Er det pa:
Støj eller overclock ? eller begge dele
Jeg bruger det selv til overclock.
Sider og taler med en anden om det,og vi er ikke helt enige
derfor spørger jeg jer
mener vand er for at hendt den eks ydelse
Er det pa:
Støj eller overclock ? eller begge dele
Jeg bruger det selv til overclock.
Sider og taler med en anden om det,og vi er ikke helt enige
derfor spørger jeg jer
mener vand er for at hendt den eks ydelse
helt sikkert OC de fleste der bruger vand har jo også blæsere der trækker luft gennem deres radiatorer.
og en pumpe larmer også:)
Jeg bruger det for muligheden af overclock, stilheden og for at få varmen ud at kabinettet så resten af min computer har det mindre varme. Også selvfølgelig fordi det er fedt og sjovt.
Quoteog en pumpe larmer ogsåSmile
Kommer da helt an på hvilken pumpe du har
Altså jeg har ikke set mange vandkølingssystemer der var lydløse ud over dem med de store eksterne tårne, og det kan umiddelbart kun bruges til lydløs kørsel og ret begrænset OC.
I sidste ende kommer det jo ud på en balance mellem de to, da de fleste gerne vil have så god ydelse som muligt og gerne med rimeligt støjniveau.
Men skulle jeg bruge 2-3k på vandkøling, så ville jeg da være godt dum, hvis det kun var for at gøre systemet lydløst og ikke få lidt ekstra ydelse ud af den udgift, når man nu var i gang
Luftkøling kan rent faktisk gøres meget lydløst, når man ikke OC'er, så hvis det kun er for at gøre det lydløst og ikke skal udnytte OC, så ville en luftkølet PC snildt kunne klare det.
Ja lydløst bliver det jo sjældent, men det kan sagtens komme langt ned med de rigtige dele. Nogle gode enermax, noiseblocker eller noctua blæsere hjælper rigtig meget.
Jeg vil sige at jeg lavede vandkøling ligeså meget bare for at gøre det som de ekstra overclock jeg kan få over luftkøling. Men nogle af de bedste luftkølere kan jo også sagtens levere 4Ghz på f.eks en I7 920, som jo er der omkring mange med vandkøling også kommer til at lægge.
Jeg synes ikke man skal tænke på prisen med vandkøling, for det er bestemt ikke god bang per buck. Kan jo selvfølgelig være det ændre sig med Corsairs nye H100 der kommer hvis prisen holder på de ~770
min stock intel køler kan køle min 2500k med et oc på 4GHz omkring de 65 på max load og det sker ikke tit at den får max load:)
En 2500k kører heller ikke ligeså varmt på de 4Ghz som en I7 920. Så er Intels stock kølere jo også blevet noget bedre end de plejede at være
Nu betragter jeg det ikke som rigtig vandkøling, men min H50 holder min Phenom 1090T @ 4ghz på 45-47 grader under prime95 kørsel. Den har påmonteret 2 stk. Scythe Gentle Typhoon 1150rpm.
Jeg gider dog ikke det ekstra arbejde eller prisen ved rigtig vandkøling, så jeg er godt tilfreds.
jeg køre 24/7 5.4GHZ med min I7 2600K
så mit er kun for ydelsen
min pumpe siger intet,men mine blæser,kan godt larme.
vil sig at min pumpe er 4år gammel,og har kørt på max hele tiden.
[Blocked Image: http://img96.imageshack.us/img96/3381/img0470jk.jpg]
kønt er det ikke,men lavet sådan,fordi jeg til tider bruger kopper pot med tøris/nl2 i
Black man kan jo ikke andet end at være nysgerrig når man ser din computer:D
Hvad er det for et motherbord og grafikkort du har? og hvad er du ca. kommet af med for dit vand?:D
Der er et Maximus IV Extreme B3 mit bundkort,garfik kortet er et ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5
Det er dog solgt,der er et GFX580 Matix på vej.
vandet ligger ca: 3000,- hvis man skal købe det i dag,skal lige sige jeg har lige så meget til at stå i kælderen + lidt til,men noget af det ryger i en pc jeg er ved at bygge til min søn.
men jeg bygger et vand sys,til mit ny gfx så der køre i sin helt egen kres.
her et foto mere,en har taget ved the blast ved det stor røde kro lan
http://www.theblast.dk/gallery.php?do=img&id=986
Noget siger mig, at du ikke er til så mange LAN med den :p
Et lækkert OC ellers
uhh, havde jeg pengene til et "rigtigt" vand sæt, havde jeg det også helt klart:)
hvorfor vil du køre i to kredsløb og ikke pumpe-radiator-gfx-radiator-cpu?
fordi jeg skilder mit så tit ad,da mit bliver brugt til 3Dmark test,der kommer hele tiden ny/gammel GFX i
Er ved at bygge et lan kabinet til min søn i et brugt 800D ,der kommer som sagt en masse vand i og noget top hw,har lige lave siden færdig på det.
[Blocked Image: http://img861.imageshack.us/img861/3194/img0478rr.jpg]
ja, så er det jo meget smart:D:D
Man må da sige at den side ser godt ud:)
er den fræset ud?:)
Det er lavet med en DREMEL,på inder siden af ruden.
Det må sq ha' taget sin tid, men det er så også godt lavet:D
det må også siges at være et godt kabinet at lave vand i:)