Fra XP til W7 - Problemer med lydkortet.

  • De allersidste udveje og ting, som jeg lige kan komme i tanke om, der er værd at prøve er.


    1 I med windåse dvd igen og set systemet til at scanne for fejl og vælg reparer.


    2. Reset bios, kunne være en IRQ fejl, som windåse ikke kan finde ud af


    Ellers har jeg simpelthen ikke en anelse om hvorfor "skidtet" ikke vil virke, fordi det burde det.


    Det eneste jeg ellers kan komme i tanke om, er hvis udgangen på dit lydkort er gået sig en tur hvilket den "skratten" kunne tyde på, men det virker rigtig underligt når det virkede under xp før.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det hjalp desværre heller ikke.


    Nu ville jeg prøve at skifte fra w7 til XP igen (for at være helt sikker på at lyden virkede i XP), men kan ikke vælge "installation". Hvordan får jeg XP på maskinen igen?



    Hvis lyden er den samme, må jeg skaffe mig et nyt MB desværre :(
    Har du/i nogen i kan anbefale istedet for 775 ASUS P5Q PRO'eren?


    Mvh. Theis


  • For at nedgradere fra windåse7 til xp, så skal du fjerne parationen på HD inden installation, ellers vil maskinen bare ikke, sådan er det bare


    Jeg ville nok hellere investere i et separat lydkort, så er problemet nemlig væk, så som


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4413883 den er billig men giver rigtig god lyd.


    Vil du være mere "fremtidssikret", så skal det være et kort som kan sidde i pci-e soklen, som


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4300180


    Så er du godt med, er du "idiot" som jeg er, så skal du op over de 1000 kr, for et godt lydkort baseret på creatives x-fi chip, så bliver det ikke bedre.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er bare plug and play, sluk maskinen og sæt den i, der er en driver cd med til at få det til at fungere, så kan du gå ind på asus website og DL den sidste nye driver og software, så du kan få mest muligt ud af din nye investering ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • havde samme problem og var nødt til at bruge nogle fusker-drivere jeg fandt på nettet, og derefter deaktivere line-in ....aner ikke hvorfor, men det hjalp indtil mit x-fi kort døde....så nu sidder det gamle audigy2 i igen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ebo, er du sikker på at det nye lydkort bare skal sættes i og så funger det? altså uden kabler osv.


    Jeg har modtaget det nye lydkort i dag, men der var kun lydkortet, en installations CD, en metal bracket og en guide som ikke er til megen hjælp :D


    Der fulgte ingen audio-kabler med, og kan læse flere steder at der skal tilsluttes et kabel fra MB'et og til lydkortet. Så er der også noget med et kabel fra "CD-IN Socket" til "Audio out Socket"


    Jeg er meget dum til det her, så ikke vær for grov ved mig :D!


    (Jeg kørte forresten med et indbygget lydkort førhen, og kan ikke, hvis jeg kigger på det, se at der er tilsluttet nogle kabler fra det og hen til noget andet på MB'et? Kan der mangle et tilsluttet kabel som er skyld i alt det her?


    Mvh. Theis :9xo


  • Du behøver ikke noget kabel fra Mb til lydkilde, fordi du flytter jo dine udgange fra dit Mb og til det nye lydkort.
    Nu skriver du selv at den guide som fulgte med ikke var den allerbedste, men normalt ligger der en PDF fil på producentens website hvor man kan se hvordan, alt er bygget på rent teknisk, men som du siger så er de ikke meget bevendte :crazyeyes:.


    Du behøver ikke sætte det kabel til fra cd-in til audio out, det skal nok virke alligevel ;).


    Der mangler faktisk ikke noget. Det som du misforstår vedr. kabel fra kabinet til lydkort, er hvis du vil have de udgange på dit forsiden af dit kabinet til at køre over lydkortet, så kan du finde det rigtige stik i manualen til dit bundkort og flytte det fra bundkortet og til dit lydkort.


    Jeg håber, det her gjorde det lidt nemmere for dig ;). Ellers må du lige skrive igen.


    Op på hesten og i med lydkortet, tilslut dine hørebøffer og se om ikke der er hul igennem ;).


    Her kommer lige et link til de sidste nye drivers, manual osv.


    http://www.asus.dk/Multimedia/Audio_Cards/Xonar_DG/#download


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().

  • Så er den installeret! - Og lyden virker helt perfekt! Sådan! Tusinde tak!


    men et lille problem. Når jeg skyper kan jeg ikke høre noget og personerne kan ikke høre mig snakke, men når jeg modtager beskeder osv. virker lyden fint. De kan en gang i mellem høre min baggrundsstøj. Kan det være gamle drivere/det gamle lydkort der driller ?

  • Er det ikke noget med at du skal skifte enhed inde i Skype? Den tror vist stadigvæk den skal bruge dit gamle kort, og derfor hører du ikke noget/meget

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg har forsøgt. Altså jeg kan høre alt efter at have skiftet indstillingerne i skype. Men min mikrofonindstilling virker stadig ikke. Jeg har forsøgt de 4 forskellige muligheder jeg har. Virker underligt :)!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BacherDieckmann
    Jeg har forsøgt. Altså jeg kan høre alt efter at have skiftet indstillingerne i skype. Men min mikrofonindstilling virker stadig ikke. Jeg har forsøgt de 4 forskellige muligheder jeg har. Virker underligt :)!!


    Er det driveren fra cd, som fulgte med, som du har installeret ?


    Jeg kan nemlig se, at der er blevet fixet et problem vedr. skype i version. 7.12.8.1792 og den sidste nye hedder 7.12.8.1793, fra d 14/2-2011


    http://www.asus.dk/Multimedia/Audio_Cards/Xonar_DG/#download


    Det kan osse være fordi du lige skal ind i kontrolpanelet til lydkortet og sætte det rigtigt op der vedr. mikrofon opsætning.


    Her er en lille fin gennemgang.


    http://www.laptopworld.dk/anme…en-kraesne-fps-gamer.html


    Du kan finde en mere dybdegående gennemgang af kortet her, med billeder


    http://www.tweaknews.net/revie…xonar_dg_review/index.php


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().

  • Altså, først installerede jeg driveren via CD'en, og dernæst opdaterede jeg den via nettet. Men det var før at jeg opdagede problemerne med skype-instillingerne. Så jeg havde muligvis ikke sat mikrofon-instillingerne korrekt da den nyeste driver via nettet var installeret. Så jeg afinstallerede alle driverne, til lydkortet og geninstallerede disse igen, men uden linket fra nettet! Så det er muligvis problemet. Jeg er sikker på at skype-instillingerne er korrekt sat nu, og så mangler jeg bare den driver du linker til nu :)! (må vi håbe!).


    Hvis det ikke virker må jeg kigge nærmere på opsætningen i kontrolpanelet til lydkortet.



    Jeg sætter virkelig pris på din hjælp! Det er så fedt af dig! :boxing:

  • Hammer godt, du fik det til at virke m8 :9xo


    Det er derfor vi har DK's bedste Hw forum og site ;) :rules:.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.