have en steam account, kræver det indtastning af kreditkort oplysninger som XBox Live ?


    Tak for hjælpen.


  • Det er gratis at have steam, så kræver derfor ingen indtastning af kreditkort oplysninger.


    Du kan som hovedregel kun lave en profil i MW2, men med dette program kan du lave alle dem du vil.http://www.mw2config.com/


    Og du skal ikke være bange for at bruge programmet, man bliver ikke banned ved at bruge det.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Næh - du laver bare en konto som du laver en på Tweak eller lign. Og så finder du enten en knap i steam hvor du taster en cd-key ind og smider spillet ind - eller starter setup'et på dit spil, som så gør det samme.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg takker for hjælpen, jeg må hellere få købt et helt nyt MW2 med det samme så ungerne kan komme igang med at spille, nu har jeg jo købt en PC til det.


    Et sidste spørgsmål, kan man spille fornuftigt med en opløsning på 1024x768 med en 15" skærm ?

  • nej hvis det er stationær skærm er den ALT for lille...
    men hvis det er en bærbar går det nok...


    min skærm 2. 2 er en 15" med samme opløsning, det eneste jeg bruger den til er at se temps, har prøvet at spille på den og det er elendigt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Peter1Et sidste spørgsmål, kan man spille fornuftigt med en opløsning på 1024x768 med en 15" skærm ?


    Kommer vist mest an på hvor kræsen man er - personligt kan jeg ikke længere bruge mindre end 26" 40cm fra knolden. :razz: - 15" er idag lidt småt, men hvis ungerne ikke brokker sig, så er der vel intet dér - ellers må du lære dem at penge er noget man tjener. :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    nej hvis det er stationær skærm er den ALT for lille...
    men hvis det er en bærbar går det nok...


    min skærm 2. 2 er en 15" med samme opløsning, det eneste jeg bruger den til er at se temps, har prøvet at spille på den og det er elendigt.


    Der er godtnok sket meget! Da jeg var "ung" var det tilstrækkeligt med en skærm på 15" og det var stort hvis man havde en 17". Vi kunne da fint spille på det! Tror bare man er blevet forvandt. Må da også indrømme at jeg nødig ville undvære min 24" idag. Men ja, det kan sagtens lade sig gøre, hvis man ikke er alt for kræsen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af keand


    Der er godtnok sket meget! Da jeg var "ung" var det tilstrækkeligt med en skærm på 15" og det var stort hvis man havde en 17". Vi kunne da fint spille på det! Tror bare man er blevet forvandt. Må da også indrømme at jeg nødig ville undvære min 24" idag. Men ja, det kan sagtens lade sig gøre, hvis man ikke er alt for kræsen.


    som hovedregel kan man spille på alt, det kræver bare tilvænning


    Det største problem bliver nok at kunne se ting ordentligt som ligger langt væk fra spillerens synspunkt grundet opløsningen...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg er helt klar over at det ikke er optimalt, det jeg ville vide var om det ville være svært at spille pga manglende detaljer osv, det kan jeg forstå at det bliver det nok.


    De har nu ellers rimelig forståelse for at man ikke bare kan få alt så den del er helt ok men lige i dette tilfælde har jeg lovet dem en ekstra fælles PC blev udskiftet så de kunne sidde der og spille og så må jeg jo hellere sørge for skærmen også.


    Hvad format passer bedst 4:3 eller 16:9 eller er det ligemeget ?

  • Formatet kommer jo kun an på skærmens fysiske form. En CRT skærm er typisk 4:3, hvor de moderne fladskærme enten er 16:9 eller 16:10 - hvor den sidste er det bedste for ens synsfelt (det menneskelige øje har nemmere ved at se bredt, end højt)


    Du skal dog huske at jo højere opløsning du kommer op i, jo mere kræver det af grafikkortet - så at gå ud og købe en skærm der kan vise 1920x1200 (den højeste mainstrean 16:10 opløsning), kommer nok til at betyde en opgradering andre steder i visse spil. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • De spiller kun det spil (endnu da).


    Jeg har et GFX 8600GT (eller et 8800GTS hvis det er), 4GB RAM og en Q6600 så det burde vel køre fint.


    Jeg bøvler dog noget med at finde en driver til det trådløse netkort i en HP a6133.sc, det er et Gemtek WUBR177G så vidt jeg har kunnet finde ud af og det skal køre Vista 32 Home Prem., så hvis der er nogen der ved hvor den er til alm download så ville jeg da blive glad for den info.


    Nå, jeg finder den vel hvis jeg søger længe nok, jeg har kun søgt lidt her i eftermiddag.


  • Jeg har downloaded MW2config og prøver at køre det sammen med MW2 men får en fejlmelding når jeg går ind under profiler for at oprette flere profiler, nogen steder jeg kan se hvordan man gør, kan knægten bare spille nu og så kan jeg lave flere profiler senere ?


    Jeg får en fejlmelding om at den kun virker med steam versionen af MW2, jeg har installeret fra CD, er det problemet ?


    Alle gode råd er velkomne men husk jeg kender intet til det på forhånd.