Hjælp til ny cpu køler (AM3 socket)

  • Hey Tweak.


    Har nu kørt med stock køler i noget tid på min 1090t. Men den larmer som en gal, og har nu besluttet mig for at finde en ny køler.


    Det må godt være en køler der også kan bruges til overclock, da jeg godt vil have den op mod de 4ghz. Ville så bare lige høre om nogle havde nogle erfaringer med am3 kølere og måske også med den cpu jeg har.


    Har set på noget lukket vandkølingssystem som h50/60/70 osv. Men tænker på om en god luftkøler vil være et bedre køb.


    Håber i kan hjælpe.

  • Kører med en H50 push/pull med kold luft udefra og ind. På standard clocks ligger den på 18-22 idle og midt i 40'erne under load.


    På 4ghz ligger den på 20-27 grader idle og 47-49 max under load. Den kan anbefales og ellers er alle de andre amatørvandkølere fra Antec og CoolIT også gode. De komer heller ikke i problemer hvis du har høje ramblokke :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H