gtx 560 ti sli køling spørgsmål?

  • hey folkens jeg har oprettet et tidligere indlæg her inde angående et problem med 2 gtx 560 ti som jeg ikke kunne få kølet ned... men indlægget er ligesom dødt nu og kan ikke finde ud af at lukke den, så derfor starter jeg et nyt.


    Jeg havde problemer med at få kølet det øverste kort ned ved hjælp af luftkøling.. GPU1 lå på 42c idle og 80-100c under load. GPU2 lå på 39c idle og 60-70c under load.
    mange har forslået mig at skifte rundt på de to kort men har ignoreret det da jeg ikke mente det kunne gøre nogen forskel. MEN igår gjorde jeg det så alligevel og gæt hvad... det hjalp, temp på begge kort lå nu på 70-80c under load.
    derefter hentede jeg den nyeste driver da mine spil var begyndt at opføre sig underligt og hvilket jeg ikke havde regnet med var at det OGSÅ hjalp på mine temps. de var nu faldet endnu 10-20c alt afhængig af hvilket spil jeg spiller. Men hvorfor?


    kan drivers virkelig gå ind og have betydning for temps?
    og hvorfor er temps på kortene nu nogenlunde ens, det nederste kort som sad øverst før er temps stadigvæk lidt højere men kun 2-5c .Kunne det betyde at der mangler nyt kølerpasta? jeg har ikke haft kortene i mere end 3-5måneder.
    jeg har haft nogenlunde samme problem med mine ram da jeg byggede computeren. motherboardet ville ikke registrere den ene stang ram ikke før jeg byttede om på dem.


    tak for hjælpen på forhånd.

  • Han mener om dine GFX er custom, som Gainward normalt laver eller de følger referance design.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • undskyld men jeg føler mig godt dum nu, jeg er ikke så meget inde i alt det computer halløj, men det er et GTX 560 ti golden sample overclocket fra fabrikken, ellers har jeg ikke gjort noget ved det. er det det i vil have svar på?

  • det er den med 3 men det kan jeg ikke da min psu sidder i bunden, men det er jo ikke temps der er problemet. de fejler jo netop ingenting nu, de er som de skal være. men hvorfor er de pludselig det?

  • Så vil jeg da gå ud fra, at det ene kort er et golden samlpe fra Gainward, ikke ?.


    Normalt følger Gainward ikke reference designet i sine GFX, og så kan der godt være forskel på hvilken temp. de ligger på hvis ellers de er fra forskellige producenter.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ja det er det jeg tænker. det ene kort har jeg haft i et par måneder mere end det andet og det er det kort der er varmere. så mon kølerpastaen på det nyerere kort funker bedre end på det andet og derfor temps er faldet sådan efter jeg har byttet om på dem? men det vel abre og åbne det op og finde ud af det. men det jeg også er interesseret i at vide er om driver kan have betydning for temp eftersom mine temps er faldet endnu mere efter jeg har hentet den nyeste driver:)...

  • hvis du tager køleren af skal du også have nyt køler pasta på.


    det lyder underligt at driveren skulle have betydning for temp(har selv et 560ti der var ingen forskel ved opdatering af driveren...) så jeg tror det ikke.


    men hvis du gerrne vil have dine kort til at være koldere så prøv msi afterburner, det er et super program:D også til oc af grafikkort+ du kan sætte dine blæsere til 75% istedet for max 40%:)

  • hehe tak for det, men bruger allerede msi afterburner og har sat blæserne til 70 % under load. men altså som jeg sagde før kan jeg se at temps er faldet drastisk efter hentet ny driver, mine spil opførte sig underligt og ikke alle spil kørte optimalt. men så hentet jeg den nye driver og mine spil køre meget bedre end før og temps er faldet. snakkede lige med en kammerat som sagde at driver godt kan have indflydelse på temps i nogle tilfælde:)

  • hvis du ikke havde sli aktiveret i den gamle driver er det helt sikkert det?:D


    men der jo også nogle spil som ikke understøtter sli, og så vil dit ene grafikkort blive varmere fordi det trækker det hele:)

  • sli har altid været slået til :) men ja du siger noget, jeg spiller nemlig nogle spil som ikke understøtter sli, men jeg vidste så ikke at det kun er det ene kort som trækker det hele. men selv de spil som ikke understøtter sli køre meget bedre nu efter jeg har hentet den nye driver.

  • hvis Gainward har brugt deres GTX460 print på deres GTX560Ti/560 korts så skulle denne tråd her kunne hjælpe dig, den er fra overclock.net's forum: GTX 460 aftermarket (air) cooler (non-reference) list


    den er nemlig om Gainward/Palit GTX460 kort og aftermarket køler ^^


    jeg har selv en Gelid Icy Vision på mit EVGA GeForce GTX570 Vanilla (Original Nvidia print) den er fin køler larmer ikke særlig meget og holder kortet på omkring max 50~60grader ved fuld load og original køren ligger på omkring 80grader el. noget mener jeg hvis ik varmer.


    [Blocked Image: http://www.gelidsolutions.com/images/products/large/IMG_9341_600_400.gif]


    og den skulle kunne være selv i SLi hvis du ik har andre korts i bundkortet os,


    ser jo ud til at være fint med plads mener kun den tager 2 slots den Gelid Icy Visions og dit AsRock bundkortet har mere end det:


    [Blocked Image: http://www.asrock.com/mb/photo/X58%20Extreme%28m%29.jpg]

  • jeg har ikke selv undersøgt det, men har 460, 560 og 560ti samme mål?


    og hvad med de 4 huller rundt om gpu'en, har de også samme mål?:)


    og lige et spørgsmål til Pal, hvad er det for en cpu du har? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    jeg har ikke selv undersøgt det, men har 460, 560 og 560ti samme mål?


    og hvad med de 4 huller rundt om gpu'en, har de også samme mål?:)


    og lige et spørgsmål til Pal, hvad er det for en cpu du har? :)


    jo mener jeg men er ikke 110% sikker rasm401i ved at MSI' N560GTX-Ti Twin Frozr II har samme print some N460GTX Hawk så nogle bruger det rasm401i nogle bruger jo dual dvi, vga og hdmi og andre dual dvi og mini-hdmi og andre så det jo ik alle køler som passer på alle korts jo ^^;